-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.nask.pl!new
s.nask.org.pl!plix.pl!newsfeed1.plix.pl!nntp.aster.pl!newsread2.aster.pl!not-fo
r-mail
From: Tomaszek <t...@j...pl>
Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
Subject: Re: Klient to był kiedyś pan.... ( felieton )
Date: Sat, 24 Oct 2009 16:26:43 +0200
Organization: Aster Sp. z o.o.
Lines: 82
Message-ID: <hbv2qq$g0n$1@newsread2.aster.pl>
References: <hbuqq2$1oo1$1@newsread2.aster.pl> <hbuu0d$me6$1@news.dialog.net.pl>
NNTP-Posting-Host: 82.210.134.116
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: newsread2.aster.pl 1256394394 16407 82.210.134.116 (24 Oct 2009 14:26:34
GMT)
X-Complaints-To: a...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 24 Oct 2009 14:26:34 +0000 (UTC)
User-Agent: Thunderbird 2.0.0.23 (Windows/20090812)
In-Reply-To: <hbuu0d$me6$1@news.dialog.net.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.telefonia.gsm:983140
[ ukryj nagłówki ]Pete pisze:
> Kompletnie się z Tobą nie zgadzam.
> Po pierwsze: nic mnie nie obchodzą normy, jakie sobie ustalają
> producenci paneli LCD. Ja mam mieć sprawny panel. Podczas zakupu nie
> podpisujesz chyba umowy na ilość martwych pikseli? Skoro nie, to jeden
> zepsuty subpiksel oznacza niesprawny wyświetlacz.
Ale czy Ci się podoba czy nie, normy Cię obowiązują. Może Ci się to nie
podobać ( i masz rację! ) ale taka jest norma
> Po drugie: To klient wybiera, kto odpowiada za sprawne działanie sprzętu
> - sprzedawca czy producent. I tylko klient o tym decyduje do kogo zwraca
> się z reklamacją.
To nieprawda. Gwaranta masz z góry określonego. Jest nim albo producent
telefonu, albo operator. Przy czym operator jedyne co robi to pokrywa
koszty transportu do serwisu producenta, więc tak naprawdę serwisantem
jest zawsze producent.
> W przypadku sprzedawcy, jeśli wada wystąpiła w ciągu 6 miesięcy od daty
> zakupu, domniemywa się, że wada istniała w dniu zakupu.
Wtedy można się powołać na niezgodność towaru z umową, tylko że tyelefon
nie jest przedmiotem umowy. Przynajmniej z umowy tak nie wynika
> Oczywiście sprzedawca może się nie zgodzić z tą opinią, ale na własny
> koszt musi zapłacić za ekspertyzę która wykaże czy usterka powstała z
> winy konsumenta.
No właśnie jest odwrotnie. Ty musisz ekspertyzą tę wadę udowodnić.
Przerabiałem to kiedyś z nagrywarką DVD. UOKIK skierował mnie na
ekspertyzę, za którą ja musiałbym zapłacić i w przypadku gdyby okazała
się pomyślna dla mnie, wtedy dopiero producent musiałby zwrócić mi
koszty ekspertyzy.
> Konia z rzędem temu, kto przy braku mechanicznych uszkodzeń
> wyświetlacza, udowodni, że martwy piksel powstał z winy konsumenta.
Ponadnormatywne wykorzystanie ekranu ( np. wyświetlanie cały czas
nieruchomego obrazka ) Taka bzdura istnieje:(
> Jedyne z czym się zgadzam, to to, że nie ma obowiązku wymiany od ręki
> (telefon może zostać naprawiony).
Telefon może x razy wracać z serwisu z adnotacją: nie stwierdzono
usterki. Jeszcze przysolą opłatę na testowanie.
> Ty chyba jednak stoisz po stronie sprzedawców, bo tak chciałbyś
> traktować klientów, jak to powyżej napisałeś.
Nie, to nieprawda. Ale niektórzy klienci naprawdę są poniżej krytyki.
