  • 31. Data: 2015-03-15 20:30:02
    Temat: Re: Kolejne BMW zabrało człowieka
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sun, 15 Mar 2015 14:34:12 +0100, Czesław Wiśniak napisał(a):

    > Jak jest bardzo gorąco może tak, ale nie popadajmy tutaj w przesadę.
    > Przejeździłem kiedyś 3 pełne sezony na zimowych oponach dość mocnym autem i
    > wielkich różnic nie zauważyłem, tylko napęd był 4x4 i nawet nie były
    > głośniejsze od letnich, dlatego postanowiłem je zostawić :)

    To znaczy oczywiście różnica nie jest taka żeby się nie dało na zimówce
    bezpiecznie jechać.

    W tego typu sytuacjach jeszcze może być tak, że opona im gorsza tym lepsza.

    Opanowanie poślizgu przy dużej przyczepności jest wbrew pozorom trudniejsze
    niż przy małej.
    Raz że prędkość przy której się samochód zacznie ślizgać będzie wyższa, a
    dwa, że reakcje kierowcy w przypadku dużej przyczepności muszą być dużo
    bardziej precyzyjne.
    Dlatego na śniegu każdy umie wycinać Aaltoneny na wszystkie strony, a
    zrobić to samo na suchym asfalcie to już by był duży problem.

  • 32. Data: 2015-03-15 20:32:16
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sun, 15 Mar 2015 17:18:04 +0100, dddddddd napisał(a):

    > zawsze mi się wydawało że jest różnica przywalić w auto stojące i jadące
    > w przeciwnym kierunku. Ale może się nie znam - pani z fizyki często mi
    > chorowała, ale ogólnie nauczyciele mnie bardzo lubili - po dwa-trzy lata
    > w jednej klasie trzymali.

    Zderzenie czołowe dwóch takich samych aut z prędkością 75+75km/h, będzie
    miało podobne skutki jak uderzenie 75km/h w mur, ale też podobne jak
    uderzenie jednego samochodu jadąceg 150km/h w drugi stojący.

    Liczy się nie prędkość jako taka, a jej nagła zmiana.

  • 33. Data: 2015-03-15 20:59:49
    Od: Jaroslaw Postawa <d...@a...pl>

    W dniu 2015-03-15 o 13:00, Cavallino pisze:

    > Użytkownik "Jaroslaw Postawa" <d...@a...pl> napisał w wiadomości
    > grup dyskusyjnych:550573e7$0$2206$6...@n...neostrada
    .pl...

    > Jaką prędkość?
    > Tą obliczoną dla Kamaza obładowanego węglem, jadącego po lodzie, czy
    > jakąś sensowną masz na myśli?
    Jeśli dobrze pamiętam, to między Wrocławiem i Bielanami kiedyś nie było
    ograniczeń. Barier nie było na pewno. Ale trafiło się paru szybkich
    wściekłych, którzy się tam pozabijali. Wątpię, czy jadąc 90. To
    decydenci zakładają, że skoro przy ograniczeniu 90 są wypadki, to dajmy
    60. Znam jeszcze parę miejsc, gdzie zastosowano podobny dupochron przed
    prokuratorem.

    Nie zmienia faktu to, że tych wypadków nie spowodowali prawdopodobnie
    ludzie jadący z sensowną prędkością, tylko zapie... miszczowie
    przekonani o magii trzyliterowych skrótów i swoich niesamowitych
    umiejętnościach. Pośrednio uderza to w jeżdżących rozsądnie i znających
    swoje ograniczenia, bo przez kretynów muszą jeździć wolniej.

    > KAPELUSZ PLONK WARNING !!!!

    Eeee tam. I tak mnie nie splonkujesz. Po tylu ostrzeżeniach przestałem
    się już tym martwić. :)

    Pozdrawiam,
    Jarek

  • 34. Data: 2015-03-15 21:13:28
    Od: Jaroslaw Postawa <d...@a...pl>

    W dniu 2015-03-15 o 17:35, Cavallino pisze:

    > Ta jasne, bo kapelusz był, widział i wie, że to akurat z powodu
    > przekroczenia prędkości.
    > A nie nikłych umiejętności.
    Kapelusz wie, że ten wypadek był akurat przez nikłe umiejętności, ale
    też kapelusz czeka, aż tam się pojawi ograniczenie do 50 i barierki.
    Prędzej czy później się pojawi. Oczywiście i tak wszyscy to oleją, więc
    po kolejnym wypadku będzie 40.

