-
Data: 2009-10-24 18:33:01
Temat: Re: Klient to był kiedyś pan.... ( felieton )
Od: Pete <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 24.10.09 16:26, Tomaszek pisze:
> Pete pisze:
>> Kompletnie się z Tobą nie zgadzam.
>> Po pierwsze: nic mnie nie obchodzą normy, jakie sobie ustalają
>> producenci paneli LCD. Ja mam mieć sprawny panel. Podczas zakupu nie
>> podpisujesz chyba umowy na ilość martwych pikseli? Skoro nie, to jeden
>> zepsuty subpiksel oznacza niesprawny wyświetlacz.
>
> Ale czy Ci się podoba czy nie, normy Cię obowiązują. Może Ci się to nie
> podobać ( i masz rację! ) ale taka jest norma
W d... mam ichnie normy. Jeśli Ci sprzedadzą samochód i w swojej normie
napiszą, że w trakcie gwarancji może się zepsuć 1% części?
Normy producentów nie dotyczą konsumentów, choć producenci bardzo
usilnie propagują tezę, że te normy obowiązują klientów.
Mi, jako konsumentowi, towar ma działać sprawnie prze4z określony czas.
1 wadliwy piksel powoduje, że towar staje się niepełnowartościowy (czy
kupiłbyś telefon z bad pixelem???).
>
>> Po drugie: To klient wybiera, kto odpowiada za sprawne działanie
>> sprzętu - sprzedawca czy producent. I tylko klient o tym decyduje do
>> kogo zwraca się z reklamacją.
>
> To nieprawda. Gwaranta masz z góry określonego. Jest nim albo producent
> telefonu, albo operator. Przy czym operator jedyne co robi to pokrywa
> koszty transportu do serwisu producenta, więc tak naprawdę serwisantem
> jest zawsze producent.
Na szczęście oprócz gwarancji jest jeszcze odpowiedzialność sprzedawcy z
tytułu zgodności z umową.
>
>> W przypadku sprzedawcy, jeśli wada wystąpiła w ciągu 6 miesięcy od
>> daty zakupu, domniemywa się, że wada istniała w dniu zakupu.
>
> Wtedy można się powołać na niezgodność towaru z umową, tylko że tyelefon
> nie jest przedmiotem umowy. Przynajmniej z umowy tak nie wynika
No popatrz. U mnie przy każdym cyrografie dostaję f-rę na telefon.
>
>> Oczywiście sprzedawca może się nie zgodzić z tą opinią, ale na własny
>> koszt musi zapłacić za ekspertyzę która wykaże czy usterka powstała z
>> winy konsumenta.
>
> No właśnie jest odwrotnie.
A na jakiej podstawie? W szczególności polecam art.4 p.1 ustawy o
szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej.
> Ty musisz ekspertyzą tę wadę udowodnić.
po 6 miesiącach od zakupu - owszem.
> Przerabiałem to kiedyś z nagrywarką DVD. UOKIK skierował mnie na
> ekspertyzę, za którą ja musiałbym zapłacić i w przypadku gdyby okazała
> się pomyślna dla mnie, wtedy dopiero producent musiałby zwrócić mi
> koszty ekspertyzy.
po 6 miesiącach od zakupu - owszem.
>
>> Konia z rzędem temu, kto przy braku mechanicznych uszkodzeń
>> wyświetlacza, udowodni, że martwy piksel powstał z winy konsumenta.
>
> Ponadnormatywne wykorzystanie ekranu ( np. wyświetlanie cały czas
> nieruchomego obrazka ) Taka bzdura istnieje:(
W d... mam ich normy. Szczerze - to nie wierzę w taki wynik ekspertyzy.
>
>> Jedyne z czym się zgadzam, to to, że nie ma obowiązku wymiany od ręki
>> (telefon może zostać naprawiony).
>
> Telefon może x razy wracać z serwisu z adnotacją: nie stwierdzono
> usterki. Jeszcze przysolą opłatę na testowanie.
W takim przypadku pozostaje sąd.
>
>
>> Ty chyba jednak stoisz po stronie sprzedawców, bo tak chciałbyś
>> traktować klientów, jak to powyżej napisałeś.
>
> Nie, to nieprawda. Ale niektórzy klienci naprawdę są poniżej krytyki.
