  • 171. Data: 2015-03-20 14:09:34
    Temat: Re: Kolejne BMW zabrało człowieka
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:meh0sl$d22$...@n...news.atman.pl...
    On 2015-03-20 10:51, Liwiusz wrote:
    >Krótko mówiąc o to, że sugerujesz, że zamiast ograniczenia prędkości,
    >powinno być ograniczenie hałasu w odległości 20m?

    >No to szybkie pytanie - jak masz zamiar to zrealizować - bo pieprzysz
    >jak Korwin.

    a) samochod ma obowiazkowo wbudowany mikrofon, jak robi za duzy halas,
    to go komputer spowalnia.

    b) 100m przed fotoradarami umiesci sie miernik halasu z wyswietlaczem,
    na FR drugi, i kto przekroczy halas, temu fotka i zdjecie :-)

    J.

  • 172. Data: 2015-03-20 14:12:41
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-03-20 13:29, Ergie wrote:

    > A Ty jak Kaczyński - "nie ważne, że w ten sposób nie osiągnę założonego
    > celu ale i tak zrobię ludziom na złość byleby cokolwiek robić".

    Bo nikt nie przestrzaga ograniczeń prędkości (wiemy dlaczego i się tu
    zgadzamy - bo zdecydowana większość jest z dupy wzięta, nie ma tu
    specjalnie tematu do dyskusji). Jak już pisałem - najpierw _sensownie_
    poustawiać, potem jebać bez litości. Wiem, że trudno, ale w zasadzie jak
    się konkretnie nad tym zastanowić, to nie ma żadnego rozsądnego powodu
    żeby się nie dało. I to ma przynajmniej teoretycznie szansę działać. W
    Niemczech z tego co wiem działa, więc się da.

    Postawienie znaku "70db" przy jezdni nie ma _żadnej_ szansy działać,
    więc sorry ale to pieprzenie w stylu Korwina, zwykła utopia bez szansy
    na realizację. Równie dobrze możesz przy drodze postawić znak "zakaz
    opadów atmosferycznych". I jak tu taki pomysł lub jego pomysłodawcę
    traktować poważnie?

    Więc ponawiam propozycję, bo widzę że abstrahujemy od tematu -
    pozdejmować ograniczenia tam gdzie gołym okiem widać jakie są warunki i
    każdy może sam ocenić siły na zamiary - jak się wypieprzysz z zakrętu na
    którym jest 90 jadąc 85 to przecież dalej jest to twoja wina (pomijając
    jakieś wyjątkowe przypadki jak brak pokrywy studzienki). Na chucka mi
    ograniczenie do 40 przed każdym wjazdem na ślimaka, skoro sam widzę, że
    jeden da się zrobić spokojnie 60 a w drugi nawet nie warto próbować
    wchodzić z tą prędkością, więc pojadę właśnie 40 - widzę wszystko i mam
    przecież wiem ile można w taki zakręt wejść.

    Zostawić jedynie tam gdzie czegoś nie widać np skrzyżowanie za zakrętem,
    lub tam gdzie technicznie da się jechać więcej, ale "nie wypada" tereny
    zabudowane, okolice szkół i placów zabaw, lub tam gdzie należy jechać
    wolniej ze wzgledu na hałas (tak hałas opon zależy od prędkości;). Jak
    znaków będzie 10 razy mniej i zobaczę 40 to pewnie zwolnię, bo będę miał
    swiadomość, że może co 10 jest bez sensu, więc warto wziąć to pod uwagę
    jak nie chcesz spotkać barierki;)

    Shrek.

  • 173. Data: 2015-03-20 14:15:35
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-03-20 14:09, J.F. wrote:

    > a) samochod ma obowiazkowo wbudowany mikrofon, jak robi za duzy halas,
    > to go komputer spowalnia.

    I alkomat i tachometr oraz kaganiec;)

    Na pewno chcesz?

