eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyKolejny niemiecki motowałek:-)Re: Kolejny niemiecki motowałek:-)
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!news.uzoreto.com!aioe.org!peer02.ams4!peer.am4.highwinds-
    media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostr
    ada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Subject: Re: Kolejny niemiecki motowałek:-)
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Sender: Myjk <>
    Reply-To: m...@n...op.pl
    Organization: MAD
    References: <a...@g...com>
    <rjvhr8$18h0$1@gioia.aioe.org>
    <5f63658a$0$546$65785112@news.neostrada.pl> <f...@m...org>
    <5f64846c$0$543$65785112@news.neostrada.pl>
    <rk28i6$18t$1$Cav@news.chmurka.net>
    <5f64c6f1$0$17355$65785112@news.neostrada.pl>
    <u0jpk40m1wdx$.dlg@myjk.org> <e...@4...net>
    <m...@m...org>
    <X...@1...0.0.1>
    <1...@m...org> <rks3tg$ni8$3$horizn@news.chmurka.net>
    <5f71c26b$0$17361$65785112@news.neostrada.pl>
    <rkstu4$9sg$1$horizn@news.chmurka.net> <g...@m...org>
    <rkuog4$tpj$1$horizn@news.chmurka.net> <1...@m...org>
    <rkvddq$b5o$1$horizn@news.chmurka.net> <1...@m...org>
    <rl45cb$ang$1$horizn@news.chmurka.net>
    Date: Thu, 1 Oct 2020 16:55:41 +0200
    Message-ID: <h...@m...org>
    Lines: 79
    NNTP-Posting-Host: 83.6.192.43
    X-Trace: 1601564141 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 511 83.6.192.43:59705
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 5232
    X-Received-Body-CRC: 1801367464
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2685640
    [ ukryj nagłówki ]

    Thu, 1 Oct 2020 09:52:27 +0100, K

    > No wiec ponownie, kupowali zapewne to co bylo na stanie.

    Na stanie to są spaliniaki zwykłe, na PHEV i EV trzeba czekać. Przyjmij to
    w końcu do wiadomości. Outlanderów PHEV na stokach jest promil w stosunku
    do spaliniaków. Ergo, uparcie mijasz się z prawdą.

    > Biora jednak
    > pod uwage, ze 70 czy 80% sprzedwawanych aut w EU idzie w leasing/najem
    > to statystycznie wiekszosc zostala takimi, a nie innymi autami uraczona
    > przez pracodawce.

    Oczywiście przedstawisz coś na potwierdzenie tej tezy, czy to kolejna (tak
    samo jak to że nie było nic innego niż PHEVy) wymyślona przez ciebie na
    kolanie śpiewka?

    > Ja zmienilem benzyne na diesla bo jezdze wiecej, a
    > diesel ktorego mam emituje mniej niz benzyna, ktora mialem, mniej pali,
    > mniej kosztuje jego ubezpieczenie i podatek drogowy. Dzis bym pewnie
    > kupil turbo benzyne.

    Skąd wiesz że emituje mniej, robiłeś test drogowy? Czy znowu się opierasz
    na testach spoczynowych emisji które mają się do rzeczywistości jak pięść
    do oka?

    > To, ze dzis ciezko kupic nie hybryde, a co za tym idzie latwiej uzywac
    > tej hybrydy jak to nazwales niezgodnie z przeznaczeniem.

    Co ty z tym ciężko znowu -- salony są ZAJEBANE spaliniakami, nie ma też
    problemu z ich zamówieniem bo produkcja nadal idzie.

    > Tak wiec poprzez obnizenie mocy silnika i jednoczesne zwiekszenie masy
    > calosci nie ladowane w ostatecznym rozrachunku truja bardziej.

    W takim razie, pytam po raz kolejny, czemu mam w mieście 2x niższe spalanie
    w moim PHEVie (nawet jadąc w trybie HEV bo z ładowaną baterią to w ogóle
    przepaść) niż wersja spalinowa? Weź mi to wyjaśnij jakim cudem mogę mieć
    większą emisję skoro spalam DWA RAZY MNIEJ paliwa, bo odzyskuję energię z
    hamowania i jeszcze nie drę klocków?

    > No i ta szybkosc mozna osiagnac tylko w jeden sposob, a to wynika z
    > konstrukcji samego akumulatora. Konstrukcja napotkala poki co sciane.

    I nadal to mniejszy problem niż problem z kosmicznie stratnym pozyskiwaniem
    wodoru (i przechowywaniem) oraz cenami samochodów ze zbiornikami
    ciśnieniowymi i ogniwami paliwowymi. Mirai kosztuje 80kE za segment D z
    przyśpieszenim 9 sek. do setki <śmiech>! A gdzie jeszcze zbudowanie sieci
    dystrybucji wodoru która obecnie nie istnieje praktycznie wcale!

    > Nie, te newsy sie pojawiaja co kilka miesiecy.

    Tak, przez klikbajtowe gazetki.

    > Nie mam danych, pewne jest za to, ze niektorzy na pewno jezdza wiecej i
    > auto elektryczne w obecnej technologii czy ladowanie hybrydy moga sie
    > mijac dla nich z celem.

    Ktoś twierdzi inaczej? Przecież od zawsze wiadomo że EV nie są dla
    wszystkich, bo trzeba kupować sprzęt pod swoje potrzeby. To samo z PHEVami.
    Przecież właśnie o tym piszę, że te PHEVy kupili przypadkowi ludzie, tylko
    dlatego że dostali dotacje i inne przywileje.

    > Message-ID: <rho4p6$s27$1$horizn@news.chmurka.net>

    Czyli wybijasz się nieco ponad średnią europejską ze 110km/dzień (ujmując z
    tego wszystkie soboty i niedziele czyli blisko 100 dni w roku, jak to
    pominąć, albo dodać soboty to spada poniżej 100 do nawet 80 jakby po
    arytmetycznej jechać). Ja przejeżdżam nieco mniej od Ciebie (25k) i jakoś
    sobie w większości przypadków na prądzie radzę - a przecież nie korzystam w
    ogóle z ładowania szybkiego. Nadal uważam, że robisz problem tam gdzie go
    nie ma, szczególnie że po trasach widać że masz znacznie lepszy dostęp do
    ładowarek. Są ludzie co >50tkm rocznie EVami przejeżdżają -- zresztą im
    więcej się jeździ rocznie tym bardziej się EV opłaca, dlatego ja jeszcze
    m.in. EVa nie mam.

    --
    Pozdor
    Myjk

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: