  • 161. Data: 2012-11-06 08:39:51
    Temat: Re: Kolejny idiotyczny PO-mysł. [OT]
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 6 Nov 2012 01:08:16 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):

    > Szkoda że u nas czegoś takiego nikt nie stworzył...

    nie ma prawa, albo nie bedzie mialo mocy prawnej :-)
    No i za duze ryzyko :-)

    > U nas jest bełkot dla bełkotu, niby spójny ale od czasu do czasu i tak
    > wybuchają flejmy w kółko na te same tematy... Choćby na temat co to znaczy
    > "powinien".

    A co to znaczy ? Znaczenie potoczne jest jasne, jakby ustawodawca mial co
    innego na mysli, to by napisal "musi" lub "jest zobowiazany" :-P

    Ale Anglicy maja te same problemy :-)

    J.

  • 162. Data: 2012-11-06 08:48:41
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2012-11-06 08:39, J.F. pisze:
    > Dnia Tue, 6 Nov 2012 01:08:16 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
    (...)

    > A co to znaczy ? Znaczenie potoczne jest jasne, jakby ustawodawca mial co
    > innego na mysli, to by napisal "musi" lub "jest zobowiazany" :-P
    >
    > Ale Anglicy maja te same problemy :-)

    Nie, nie mają.

  • 163. Data: 2012-11-06 09:09:57
    Temat: Re: Kolejny idiotyczny PO-mysł.
    Od: "tor" <x...@o...pl>

    Takie coś funkcjonuje już kilka lat np. w słowenii. Jak jechałem pierwszy
    raz w tamte rejony, to byłem mile zaskoczony. Szedłem po auto i jak stanąłem
    przy przejściu to odrazu sie auta zatrzymały i czekały jak przejdę. Nikt nie
    trąbił i nie poganiał, a ruch był spory bo to była droga przelotowa. Na
    chorwacji dla odmiany jest jak u nas, szczególnie w rejonach mocno
    turystycznych. Kto pierwszy ten lepszy, ale o dziwo, też nikt nie trąbi,
    choć wszyscy się pchają ;) .

    Pozdrawiam
    tor

  • 164. Data: 2012-11-06 09:24:12
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2012-11-06 08:13, J.F. pisze:
    > Dnia Sun, 04 Nov 2012 20:59:49 +0100, Artur Maśląg napisał(a):
    (...)

    > Ale tak sie to skonczy :-)

    W sumie, jak bardzo chcesz, niech będzie.

    > Po roku, jak ci sie pierwszy samochod bedzie zatrzymywal,

    To powinna się zatrzymać reszta.

    > to zaczna wchodzic bez rozgladania ..

    Skoro tak jest twoja argumentacja, to niech się kierowcy uczą, że
    pasy to "świętość". Zresztą w obecnych przepisach tak jest - nie
    wolno wyprzedzać na pasach, nie wolno omijać samochodów stojących
    przed pasami itd.

    > Dla rozpedzonego samochodu to jednak wysilek.

    To niech się nie rozpędza. To nie wyścig.

    > Owszem - czasem trzeba, zazwyczaj jednak nie ma problemu zebby pieszy
    > poczekal, wiele nie straci.

    Aha, znaczy pieszy ma czekać, bo wiele nie straci, a samochód się
    zmęczy. Litości.

    > Znow nie ma potrzeby przepuszczac. minie pol minuty, droga bedzie pusta.

    LOL - dziwnym trafem zniknąłeś tych z prostopadłej, którzy teraz maja
    zielone i skręcają.

    > Ze takie sytuacje tez sa. A wtedy wychodzi ze pieszym tez brak kultury, a
    > niestety - przejscia sa szerokie, wiec "pasow" dla pieszych duzo, jeden
    > kulturalny nie wystarczy :-)

    To trzeba postawić światła, a nie negować sens przepisu.

    > ronda to w innym watku dyskutujmy.

    Znaczy przejść przed rondami nie ma? Hmmm, to jakaś nowość. Są jak
    najbardziej i wtedy zazwyczaj nie ma świateł, ponieważ z natury
    swojej ograniczają prędkość i łatwiej niby przejść. Stawianie tam
    świateł to delikatnie powiedziawszy nieporozumienie.

    > Ale kultura jak widac jest, i nie ma potrzeby tego zmieniac :-)

    Jak widać jej brakuje i jest potrzeba jej poprawy.

    > Mozna wlaczyc do programu nauczania na kursie,

    Oooo - znaczy tego nie ma? No, to teraz będzie. Sam znalazłeś
    uzasadnienie zmiany przypisu.

    > ale nie zmuszajmy samochodow do hamowania co 100m ..

    A kto zmusza?

    > A daleko masz do przystanku ?

    Ale o co chciałeś zapytać? Którego? A dlaczego ja? A może trzeba
    odprowadzić dziecko do przedszkola? A może tu będzie przedszkole
    w przyszłości?

    > Bo ja ciagle o proporcjach -

    Proporcjach czego? Zmęczenia samochodu do zmęczenia pieszego?

    > autobus jedzie
    > co 15 minut, jeden samochod przepuszcza sie 3s, w pol minuty pieszy
    > przejdzie 50m ..

    ???

  • 165. Data: 2012-11-06 09:47:38
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości
    >To powinna się zatrzymać reszta.

    No i zasadniczo bedzie. Tylko ze jeden na tysiac sie nie zatrzyma i
    nieszczescie bedzie.

> [...]
    >pasy to "świętość". Zresztą w obecnych przepisach tak jest - nie
    >wolno wyprzedzać na pasach, nie wolno omijać samochodów stojących

    Ale ciagle jeszcze nie trzeba jechac 6km/h, bo moze pieszy zechce
    wbiec na jezdnie ... i bardzo dobrze.

