-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: 'Tom N' <n...@2...dyndns.org.invalid>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Klimatyzacja zimą
Date: Thu, 2 Feb 2012 23:34:46 +0100
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 54
Message-ID: <1...@i...dyndns.org.invalid>
References: <1...@i...dyndns.org.invalid>
<4f2adc4a$1@news.home.net.pl>
<1...@i...dyndns.org.invalid>
<jgepbt$s08$1@inews.gazeta.pl>
<1...@i...dyndns.org.invalid>
<jgeqsl$j9d$1@node2.news.atman.pl>
<1...@i...dyndns.org.invalid>
<jgerh0$k1o$1@node2.news.atman.pl>
<1...@i...dyndns.org.invalid>
<jgetme$mmj$1@node2.news.atman.pl> <jgetqu$mmj$2@node2.news.atman.pl>
<1...@i...dyndns.org.invalid>
<jgf0q0$q6c$1@node2.news.atman.pl>
<1...@i...dyndns.org.invalid>
<jgf1ni$r35$1@node2.news.atman.pl>
NNTP-Posting-Host: newelite1.bshellz.net
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1328222083 1056 46.4.214.107 (2 Feb 2012 22:34:43 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 2 Feb 2012 22:34:43 +0000 (UTC)
X-User: wyborczanews
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.41 (594af14b.300.372)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2431336
[ ukryj nagłówki ]Lewis w <news:jgf1ni$r35$1@node2.news.atman.pl>:
> W dniu 2012-02-02 23:05, 'Tom N' pisze:
>> Lewis w<news:jgf0q0$q6c$1@node2.news.atman.pl>:
>>> W dniu 2012-02-02 22:17, 'Tom N' pisze:
>>>> Lewis w<news:jgetqu$mmj$2@node2.news.atman.pl>:
>>>>> Pomyłka parownik. Na nim skrapla się para wodna z powietrza.
>>>> Czyli takie coś, co parę wodna zebrana z powietrza odparuje poza zamknięte
>>>> wnętrze -- no patrz piszę (albo i nie piszę), że może sobie kompresor
>>> Nie parownik nie ma za zadanie odparować wilgoci zawartej w powietrzu,
>>> która i tak jest w stanie lotnym ale w przypadku gdy kompresor pracuje i
>>> parownik ma bardzo niską temperaturę, to na nim skrapla się para wodna
>>> zawarta w powietrzu i ścieka pod auto.
>> A gdy kompresor nie pracuje, ale parownik i tak ma niższą od otoczenia
>> temperaturę ze względu na fakt, że jest połączony rurkami z niepracującym w
>> temperaturze ujemnych /celsjuszy/ kompresorem to się para wodna na nim nie
>> skrapla?
>> No i co z drożnością odprowadzenia nawet gdyby kompresor pracował przy
>> -15... Klima nie działa i tyle
> Ale gaz znajdujący się w parowniku i przewodach nie krąży i co
> ważniejsze nie ulega rozprężaniu, zatem parownik znajdujący się w
> kabinie i układzie nawiewnym w bardzo szybkim tempie osiąga temperaturę
> bardzo zbliżoną do temperatury panującej w kabinie i para wodna na nim
> się praktycznie wcale nie skrapla.
Hmmm....
> Dobrze ująłeś przykład z kiblem, jak rezerwuar masz zalany wodą o temp
> około 10C a w łazience masz jakieś 25C i dużą wilgotność to para wodna
> skropli się na najzimniejszym elemencie... Tak samo w samochodzie,
> najzimniejszym elementem będą szyby... niestety nie parownik ;)
Nie przesadzasz z tym najzimniejszym elementem? Szyba w oknie w łazience
jest zimniejsza od rezerwuaru przy obecnych temperaturach, ale okno ma swoje
nieszczelności, a pod nim jest kaloryfer, który grzeje i powoduje dodatkowy
ruch powietrza.
W moim samochodzie jest podobnie, znaczy włączenie "klimy" przy -15 nie
włącza sprężarki, natomiast ustawienie na "auto" powoduje nadmuch na szybę
przednia i boczne, do chwili gdy czujnik przy szybie nie stwierdzi, że można
zacząć dmuchać na nogi.
Jakoś do tej pory nie zaparowały mi szyby w ustawieniu na auto i parowały,
gdy szybko chciałem sobie ręce ogrzać ustawiając nadmuch na ręce -- byle
chuchnięcie i szyba przymglona na chwilę
Podałem tez inny przykład z klimatyzacją, w której rozsadziło plastiki.. Nie
zauważyłeś?
Aha, czasem latem miewałem kondensację wilgoci na zewnątrz przedniej szyby,
gdy ręcznie mocny nadmuch na nią ustawiłem
--
Tomasz Nycz
Następne wpisy z tego wątku
- 02.02.12 23:40 Lewis
- 02.02.12 23:48 Bugatti
- 02.02.12 23:51 v...@i...pl
- 03.02.12 00:08 Bugatti
- 03.02.12 00:17 Bugatti
- 03.02.12 02:33 to
- 03.02.12 07:44 MadMan
- 03.02.12 07:51 PM
- 03.02.12 08:01 Big Jack
- 03.02.12 08:18 Mirek Ptak
- 03.02.12 10:02 Marcin 'Yans' Bazarnik
- 03.02.12 10:19 Mirek Ptak
- 03.02.12 10:57 PM
- 03.02.12 11:01 Gotfryd Smolik news
- 03.02.12 11:46 wchpikus
Najnowsze wątki z tej grupy
- Octavia 2011r vs Audi A3 2007r
- ANNA BRYŁKA - RZĄD MANIPULUJE INFORMACJAMI O PODATKACH OD AUT SPALINOWYCH
- Dzień bez ICE
- Spalinówki płoną doszczętnie
- Pojemność akumulatora
- Elektryk8i dalej płoną.
- Motodziennik #284 NOWY MG HS z hybrydą oraz wraca FORD CAPRI (jako SUV)
- [FILM] SAMOCHODY ELEKTRYCZNE DO WIELKIE ŚCIEMA? TYLKO FAKTY!
- Znieczulica w narodzie
- Protect Your PC with IObit Malware Fighter Pro 11.3.0.1346 Multilingual
- Advanced SystemCare Pro 17.5.0.255: Complete Performance and Health Optimization
- IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual: Installation Guide
- stare graty młode kozy
- Nadchodzi nowa opłata od posiadania aut spalinowych
- Droga dwukierunkowa
Najnowsze wątki
- 2024-07-18 Plaj blokuje usuwanie swoich kontaktów. A to SZMATY
- 2024-07-19 Re: Zgody...
- 2024-07-19 Octavia 2011r vs Audi A3 2007r
- 2024-07-18 ANNA BRYŁKA - RZĄD MANIPULUJE INFORMACJAMI O PODATKACH OD AUT SPALINOWYCH
- 2024-07-19 Co z Fideltronikiem?
- 2024-07-18 Zamiana aku żelowych w UPS na LiFePo4
- 2024-07-19 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-07-19 Kraków => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-07-19 Gdańsk => Technical Lead ( (Java Background)) <=
- 2024-07-19 Warszawa => Senior Rust Software Engineer <=
- 2024-07-19 Poznań => UX/UI Designer <=
- 2024-07-19 Łódź => Senior PHP Developer <=
- 2024-07-19 Ryga => Junior NOC Engineer <=
- 2024-07-19 Ulm => Technischer Rollouter (d/m/w) <=
- 2024-07-19 Warszawa => International freight forwarder <=