    > No i - jesteś przekonany że o taką prędkość chodziło przedpiszcy?
    > Bo ja jestem dziwnie spokojny, że chodziło o jakiś bzdurny, stały limit.

    Mi tam ten limit jest potrzebny jak zęby w tyłku. Tak samo jak i wiele
    innych limitów. Co nie zmienia faktu, że wiele ograniczeń jest dlatego,
    że jakiemuś geniuszowi wbrew oczekiwaniom jakimś cudem udało się tam zabić.

    Pozdrawiam,
    Jarek

  • 35. Data: 2015-03-15 21:27:48
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2015-03-15 o 20:32, Tomasz Pyra pisze:

> [...]
    > uderzenie jednego samochodu jadąceg 150km/h w drugi stojący.
    >
    > Liczy się nie prędkość jako taka, a jej nagła zmiana.

    czyli jednak dobrze mi się kojarzyło - widocznie akurat na tej lekcji
    byłem ;)

    Łukasz

  • 36. Data: 2015-03-15 21:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    > Tak - dokładnie o to idzie.
    > Limit taki sam dla wszystkich jest bzdurny z założenia.
    > Za to jest jedynym, co nie przekracza zdolności umysłowych decydentów,
    > dlatego tak chętnie go stosują.

    Co proponujesz?

  • 37. Data: 2015-03-15 22:00:00
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    > Ta jasne, bo kapelusz był, widział i wie, że to akurat z powodu
    > przekroczenia prędkości.
    > A nie nikłych umiejętności.

    Albo srednich umiejetnosci. Srednich czyli takich jakie posiada sredni
    uzutkownik drogi.
    Ogólnie na drodze wszystko jest usrednione :)
    Wiadomo ze Hamilton poleciałbym tam 2 x szybciej niz limit bez problemu.
    Czy dajmy na to Hołowczyc ;-)

    > No i - jesteś przekonany że o taką prędkość chodziło przedpiszcy?
    > Bo ja jestem dziwnie spokojny, że chodziło o jakiś bzdurny, stały limit.

    A tego to ja nie wiem.

  • 38. Data: 2015-03-15 22:00:03
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    > Uprasza się o nie wyciąganie z kibla jego zawartości o wątpliwej
    > cnocie.....

    Uprasza się o zostawianie swojej zawartosci kibla we własnym domu.

  • 39. Data: 2015-03-15 22:08:44
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2015-03-15 o 21:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    > Co proponujesz?

    na początek - weryfikację ograniczeń i dostosowanie ich do bezpiecznej
    prędkości, a nie stosowanie jako dupochron. Najlepiej zdjąć ograniczenie
    i zobaczyć z jaką prędkością ludzie tam jeżdżą. Oczywiście jak jest
    sucho i bardzo dobra przyczepność. Na gorsze warunki jest inny przepis.
    Na niebezpiecznych zakrętach stawiać znak "prędkość sugerowana",
    ograniczenia tam gdzie trzeba - przejście dla pieszych, skrzyżowanie bez
    widoczności itp.
    Do tego zniesienie limitu prędkości na autostradzie i karanie kierowców
    za jazdę lewym pasem i zmianę pasa bez sygnalizowania.
    Zamiast zakazu wyprzedzania dla tirów (tu odnoszę się do A4 pod
    Wrocławiem) zakaz wyprzedzania powyżej xxx sekund (nie będę zgadywał ile
    czasu trwa standardowe wyprzedzanie przez tira

    Łukasz

  • 40. Data: 2015-03-15 22:26:06
    Od: spider <"spajder[wytnij]"@wp.pl>

    W dniu 2015-03-15 o 07:23, Tom pisze:
    > Polska, na łuku drogi? chyba za mocno depnął, pasażerka nie żyje
    >
    > http://www.liveleak.com/view?i=1d1_1426368693

    Mi to wygląda jakby się na coś zagapił i na łuku zaczął zjeżdżać na
    prawy pas, jak się zorientował to mocno odbił w lewo i się zaczęło.