    >To niech się nie rozpędza. To nie wyścig.

    50 tez sporo.

    >Aha, znaczy pieszy ma czekać, bo wiele nie straci, a samochód się
    >zmęczy. Litości.

    Hamulce sie zuzywaja, opony zuzywaja, paliwo na rozpedzanie zuzywa,
    A piesi potem wdychaja zanieczyszczenia ..

    >LOL - dziwnym trafem zniknąłeś tych z prostopadłej, którzy teraz maja
    >zielone i skręcają.

    Odstep z reguly jakis jest - na przejscie powinno wystarczyc.
    A jak nie starcza - pora na swiatla, a nie na korek, bo co chwila
    trzeba pieszego przepuszczac.

    >To trzeba postawić światła, a nie negować sens przepisu.

    A co - nie mozna pieszym nakazac przepuszczenia samochodu czekajacego
    przed przejsciem ? :-)

> [...]
    >swojej ograniczają prędkość i łatwiej niby przejść. Stawianie tam
    >świateł to delikatnie powiedziawszy nieporozumienie.

    Prosilem zeby nie dyskutowac, bo sie nam watek rozwodni.
    Rond przybywa, i to mnie tez denerwuje, bo oprocz zalet maja tez wady.
    A modne, wiec wszyscy robia ronda, na wady nie patrza.

    Hm ... robia bo modne ? Czy robia, bo rozporzadzenie nakazuje ?

    >Oooo - znaczy tego nie ma? No, to teraz będzie. Sam znalazłeś
    >uzasadnienie zmiany przypisu.

    >A kto zmusza?

    piesi krecacy sie przy przejsciach ?

    >Ale o co chciałeś zapytać? Którego? A dlaczego ja?

    A czemu nie ty ?

    >A może trzeba
    >odprowadzić dziecko do przedszkola? A może tu będzie przedszkole
    >w przyszłości?

    A daleko masz do przedszkola ?

    >Proporcjach czego? Zmęczenia samochodu do zmęczenia pieszego?

    > przejdzie 50m ..
    >???

    Ale co ???
    Ano tak, chyba ze masz lepsza komunikacje.
    Wiec jak do przedszkola masz 500m, to te pol minuty to jest 10%
    dluzej.

    J.

  • 166. Data: 2012-11-06 09:48:51
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-11-06 01:45, Pawel O'Pajak pisze:
    > Powitanko,

    > Z powodow, o ktorych juz pisalem. Idac zatrzymasz sie niemal w miejscu,
    > jadac samochodem o masie 1,6t z predkoscia 50km/h chocby nie wiem co, to
    > te kilkanascie m potrzeba przy idealnej nawierzchni. Wspominalem juz, ze

    A kto powiedział, że masz obok pasów przejeżdżać 50km/h? To idealny
    pomysł na uspokajanie ruchu i uczenie wolnej jazdy - na prostych
    rozpędzam się do "50", a przy pasach zwalniam do "30". Nawet fotoradarów
    nie trzeba. Świadomość, że kierowcy byle pieszy może wtargnąć na pasy i
    będzie to zawsze wina kierowcy powinna skutecznie motywować do
    wolniejszej jazdy.

    --
    Liwiusz

  • 167. Data: 2012-11-06 10:17:08
    Od: Pawel O'Pajak <o...@i...pl>

    Powitanko,

    > A kto powiedział, że masz obok pasów przejeżdżać 50km/h? To idealny
    > pomysł na uspokajanie ruchu i uczenie wolnej jazdy - na prostych
    > rozpędzam się do "50", a przy pasach zwalniam do "30".

    A czemu do 30? Do 6 najlepiej, wtedy wobec permanentnego korka calego
    misteczka wszyscy wybiora wlasne nogi jako najszybszy srodek transportu
    i jedynymi wypadkami beda bojki wywolane potraceniem sie zbyt nerwowych
    pieszych.

    > Nawet fotoradarów
    > nie trzeba. Świadomość, że kierowcy byle pieszy może wtargnąć na pasy i
    > będzie to zawsze wina kierowcy powinna skutecznie motywować do
    > wolniejszej jazdy.

    Po co uzywamy samochodow? Odpowiedz prosze.
    Bylem kiedys swiadkiem wypadku. Potracenie na przejsciu dla pieszych.
    Chlopak wbiegl na przejscie przy czerwonym swietle, zdazyl przebiec
    przez 2 pasy, 3 nie zdazyl. Dobrze, ze mialem dosc determinacji, by
    podac swoje dane Policji i stawic sie na wezwanie, bo inaczej by taki
    Liwiusz, czy Artur kierowce rozstrzelali.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 168. Data: 2012-11-06 10:47:27
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Izydor,

    > To niech sie nie zagapia, ma zadbać o to jak prowadzi pojazd.
    > Na pieszego nie ma egzaminu, jest egzamin na kierowcę - kto tu za kogo
    > odpowiada?

    Powtórzę:
    Chcesz na cmentarzach kwartal dla tych co na przejściu mieli
    pierwszeństwo? Bo do tego postulowane przez Ciebie zmiany się
    sprowadzą.

    Gdybyśmy byli nieomylni, to nie byloby w ogóle tej dyskusji.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 169. Data: 2012-11-06 10:51:05
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Liwiusz,

  • 170. Data: 2012-11-06 10:54:38
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 2012-11-05 23:31, Izydor pisze:
    > Na pieszego nie ma egzaminu, jest egzamin na kierowcę - kto tu za kogo
    > odpowiada?

    Bycie pieszym nie zwalnia z myślenia.