eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyKlimatyzacja zimą › Re: Klimatyzacja zimą
  • Data: 2012-02-02 23:34:46
    Temat: Re: Klimatyzacja zimą
    Od: 'Tom N' <n...@2...dyndns.org.invalid> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Lewis w <news:jgf1ni$r35$1@node2.news.atman.pl>:

    > W dniu 2012-02-02 23:05, 'Tom N' pisze:
    >> Lewis w<news:jgf0q0$q6c$1@node2.news.atman.pl>:
    >>> W dniu 2012-02-02 22:17, 'Tom N' pisze:
    >>>> Lewis w<news:jgetqu$mmj$2@node2.news.atman.pl>:
    >>>>> Pomyłka parownik. Na nim skrapla się para wodna z powietrza.
    >>>> Czyli takie coś, co parę wodna zebrana z powietrza odparuje poza zamknięte
    >>>> wnętrze -- no patrz piszę (albo i nie piszę), że może sobie kompresor
    >>> Nie parownik nie ma za zadanie odparować wilgoci zawartej w powietrzu,
    >>> która i tak jest w stanie lotnym ale w przypadku gdy kompresor pracuje i
    >>> parownik ma bardzo niską temperaturę, to na nim skrapla się para wodna
    >>> zawarta w powietrzu i ścieka pod auto.
    >> A gdy kompresor nie pracuje, ale parownik i tak ma niższą od otoczenia
    >> temperaturę ze względu na fakt, że jest połączony rurkami z niepracującym w
    >> temperaturze ujemnych /celsjuszy/ kompresorem to się para wodna na nim nie
    >> skrapla?
    >> No i co z drożnością odprowadzenia nawet gdyby kompresor pracował przy
    >> -15... Klima nie działa i tyle
    > Ale gaz znajdujący się w parowniku i przewodach nie krąży i co
    > ważniejsze nie ulega rozprężaniu, zatem parownik znajdujący się w
    > kabinie i układzie nawiewnym w bardzo szybkim tempie osiąga temperaturę
    > bardzo zbliżoną do temperatury panującej w kabinie i para wodna na nim
    > się praktycznie wcale nie skrapla.

    Hmmm....

    > Dobrze ująłeś przykład z kiblem, jak rezerwuar masz zalany wodą o temp
    > około 10C a w łazience masz jakieś 25C i dużą wilgotność to para wodna
    > skropli się na najzimniejszym elemencie... Tak samo w samochodzie,
    > najzimniejszym elementem będą szyby... niestety nie parownik ;)

    Nie przesadzasz z tym najzimniejszym elementem? Szyba w oknie w łazience
    jest zimniejsza od rezerwuaru przy obecnych temperaturach, ale okno ma swoje
    nieszczelności, a pod nim jest kaloryfer, który grzeje i powoduje dodatkowy
    ruch powietrza.

    W moim samochodzie jest podobnie, znaczy włączenie "klimy" przy -15 nie
    włącza sprężarki, natomiast ustawienie na "auto" powoduje nadmuch na szybę
    przednia i boczne, do chwili gdy czujnik przy szybie nie stwierdzi, że można
    zacząć dmuchać na nogi.
    Jakoś do tej pory nie zaparowały mi szyby w ustawieniu na auto i parowały,
    gdy szybko chciałem sobie ręce ogrzać ustawiając nadmuch na ręce -- byle
    chuchnięcie i szyba przymglona na chwilę


    Podałem tez inny przykład z klimatyzacją, w której rozsadziło plastiki.. Nie
    zauważyłeś?


    Aha, czasem latem miewałem kondensację wilgoci na zewnątrz przedniej szyby,
    gdy ręcznie mocny nadmuch na nią ustawiłem
    --
    Tomasz Nycz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: