-
41. Data: 2011-05-18 16:57:35
Temat: Re: Klimatyzacja - pytanie
Od: kkk <m...@g...com>
On 18 Maj, 16:00, "Pszemol" <P...@P...com> wrote:
> Zgadza się - więc jak ktoś lekką ręką toleruje ubytek 15% i się tym
> nie przejmuje myśląc że tak ma być "bo dyfuzja" to się okłamuje...
> Ma nieszczelność na złączach lub małe pęknięcie rurki aluminiowej
> i dlatego mu aż tyle gazu uchodzi. Zwłaszcza jak ktoś ma auta powypadkowe
> to takie duże ubytki oznaczają naruszenie szczelności zestawu a nie żadną
> dyfuzję. Wiele osób nie rozumie że auto z takim ubytkiem nie przeszłoby
> testu próżniowego - pompa próżniowa nie dałaby razy ściągnąć ciśnienia
> do tych 100-200 mikronów.
No i tutaj się znowu bardzo mylisz PRAKTYCZNIE :)
Oczywiście, że zwykle przy ubytku ~10-15%/rok auto przejdzie próbę na
podciśnieniu. Ciśnieniowa próba też nie zawsze przyniesie rezultat
przy takim ubytku (zależy od wartości ciśnienia i czasu). Stąd takie
ubytki są dopuszczalne. Mało tego, ciekawe co byś powiedział na
szczelny układ, który przejdzie próbę ciśnieniową, a podciśnieniowej
nie? Pewnie nie wiele - bo to taki przykład _praktyczny_ .Co do
powyższego o czym piszesz i próbujesz udowodnić to swoje zdanie
napisałem, bez sensu pisać więcej bo widzę, że Cię i tak "nie
przegadam". Co do zużycia oleju w sprawnym aucie wyjeżdżającym z
fabryki to proponuje poczytać choćby instrukcję do Astry II - możesz
się zdziwić. (taki pierwszy z brzegu przykład). Generalnie jak dla
mnie to w tym temacie sam mocno fantazjujesz i piszesz teoretycznie -
do praktyki przy auto-klimatyzacji ma się to nijak. Pozdrawiam
-
42. Data: 2011-05-18 19:38:08
Temat: Re: Klimatyzacja - pytanie
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"kkk" <m...@g...com> wrote in message
news:8068efa6-102f-476c-b374-e070a02345f7@q32g2000yq
n.googlegroups.com...
> On 18 Maj, 16:00, "Pszemol" <P...@P...com> wrote:
>
>> Zgadza się - więc jak ktoś lekką ręką toleruje ubytek 15% i się tym
>> nie przejmuje myśląc że tak ma być "bo dyfuzja" to się okłamuje...
>> Ma nieszczelność na złączach lub małe pęknięcie rurki aluminiowej
>> i dlatego mu aż tyle gazu uchodzi. Zwłaszcza jak ktoś ma auta powypadkowe
>> to takie duże ubytki oznaczają naruszenie szczelności zestawu a nie żadną
>> dyfuzję. Wiele osób nie rozumie że auto z takim ubytkiem nie przeszłoby
>> testu próżniowego - pompa próżniowa nie dałaby razy ściągnąć ciśnienia
>> do tych 100-200 mikronów.
>
> No i tutaj się znowu bardzo mylisz PRAKTYCZNIE :)
> Oczywiście, że zwykle przy ubytku ~10-15%/rok auto
> przejdzie próbę na podciśnieniu.
Nie ma takiej możliwości.
> Ciśnieniowa próba też nie zawsze przyniesie rezultat
> przy takim ubytku (zależy od wartości ciśnienia i czasu).
> Stąd takie ubytki są dopuszczalne.
Nie u mnie w moich samochodach :-)
> Mało tego, ciekawe co byś powiedział na szczelny układ,
> który przejdzie próbę ciśnieniową, a podciśnieniowej
> nie? Pewnie nie wiele - bo to taki przykład _praktyczny_ .
Ależ nie ma dla mnie w takim przypadku nic dziwnego...
Przecież różne są nieszczelności - jedne się otwierają
pod ciśnieniem, inne się otwierają przy podciśnieniu...
Nie widzę tu żadnej kolizji praktyki z teorią.
> Co do powyższego o czym piszesz i próbujesz udowodnić to swoje
> zdanie napisałem, bez sensu pisać więcej bo widzę, że Cię i tak "nie
> przegadam".
Przegadaj mnie pokazując mi przykład samochodu
wyprodukowanego po >>2000 roku z fabryczną klimą
co nie ma filtra kabinowego. Na co czekasz?
> Co do zużycia oleju w sprawnym aucie wyjeżdżającym z
> fabryki to proponuje poczytać choćby instrukcję do Astry II
> - możesz się zdziwić. (taki pierwszy z brzegu przykład).
Nie mówię o pierwszych paruset km gdzie auto się dociera.
> Generalnie jak dla
> mnie to w tym temacie sam mocno fantazjujesz i piszesz teoretycznie -
> do praktyki przy auto-klimatyzacji ma się to nijak. Pozdrawiam
Czekam na listę aut bez filtra!
Ty mi udowodnij ze nie fantazjujesz... :-)
-
43. Data: 2011-05-19 10:13:57
Temat: Re: Klimatyzacja - pytanie
Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>
Użytkownik "Pszemol"
> Czekam na listę aut bez filtra! Ty mi udowodnij ze nie fantazjujesz...
> :-)
Scenic jedynka - jak kto nie wie gdzie szukać to nie znajdzie filtra i
potem pisze głupoty, że filtra nie ma :)
-
44. Data: 2011-05-19 10:41:58
Temat: Re: Klimatyzacja - pytanie
Od: kkk <m...@g...com>
On 18 Maj, 19:38, "Pszemol" <P...@P...com> wrote:
> Czekam na listę aut bez filtra!
> Ty mi udowodnij ze nie fantazjujesz... :-)
Np Subaru Impreza GT, jeśli muszę udowadniać... pp było tylko w
opcji.
-
45. Data: 2011-05-19 10:56:54
Temat: Re: Klimatyzacja - pytanie
Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
W dniu 2011-05-18 16:00, Pszemol pisze:
> dyfuzję. Wiele osób nie rozumie że auto z takim ubytkiem nie przeszłoby
> testu próżniowego - pompa próżniowa nie dałaby razy ściągnąć ciśnienia
> do tych 100-200 mikronów. A więc jeśli technik w warsztacie zignorował
> fakt, że system nie osiąga normalnej próżni, a więc jest nieszczelny to zrobił
> robotę na odwal się,
Tu się nie zgadzam. Kiedyś nagle zszedł mi czynnik - byłem pewien że mam dziurę.
Pojechałem do napełniaczy którzy reklamowali się że kontrolują szczelność przed
nabiciem, a w razie czego zwracają pieniądze. Powiedziałem o podejrzeniu dziury.
Sciągnęli czynnik z olejem, maszyna pokazała że próżnia jest idealna przez
przepisowy czas. Nabili.
Wytrzymało dzień.
Reklamacja. Próbę powtórzyli - znów próżnia była super :)
Dopiero pod ciśnieniem, przy próbie azotowej wyszła im maleńka dziurka w skraplaczu.
Niestety próżńia to podciśnienie i to zaledwie 1 at. Natomiast układ działa
pod wielokrotnie większym ciśnieniem i to "w drugą stronę" - dlatego nie zawsze
próba próżniowa daje pełny obraz.
--
Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.
-
46. Data: 2011-05-19 10:58:52
Temat: Re: Klimatyzacja - pytanie
Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
W dniu 2011-05-18 19:38, Pszemol pisze:
>> Oczywiście, że zwykle przy ubytku ~10-15%/rok auto
>> przejdzie próbę na podciśnieniu.
