  • Data: 2023-04-13 00:02:07
    Temat: Re: Kolejny cios lobby paliwowego
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 12.04.2023 o 23:15, nadir pisze:

    > A to już nie jest takie proste i jednoznaczne.
    >
    > Instalacja fotowoltaiczna 10kW da rocznie około 10000kWh energii, przy
    > założeniu że wszystko trafia do samochodu a ten potrzebuje na
    > przejechanie 100km jakieś 20kWh, starcza to na przejechanie jakieś 50000
    > kilometrów.

    No nie. Musi jechać a kW się marnuje. OK, możesz to oddać/pobrać ale
    wtedy oszukujesz bo lecisz z węgla :]

    > Nie licząc samych zbiorników i problemów z przechowywaniem paliwa przez
    > dłuższy okres, to za 50kzł kupisz dziś około 7400 litrów ON. Zakładając
    > spalanie na poziomie 6l/100km starczy to na jakieś 120000 kilometrów
    > przebiegu.

    Jak wystawię zbiornik na słońce (jak PV) to mi urośnie :) średnio 30% :D

    > Z grubsza zaokrąglając to po około 2,5 roku instalacja PV i elektryk
    > jeżdżą za darmo w porównaniu do spalinówki i zbiornika z ON.

    To zależy. Energii ze słońca nie dostaniesz w hurcie. Cena jest
    uzależniona od pogody, szczególnie zimą, kiedy prątek zużywa 20% na
    mrozie bez jazdy/marnuje/przepada, na parkingu. Tak sam z siebie :)
    Nocusz.

    Na dodatek, ropsko ma funkcję ogrzewania "za darmo" w okresie
    grzewczym, czyli PÓŁ ROKU w Polsce...bo to silnik cieplny i "odpadem"
    jest ogrzewanie. W elektryku nie jest a ciepło przepada :]...zmienia się
    organoleptyka w zakresie sprawności, na korzyść spalinowca w kwestii 90%
    vs 60%, czyli prątek jest mniej sprawny o 20% :] Latem można nie
    korzystać z klimy ale tutaj wypada podobnie z przewagą spalinowca, dla
    którego klima to 10l na 1000km a dla prątka to 3 obiady w Lidlu i jeden
    dzień w plecy. Cena podobna :D Spalina zyskuje jeden dzień życia wincyj
    (dla właściciela, nieuwiązanego przymusowym obiadem):D

    Kupując ropsko w hurcie masz taniej :)...granica się przesuwa. Możesz
    też dolać kąponętuw :D:D:D co wzbogaci i wydłuży. PV nie majo jednak
    superfotonów :D

    Nastepną razą, licz uczciwie :/

    --
    LordBluzg(R)??