> Tylko nie wiem czy to większość czy mniejszość. Pewnie jakbym pracował w
> takim salonie to miałbym przekrój społeczeństwa.
Po prostu niektórzy klienci są świadomi swoich praw. Niestety sprzedawcy
starają się wszelkimi możliwymi metodami unikać odpowiedzialności.
>
>> Tyle, że wśród sprzedawców trafiają się takie same buraki i bydło.
>> które ma nadzieję, że klient machnie ręką i odpuści reklamowanie
>> towaru, bo mu szkoda czasów, nerwów i pieniędzy...
>
> Oczywiście że tak, nawet nie wiem czy poziom buractwa nie jest taki sam
> lub podobny u każdej ze stron. W końcu pan/pani sprzedający w salonie
> operatora gdzie indziej też jest klientem i może na takiego samego
> buraka jak on trafić.
>
>> Nie denerwuj się tak, bo ci żyłka pęknie.
>> To, że niektórzy znają prawa konsumentów, nie znaczy, że osoba która
>> ich jest nieświadoma, może obrzucać ich błotem i wyzywać od najgorszych.
>
> Prawa konsumentów nie są księgą tajemną, dostępną dla nielicznych. Z
> tymi wyzwiskami to chyba jednak trochę przesadzasz. Na usenecie toczą
> się bardziej ostre dyskusje. Ja po prostu dosadnie się wypowiedziałem w
> temacie.
Z wyzwiskami niestety trzeba uważać, bo może się okazać, że nie miałeś
racji i trzeba będzie przepraszać za swoje ostre słowa.
>
>> Niestety, ale słoma ci z butów wychodzi...
>
> Przez cały swój post przytaczałeś sensowne argumenty, a na końcu posta
> troll z Ciebie wylazł. Dlaczego?
To reakcja na Twój język, którym klienta walczącego o swoje podstawowe
prawa konsumenckie zmieszałeś z błotem.
--
Pete
Następne wpisy z tego wątku
- 24.10.09 18:41 Tomaszek
- 24.10.09 18:42 Pete
- 24.10.09 18:55 Waldek Godel
- 24.10.09 18:55 Maciej Bebenek (news.onet.pl)
- 24.10.09 19:11 Waldek Godel
- 24.10.09 19:16 Michal Jankowski
- 24.10.09 19:23 Waldek Godel
- 24.10.09 19:28 Maciej Bebenek (news.onet.pl)
- 24.10.09 19:29 JoteR
- 24.10.09 19:33 Waldek Godel
- 24.10.09 20:02 Maciej Bebenek (news.onet.pl)
- 24.10.09 20:06 J.F.
- 24.10.09 20:05 Czeresniak
- 24.10.09 20:09 J.F.
- 24.10.09 20:10 Pete
Najnowsze wątki z tej grupy
- jak wpisac numer telefonu +48 123 456 789
- czy kupno Ajfona przyniesie ulgę?
- MP plików.
- spoothing?
- Jak sklonowac karte pamieci na wieksza?
- wyobrazcie sobie ze
- Nowy sprytny tel. z Androidem 13. - OSTRZEŻENIE!!!
- Koszt przywrócenia wychodnego numerowi w Plusie
- Modem LTE typu pendrive z agregacją pasm
- Przerabianie na Indonezje
- ekran sie odspaja
- app do udostepniania ekranu tel (obraz + audio) na ekran tv
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- steve balmer o iphonie w 2007
Najnowsze wątki
- 2024-06-27 Re: Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- 2024-06-27 A co mnie to koooorwa obchodzi?
- 2024-06-28 nawigacja satelitarna
- 2024-06-28 SmartLife/Tuya i osuszanie -- mordowanie z zimną krwią...
- 2024-06-27 położyłem kafelki
- 2024-06-28 Łódź => International Freight Forwarder <=
- 2024-06-28 Łódź => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-06-28 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-06-28 Sopot => Team Leader E-Commerce for Foreign Markets <=
- 2024-06-28 Warszawa => Senior React Native Developer <=
- 2024-06-28 Warszawa => Frontend Developer (React) <=
- 2024-06-28 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-06-28 Warszawa => Frontend Developer (React) <=
- 2024-06-28 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-06-28 Warszawa => Frontend Developer (React) <=