  • 111. Data: 2012-11-05 14:01:14
    Temat: Re: Kolejny idiotyczny PO-mysł.
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    news:16nrb7t4g6gu9$.1aipx6tp2jorz.dlg@40tude.net...
    > trafiaja.
    > Tym niemniej jak piesi zrozumieja ze intencja ustawodawcy jest dac im
    > pierwszenstwo - to nie beda czekac przy pasach, tylko wchodzic bez
    > czekania. A to im na zdrowie nie wyjdzie.

    Będzie tak ja z rowerzystami. Wpadają na jezdnię bez zastanowienia i
    ostrożności.

    > a wtedy jak pisalem - swiatla. Kierowcy pochwala, bo przeciez niektorzy
    > sie
    > chca wlaczyc do ruchu :-P

    Światła na każdym przejściu-co 100 m. Bogaty kraj.

    neelix

  • 112. Data: 2012-11-05 14:03:07
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    wiadomości news:5096c596$1@news.home.net.pl...

    > Kurcze, dobry ten Tusk... Sądząc po lamencie inicjatora w wątku (tytuł)
    > PO rządzi w RFN - i to od dość dawna. Od kiedy w RFN takie przepisy
    > obowiązują?

    On tylko łyka co popadnie

    neelix

  • 113. Data: 2012-11-05 14:06:04
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Piotrek" <p...@p...na.berdyczow.info> napisał w wiadomości
    > Właśnie miałem okazję dzisiaj obserwować naszą polską mentalność.
    > DC ulica Popularna, około 8:15. Pada, przed przejściem dla pieszych stoi
    > kobieta z małym dzieckiem. Żaden z co najmniej pięciu kutas*w jadących (w
    > korku, czyli powoli) przede mną się nie zatrzymał ...
    > Także właśnie choćby z powodu tej naszej mentalności pomysł jest IMHO
    > zacny.

    Jak pada to się siedzi w domu a nie ciąga dziecko. Jakiś się zatrzyma. To
    żaden argument.

    neelix

  • 114. Data: 2012-11-05 14:07:22
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Deflegmator" <w...@M...pl> napisał w wiadomości

    > To nie jest brednia.

    To co kłóci się z rozumem jest brednią.

    > Nic nie trwa wiecznie. A mentalność i tak się już sporo zmieniła.

    No i wystarczy tych zmian. Trzeba mieć swoje a nie cudze pomysly

    neelix

  • 115. Data: 2012-11-05 14:19:05
    Od: "Deflegmator" <w...@M...pl>

    neelix wrote:

    > No i wystarczy tych zmian. Trzeba mieć swoje a nie cudze pomysly

    Skoro twoje rusofilne podejście do zasad ruchu drogowego nazywasz
    "swoim"...

    --
    Deflegmator

  • 116. Data: 2012-11-05 14:56:37
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 2012-11-04 16:34, neelix pisze:
    > Po idiotycznym nakazie świecenia w dzień POmyleni prawdopodobnie szykują
    > kolejną bombę i sposób na łatanie dziury(budżetowej). Ze 2-3 tygodnie
    > temu usłyszałem na TVP Info, że będzie nakaz zatrzymywania pojazdu już w
    > momencie kiedy pieszy będzie zbliżał się do przejścia.

    Z jednej strony mądre z drugiej idiotyczne, bo co znaczy zbliżał? Ktoś
    będzie szedł chodnikiem obok przejścia, bez zamiaru przejścia przez to
    przejście a ja i tak będę musiał hamować? Rozumiem ewentualny zapis
    mówiący o pieszym stojącym przy przejściu twarzą do drogi, ale...
    No cóż wzrośnie ilość kolizji początkowo zapewne.

  • 117. Data: 2012-11-05 15:03:36
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2012-11-05 13:09, Pawel O'Pajak pisze:
    > Powitanko,

    > Droga hamowania samochodu z 50 km/h to cirka ebout ze 20 m.

    No widzisz, trzeba uważać, zachować ostrożność itd. Masz to nawet
    obecnie wpisanie w PoRD.

    > Droga
    > hamowania pieszego z 6 km/h to nie wiem ile, metr?

    No i? A ile strefy zgniotu ma ten pieszy przed sobą?

    > Niektorzy uwazaja, ze prawa stanowione maja pierwszenstwo nad prawami
    > fizyki. Niestety prawa fizyki maja w dupie inne prawa i zawsze
    > bezwzglednie stawiaja na swoim.Wielu zginelo probojac sie im
    > przeciwstawic.

    Takie stawianie sprawy to typowe nurzanie się w oparach absurdu, by
    spróbować obalić tezę bez braku argumentów merytorycznych.
    Gdybyś się zastanowił, to byś zobaczył, że nawet w swojej wypowiedzi
    zawarłeś odpowiedź, czemu należy się stosować do praw stanowionych
    - one pozwalają działać prawom fizyki w takim zakresie, w jakim
    im pozwolimy. Stąd w mieście prędkość niższa, bo odległości
    mniejsze, piesi itd. Stąd światła, przejścia itd.
    Dodatkowo stąd też pojawiają się FR, rejestratory i inne wynalazki,
    które w jakiś sposób ludzi dyscyplinują, by przestrzegali praw
    stanowionych i w miarę możliwości nie wyzywali fizyki na pojedynek.
    Zadaj sobie pytanie, czemu zimą jest mniej wypadków niż latem.

    > Prarafrazujac pewnego polityka, trzeba byc facetem bez
    > prawa jazdy, by nie przewidziec, ze:

    O sprowadzaniu sprawy do absurdu już pisałem...

  • 118. Data: 2012-11-05 15:09:07
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Artur,

    > No widzisz, trzeba uważać, zachować ostrożność itd. Masz to nawet
    > obecnie wpisanie w PoRD.
    > No i? A ile strefy zgniotu ma ten pieszy przed sobą?

    To tym bardzie, kwa!, powinien uważać.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 119. Data: 2012-11-05 15:17:34
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    > To tym bardzie, kwa!, powinien uważać.

    A kto pisze, że nie? No, ale zdaje się, że mowa o tym, że
    to kierowca powinien bardziej uważać na pieszych, a tutaj
    krzyk straszny, że niby dlaczego...

  • 120. Data: 2012-11-05 15:44:54
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Artur,

    > A kto pisze, że nie? No, ale zdaje się, że mowa o tym, że
    > to kierowca powinien bardziej uważać na pieszych, a tutaj
    > krzyk straszny, że niby dlaczego...

    Nie - to pieszy ma zadbać o swoje życie - nie manipuluj. Żaden przepis
    nie ocali pieszemu życia, jak kierowca się zagapi.

    Chcesz na cmentarzał kwartal dla tych co na przejsciu mieli
    pierwszeństwo? Bo do tego postulowane przez Ciebie zmiany się
    sprowadzą.

    --
    Best regards,
    RoMan