Tylko nie wiem czy to większość czy mniejszość. Pewnie jakbym pracował w
takim salonie to miałbym przekrój społeczeństwa.
> Tyle, że wśród sprzedawców trafiają się takie same buraki i bydło. które
> ma nadzieję, że klient machnie ręką i odpuści reklamowanie towaru, bo mu
> szkoda czasów, nerwów i pieniędzy...
Oczywiście że tak, nawet nie wiem czy poziom buractwa nie jest taki sam
lub podobny u każdej ze stron. W końcu pan/pani sprzedający w salonie
operatora gdzie indziej też jest klientem i może na takiego samego
buraka jak on trafić.
> Nie denerwuj się tak, bo ci żyłka pęknie.
> To, że niektórzy znają prawa konsumentów, nie znaczy, że osoba która ich
> jest nieświadoma, może obrzucać ich błotem i wyzywać od najgorszych.
Prawa konsumentów nie są księgą tajemną, dostępną dla nielicznych. Z
tymi wyzwiskami to chyba jednak trochę przesadzasz. Na usenecie toczą
się bardziej ostre dyskusje. Ja po prostu dosadnie się wypowiedziałem w
temacie.
> Niestety, ale słoma ci z butów wychodzi...
Przez cały swój post przytaczałeś sensowne argumenty, a na końcu posta
troll z Ciebie wylazł. Dlaczego?
--
_____________________________| TOMASZEK |____________________________
| Ten post to moja prywatna opinia - nie musisz się z nią zgadzać. |
| Nie należę do żadnej partii politycznej |
\----------| e-mail: d...@g...com |----------/
Następne wpisy z tego wątku
- 24.10.09 14:29 Tomaszek
- 24.10.09 14:30 Michal Jankowski
- 24.10.09 15:19 Grzegorz Jablonski
- 24.10.09 15:37 Tomaszek
- 24.10.09 15:40 Liwiusz
- 24.10.09 16:25 Waldek Godel
- 24.10.09 16:53 Tomaszek
- 24.10.09 16:56 Liwiusz
- 24.10.09 17:42 Maciej Bebenek (news.onet.pl)
- 24.10.09 18:09 ToMasz
- 24.10.09 18:18 Pete
- 24.10.09 18:31 Ra
- 24.10.09 18:32 Waldek Godel
- 24.10.09 18:35 Tomaszek
- 24.10.09 18:33 Pete
Najnowsze wątki z tej grupy
- Gdzie kosz?
- Kosz, gdzie??
- GNSS Motorola G85 vs Redmi Note 9 pro
- Dlaczego nie pasuję do świata APLE?
- karta SIM nie działa w konkretnym smartfonie.
- smartfon i zewnętrzny ekran
- Gdzie w smartfonie są SMSy/MMSy ?
- VM i Fakt
- Re: Całujmy ukrów w dupę, tak szybko odchodzą :)
- uwazajmy na haczyki w umowach
- doładowania 5zł
- nawigacyjna dokładność latawca
- Thunderbird na androida
- Nie można pobrać nowego Firefoxa na telefon
- Próby RCB SMS alarmowy
Najnowsze wątki
- 2024-11-14 Czy prezydent może ułaskawić od zadośćuczynienia? [A. Lepper odszkodowania]
- 2024-11-14 Gliwice => Network Systems Administrator (IT Expert) <=
- 2024-11-14 Gliwice => Administrator Systemów Sieciowych (Ekspert IT) <=
- 2024-11-13 Filtr do pompy ruskiej
- 2024-11-12 Gdzie kosz?
- 2024-11-13 elektrycznie
- 2024-11-12 Jebane kurwa, kurwy.
- 2024-11-13 karta parkingowa
- 2024-11-13 Wl/Wyl (On/Off) bialy/niebieski
- 2024-11-12 I3C
- 2024-11-13 Kraków => DevOps Engineer (Junior or Regular level) <=
- 2024-11-13 Łódź => Senior SAP HANA Developer <=
- 2024-11-13 Zabrze => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-13 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=
- 2024-11-13 Kraków => QA Inżynier <=