eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyKolejny niemiecki motowałek:-)Re: Kolejny niemiecki motowałek:-)
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!news.uzoreto.com!aioe.org!peer02.ams4!peer.am4.highwinds-
    media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostr
    ada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Subject: Re: Kolejny niemiecki motowałek:-)
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Sender: Myjk <>
    Reply-To: m...@n...op.pl
    Organization: MAD
    References: <a...@g...com>
    <5f60e7be$0$543$65785112@news.neostrada.pl>
    <7...@g...com>
    <1...@m...org>
    <4...@g...com>
    Date: Thu, 17 Sep 2020 11:05:52 +0200
    Message-ID: <zanz7g0yfap3$.dlg@myjk.org>
    Lines: 40
    NNTP-Posting-Host: 83.6.122.250
    X-Trace: 1600333551 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 522 83.6.122.250:62220
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2935
    X-Received-Body-CRC: 2565746299
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2684862
    [ ukryj nagłówki ]

    Thu, 17 Sep 2020 01:44:39 -0700 (PDT), Przemek Jedrzejczak

    > DUH zwraca jednak uwagę, że wielu użytkowników wykorzystuje tego typu
    > pojazdy jak zwykłe samochody spalinowe, a sprawność baterii spada
    > zdecydowanie szybciej niż w zwykłych autach elektrycznych.

    Co jest oczywistą bzdurą, skoro pracują w bezpiecznym dla siebie zakresie
    20-80% -- co zresztą pokazują wieloletnie doświadczenia z HEV Toyoty, gdzie
    akumulatory nie wymagają wymiany nawet po 10 latach.Ja swojego PHEVa
    pompuję do 100% (pomijając opisywane hopki z BMU) i nadal, po 5 latach, mam
    w ponad 95% pojemne akumulatory.

    > Do tego dochodzi jeszcze podwyższone zużycie paliwa wynikające z faktu,
    > że napęd spalinowy musi przecież mierzyć się z dodatkowym obciążeniem
    > wynikającym nie tylko z doładowywania akumulatorów, ale też masy całego
    > napędu elektrycznego.

    Co jest oczywistą bzdurą, znowu, bo silnik spalinowy nie musi się mierzyć z
    dodatkowym obciążeniem, a jeśli nawet to pracuje z większą sprawnością --
    naładowane podczas tej pracy akumulatory zasilą za chwilę silnik
    elektryczny, ergo, ta energia nie jest tracona tak jak przy zwykłym
    spaliniaku pracującym na jałowo gdy stoi np. w korku albo pracuje podczas
    hamowania (bez odzysku energii). Sprawność tego systemu jest tu kluczem.
    HEV a nawet PHEV nie jest drastycznie cięższy, a nawet jeśli, to pomaga to
    z kolei przy odzysku energii przy hamowaniu.

    Żeby wyszły takie absurdy jak w przytoczonej prasówce to trzebaby
    faktycznie jechać w korku w trybie charge i co gorsza przedstawić wyniki
    emisji bez konsumpcji energii zebranej w akumulatorze.

    > adres do korespondencji na stronie gdybys jednak nadal odczuwal potrzebe
    > fachowej dyskusji z ekspertami

    Nie dyskutuję z "ekpertami", bo widać że do ekspertów to im daleko, tylko z
    takimi jak ty, co te głupoty bezsensownie powielają i jeszcze dorabiają
    swoje.

    --
    Pozdor
    Myjk

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: