-
Data: 2015-03-16 14:16:51
Temat: Re: Kolejne BMW zabrało człowieka
Od: dddddddd <f...@e...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2015-03-16 o 09:59, Budzik pisze:
> Użytkownik dddddddd f...@e...com ...
>
>>>> Tak - dokładnie o to idzie.
>>>> Limit taki sam dla wszystkich jest bzdurny z założenia.
>>>> Za to jest jedynym, co nie przekracza zdolności umysłowych decydentów,
>>>> dlatego tak chętnie go stosują.
>>>
>>> Co proponujesz?
>>>
>> na początek - weryfikację ograniczeń i dostosowanie ich do bezpiecznej
>> prędkości, a nie stosowanie jako dupochron.
>
> Ok. Ale załózmy ze masz miejsce gdzie jest 90 i nagle masz tam kilka
> wypadków bo ktos wypada z drogi.
> To co robisz?
ale wypadki dlaczego? takiego jak na filmiku w ogóle nie biorę pod
uwagę, ew. sprawdzam jakość asfaltu i barier oddzielających pasy ;)
>
>> Najlepiej zdjąć ograniczenie
>> i zobaczyć z jaką prędkością ludzie tam jeżdżą. Oczywiście jak jest
>> sucho i bardzo dobra przyczepność.
>
> Mówisz, ze obecnie się tego nie robi?
cóż... przypuszczam że nie
>> Na niebezpiecznych zakrętach stawiać znak "prędkość sugerowana",
>
> Niepotrzebne komplikowanie - na niebezpiecznych zakretach policja nie
> suszy, wiec spokojnie mozesz znak dokładnie tak traktować.
może i tak, jakby znaki zniknęły to ludzie szybko nauczyliby się myśleć
>
>> ograniczenia tam gdzie trzeba - przejście dla pieszych, skrzyżowanie bez
>> widoczności itp.
>
> Nic nowego.
> A ze sie nie zawsze udaje...
nie widzę potrzeby ograniczenia na skrzyżowaniu w szczerym polu, tam
dobrze widać kiedy można wyjechać. A teraz chyba większość skrzyżowań
dróg poza zabudowanym ma ograniczenia
>
>> Do tego zniesienie limitu prędkości na autostradzie i karanie kierowców
>> za jazdę lewym pasem i zmianę pasa bez sygnalizowania.
>
> Za jazde lewym karanie akurat sie zdarza.
przyjmując, że kontrole prędkości zdarzają się rzadko, to karanie za
jazdę lewym praktycznie nie występuj
> Karanie za brak kierunkowskazów? Powinienes słyszeć jak teraz głosno ci
> klaszcze.
niestety, na autostradzie to nagminne i wydaje mi się że nawet ludzie
którzy w mieście używają kierunkowskazów jak wjadą na autostradę to o
nich zapominają (nie wiem co im przyświeca - jak mieć wypadek to już
porządny, a nie jakąś tam stłuczkę?)
> Moim zdaniem powinni robic takie akcje szkoleniowe - ustawic sie na
> rondzie, wyłapywac tych co nie umieją upłynniac ruchu, brtac ich na boczek
> i pokazywac.
> Nie karac mandatem, po prostu zajac 45 minut (co juz samo w sobie jest
> kara) i pokazywac jak płynnie jezdzic po rondach, jak sygnalizować zjazd
> etc.
>
w pełni się zgadzam
Jakby tyle znaków nie było to można by na kursach na pj poświęcić więcej
czasu ważnym rzeczom. Może warto w wordach zainstalować jakieś
symulatory jazdy? Na pewno dobrze by było żeby w ciągu kilku miesięcy od
zdobycia PJ trzeba było przejść kurs na macie poślizgowej (wysłałem na
taki żonę i chyba dopiero wtedy sobie uświadomiła co ją może czekać na
drodze)
Ja z mojego kursu na PJ zapamiętałem tyle, że przy wordzie to gdzieś tam
zawrócić trzeba przy prawej krawędzi, gdzieś przy lewej (do dziś nie
wiem jak mówią przepisy, robię to na czuja i wszyscy są zadowoleni),
wrzuć choć na chwilę czwórkę (jedyny moment na egzaminie gdzie miałem
taką możliwość to taki, że tuż po wrzuceniu czwórki zacząłem hamować, bo
miałem skręt w lewo) - jak dla mnie zupełnie zbędne rzeczy na które
poświęcano mnóstwo czasu. Jedyna sensowna rzecz to 'nie hamuj na
zakręcie ani nie zmieniaj biegu' - ale powinno to wyglądać inaczej -
jedziemy na matę poślizgową i instruktor mówi - a na tym zakręcie
zahamuj awaryjnie...
Ale za to na egzaminatora trafiłem w porządku - przecinałem drogę
dwujezdniową, przede mną ruszyło auto, miało pusto więc ja za nim - a on
zatrzymał się między jezdniami bo daleko na horyzoncie zobaczył auto.
Dla mnie nie było już miejsca więc żeby nie blokować jezdni stanąłem
obok niego. Egzaminator stwierdził że dobrze zrobiłem, choć to
nieprzepisowe. Ale wtedy jeszcze kamer nie było ;)
--
Pozdrawiam
Łukasz
Następne wpisy z tego wątku
- 16.03.15 14:18 J.F.
- 16.03.15 16:58 Cavallino
- 16.03.15 17:00 Cavallino
- 16.03.15 17:01 Cavallino
- 16.03.15 17:31 Budzik
- 16.03.15 17:32 Shrek
- 16.03.15 17:31 Budzik
- 16.03.15 17:37 Shrek
- 16.03.15 17:39 Shrek
- 16.03.15 17:52 Shrek
- 16.03.15 18:35 Jaroslaw Postawa
- 16.03.15 18:37 dddddddd
- 16.03.15 18:44 Jaroslaw Postawa
- 16.03.15 18:46 Cavallino
- 16.03.15 18:59 Budzik
Najnowsze wątki z tej grupy
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
- Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
Najnowsze wątki
- 2024-12-12 Warszawa => Administrator Bezpieczeństwa IT <=
- 2024-12-12 Ostrów Wielkopolski => Trener zespołu sprzedaży Call Center <=
- 2024-12-12 Kraków => Key Account Manager <=
- 2024-12-11 SEP 1 kV E
- 2024-12-11 DNS restrictions are on
- 2024-12-11 wielkie bu
- 2024-12-11 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-11 Aku LiPo źródło dostaw - ktoś poleci ?
- 2024-12-11 Warszawa => Specjalista Bezpieczeństwa Informacji <=
- 2024-12-11 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-11 Warszawa => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-11 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-11 Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- 2024-12-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-11 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=