-
Data: 2020-09-17 11:05:52
Temat: Re: Kolejny niemiecki motowałek:-)
Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Thu, 17 Sep 2020 01:44:39 -0700 (PDT), Przemek Jedrzejczak
> DUH zwraca jednak uwagę, że wielu użytkowników wykorzystuje tego typu
> pojazdy jak zwykłe samochody spalinowe, a sprawność baterii spada
> zdecydowanie szybciej niż w zwykłych autach elektrycznych.
Co jest oczywistą bzdurą, skoro pracują w bezpiecznym dla siebie zakresie
20-80% -- co zresztą pokazują wieloletnie doświadczenia z HEV Toyoty, gdzie
akumulatory nie wymagają wymiany nawet po 10 latach.Ja swojego PHEVa
pompuję do 100% (pomijając opisywane hopki z BMU) i nadal, po 5 latach, mam
w ponad 95% pojemne akumulatory.
> Do tego dochodzi jeszcze podwyższone zużycie paliwa wynikające z faktu,
> że napęd spalinowy musi przecież mierzyć się z dodatkowym obciążeniem
> wynikającym nie tylko z doładowywania akumulatorów, ale też masy całego
> napędu elektrycznego.
Co jest oczywistą bzdurą, znowu, bo silnik spalinowy nie musi się mierzyć z
dodatkowym obciążeniem, a jeśli nawet to pracuje z większą sprawnością --
naładowane podczas tej pracy akumulatory zasilą za chwilę silnik
elektryczny, ergo, ta energia nie jest tracona tak jak przy zwykłym
spaliniaku pracującym na jałowo gdy stoi np. w korku albo pracuje podczas
hamowania (bez odzysku energii). Sprawność tego systemu jest tu kluczem.
HEV a nawet PHEV nie jest drastycznie cięższy, a nawet jeśli, to pomaga to
z kolei przy odzysku energii przy hamowaniu.
Żeby wyszły takie absurdy jak w przytoczonej prasówce to trzebaby
faktycznie jechać w korku w trybie charge i co gorsza przedstawić wyniki
emisji bez konsumpcji energii zebranej w akumulatorze.
> adres do korespondencji na stronie gdybys jednak nadal odczuwal potrzebe
> fachowej dyskusji z ekspertami
Nie dyskutuję z "ekpertami", bo widać że do ekspertów to im daleko, tylko z
takimi jak ty, co te głupoty bezsensownie powielają i jeszcze dorabiają
swoje.
--
Pozdor
Myjk
Następne wpisy z tego wątku
- 17.09.20 11:51 J.F.
- 17.09.20 11:53 Przemek Jedrzejczak
- 17.09.20 12:04 K
- 17.09.20 12:12 K
- 17.09.20 12:41 RadoslawF
- 17.09.20 13:23 Poldek
- 17.09.20 13:38 Poldek
- 17.09.20 15:32 J.F.
- 17.09.20 16:16 Myjk
- 17.09.20 22:36 RadoslawF
- 18.09.20 10:29 Myjk
- 18.09.20 11:10 Poldek
- 18.09.20 11:20 K
- 18.09.20 11:36 Myjk
- 18.09.20 11:40 Myjk
Najnowsze wątki z tej grupy
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
- Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
Najnowsze wątki
- 2024-12-11 SEP 1 kV E
- 2024-12-11 DNS restrictions are on
- 2024-12-11 wielkie bu
- 2024-12-11 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-11 Aku LiPo źródło dostaw - ktoś poleci ?
- 2024-12-11 Warszawa => Specjalista Bezpieczeństwa Informacji <=
- 2024-12-11 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-11 Warszawa => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-11 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-11 Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- 2024-12-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-11 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-11 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-11 Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- 2024-12-11 Warszawa => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Powe