>
> Nie ma takiej możliwości.
Przejdzie nawet przy ubytku > 50% w kilka dni.
Sprawdzone praktycznie. Dwa razy.
--
Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.
-
47. Data: 2011-05-19 11:21:41
Temat: Re: Klimatyzacja - pytanie
Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>
Użytkownik "kkk"
> Np Subaru Impreza GT, jeśli muszę udowadniać... pp było tylko w
opcji.
cytat z forum subaru
J"ak by to kogoś interesowało, to właśnie wczoraj zacząłem mieć filtr
kabinowy.
Polegało to na tym, żeby zdemontować schowek, potem wyciąć zaślepkę w
obudowie całego mechanizmu nawiewu. Jest fabrycznie przygotowana do
instalacji filtra. Od dołu, pomiędzy wiatrakiem (po prawej) a
nagrzewnicą (po lewej) jest prostokątne okienko, które należy nożem
wyciąć. Potem wsunąć filtr. Zamontować schowek i gotowe. Działa tylko
mam wrażenie że nieco głośniej szumi nawiew, ale z czasem się człowiek
przyzwyczai.
Polecam nic trudnego."
Generalnie mogę w swoim aucie zdemontować filtr i wtedy ono również
będzie bezfiltrowe ;-)
-
48. Data: 2011-05-19 12:09:19
Temat: Re: Klimatyzacja - pytanie
Od: kkk <m...@g...com>
On 19 Maj, 11:21, "Przemysław Czaja" <p...@p...fm> wrote:
>> J"ak by to kogoś interesowało, to właśnie wczoraj zacząłem mieć filtr
> >kabinowy.
>> Polegało to na tym, żeby zdemontować schowek, potem wyciąć zaślepkę w
> >obudowie całego mechanizmu nawiewu. Jest fabrycznie przygotowana do
> >instalacji filtra. Od dołu, pomiędzy wiatrakiem (po prawej) a
> >nagrzewnicą (po lewej) jest prostokątne okienko, które należy nożem
> wyciąć.
>
> Generalnie mogę w swoim aucie zdemontować filtr i wtedy ono również
> będzie bezfiltrowe ;-)
"Generalnie" nie jestem pewien czy umiesz czytać ze zrozumieniem?
Pytanie było o fabryczne bez filtra - jak wytniesz dziurę nożem i
założysz filtr to nadal auto pozostaje "fabrycznie bez filtra"
pzdr
-
49. Data: 2011-05-19 12:10:55
Temat: Re: Klimatyzacja - pytanie
Od: kkk <m...@g...com>
On 19 Maj, 10:58, Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury> wrote:
> W dniu 2011-05-18 19:38, Pszemol pisze:
>
> >> Oczywiście, że zwykle przy ubytku ~10-15%/rok auto
> >> przejdzie próbę na podciśnieniu.
>
> > Nie ma takiej możliwości.
>
> Przejdzie nawet przy ubytku > 50% w kilka dni.
> Sprawdzone praktycznie. Dwa razy.
Oczywiście, że tak - sprawdzone również praktycznie parę razy - ale co
tam, teoretycy i tak wiedzą lepiej.....
-
50. Data: 2011-05-19 14:41:30
Temat: Re: Klimatyzacja - pytanie
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury> wrote in message
news:ir2m4c$2dq7$2@news2.ipartners.pl...
> W dniu 2011-05-18 19:38, Pszemol pisze:
>
>>> Oczywiście, że zwykle przy ubytku ~10-15%/rok auto
>>> przejdzie próbę na podciśnieniu.
>>
>> Nie ma takiej możliwości.
>
> Przejdzie nawet przy ubytku > 50% w kilka dni.
> Sprawdzone praktycznie. Dwa razy.
To znaczy że nie umiesz zrobić próby próżniowej.