    Shrek.

  • 174. Data: 2015-03-20 14:16:34
    Od: masti <g...@t...hell>

    Shrek wrote:

    > I alkomat i tachometr oraz kaganiec;)

    i to wszystko obowiązkowo podlegające corocznej homologacji :)

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 175. Data: 2015-03-20 14:56:18
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-03-20 14:16, masti wrote:

    > i to wszystko obowiązkowo podlegające corocznej homologacji :)

    Co i tak gówno da, bo będzie można kupić puszkę ze sprężonym powietrzem
    z górnych dróg oddechowych trzeźwego obywatela w celach kolekcjonerskich
    na allegro, mikrofon owinąć gazetą, a tachograf i kaganiec skorygować w
    warsztacie obok stacji diagnostycznej:P

    Shrek.

  • 176. Data: 2015-03-20 14:56:23
    Od: Shrek <...@w...pl>

  • 177. Data: 2015-03-20 17:53:46
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-03-20 o 12:39, Shrek pisze:

    > Krótko mówiąc o to, że sugerujesz, że zamiast ograniczenia prędkości,
    > powinno być ograniczenie hałasu w odległości 20m?

    Ach, no to już wiem skąd zamieszanie - z twojego niezrozumienia.

    Przypomnę, że dyskusja była:
    "uwaga nie zapierdalaj, bo hałasujesz, a ludzie chcą spać"

    I o bezsensowności ograniczenia prędkości w celu ograniczenia hałasu, a
    przecież jeśli celem jest ograniczenie hałasu, to trzeba ograniczać
    hałas, a nie prędkość. I potem były przykłady, że wolniejszy samochód
    może więcej hałasować jak szybszy (choć potem u Ciebie doczytałem, że
    właściwie będzie ciszej, jak starsze samochody będą jeździć szybciej, bo
    nowe to oponami hałasują, no normalnie jak w kawale o kacu i kocie
    chodzącym po dywanie :)

    > No to szybkie pytanie - jak masz zamiar to zrealizować - bo pieprzysz
    > jak Korwin.

    Może przeczytaj wątek raz jeszcze? Ograniczenie hałasu miało by się
    odbyć, cytuję Gotfryda:

    "Powinno być ograniczenie, jak najbardziej.
    Wyrażone w decybelach mierzonych z odległości 20m"

    --
    Liwiusz

  • 178. Data: 2015-03-20 18:55:30
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-03-20 17:53, Liwiusz wrote:

> [...]
    >
    > I o bezsensowności ograniczenia prędkości w celu ograniczenia hałasu, a
    > przecież jeśli celem jest ograniczenie hałasu, to trzeba ograniczać

    I naprawdę nie widzisz korelacji prędkość-hałas?

    Aha - chyli chcesz postawić znak 70db?

    Shrek.

  • 179. Data: 2015-03-20 21:39:40
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-03-20 o 18:55, Shrek pisze:

    > I naprawdę nie widzisz korelacji prędkość-hałas?

    Korelacja jest. Tylko pomyśl - jeśli zależy nam na hałasie "nie większym
    niż XXdb" to jaki sens jest to osiągać limitem prędkości, który z
    definicji będzie nietrafiony (będą samochody mieszczące się w limicie
    prędkości hałasujące ponad normę, i na odwrót).

    > Aha - chyli chcesz postawić znak 70db?

    Nie. Może najpierw czytaj cały wątek ze zrozumieniem?

    --
    Liwiusz

  • 180. Data: 2015-03-20 23:29:59
    Od: masti <g...@t...hell>

    Liwiusz wrote:

> [...]
    > definicji będzie nietrafiony (będą samochody mieszczące się w limicie
    > prędkości hałasujące ponad normę, i na odwrót).

    bo da się to siągnąć przy średnim hałasie przy danej prędkości?
    ile masz zamiar dopłacić z podatków do mikrofonów i innych cudeniek?