eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.telefonia.gsmKlient to był kiedyś pan.... ( felieton )Re: Klient to by? kiedy? pan.... ( felieton )
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news2.icm.edu.pl!news.onet.pl!news.nask.pl!news.nask.or
    g.pl!news.task.gda.pl!news.dialog.net.pl!not-for-mail
    From: Pete <n...@n...com>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Klient to by? kiedy? pan.... ( felieton )
    Date: Tue, 27 Oct 2009 22:43:48 +0100
    Organization: Dialog Net
    Lines: 81
    Message-ID: <hc7phr$k4n$1@news.dialog.net.pl>
    References: <hc21hk$cfe$1@news.dialog.net.pl> <hc2379$rcn$2@news.onet.pl>
    <hc255v$ekr$2@news.dialog.net.pl> <hc2an0$i1b$1@news.onet.pl>
    <hc3khm$8c6$1@news.dialog.net.pl>
    <hc3np5$3p2$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <hc3oa2$af7$2@news.dialog.net.pl> <hc4dv6$hib$1@news.interia.pl>
    <hc4qhs$udv$1@news.dialog.net.pl>
    <n...@4...com>
    <hc4skv$vdl$5@news.dialog.net.pl>
    <3...@4...com>
    <hc67i3$luk$1@news.dialog.net.pl>
    <f...@4...com>
    <hc7o4v$j8k$1@news.dialog.net.pl> <hc7ojr$q32$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: dynamic-87-105-184-4.ssp.dialog.net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.dialog.net.pl 1256679804 20631 87.105.184.4 (27 Oct 2009 21:43:24 GMT)
    X-Complaints-To: a...@d...net.pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 27 Oct 2009 21:43:24 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Macintosh; U; PPC Mac OS X 10.4; pl-PL; rv:1.9.3a1pre)
    Gecko/20090908 Shredder/3.1a1pre
    In-Reply-To: <hc7ojr$q32$1@news.onet.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.telefonia.gsm:983431
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 27.10.09 22:27, Liwiusz pisze:
    > Pete pisze:
    >
    >
    >> No jak to? Przecież po sześciu miesiącach to konsument musi udowodnić,
    >> że lampa była wadliwa. A sprzedawca wytoczy argument, że filtr był
    >> zapchany przez co chłodzenie nie działało jak należy, przez co lampa
    >> się przegrzała i buuum.
    >
    > Tak samo może mówić w przypadku gwarancji.

    Którą gwarant może praktycznie dowolnie interpretować, przed czym nie
    masz narzędzi do obrony.
    Dlatego w takich sytuacjach jak ww. lepiej korzystać z niezgodności z umową.

    >
    >
    >
    >>> Za "niezgodnosc z umowa". Jesli potrafisz zacytowac przepis z ustawy
    >>> ze obejmuje to tez uszkodzenia, to przestaje dyskutowac i chyle czola.
    >>> Moze byc tez orzeczenie SN, lub pare innych orzeczen.
    >>
    >> Nie miałem okazji osobiście. Popytaj Adama P., on się chwalił wygraną
    >> o badpiksele. Na etapie samej korespondencji przedsądowej ze sprzedawcą.
    >
    > Na etapie przedsądowym strony mogą się dowolnie ugadzać, nie ma to
    > większego znaczenia.

    Tyle, że sprzedawca stanowczo twierdził, że norma ISO-xxxx mówi o n
    pikselach itp itd. I absolutnie nie podejmował rozmów.

    Dopiero wymiana pism przez adwokatów obu stron zmiękczyła sprzedawcę do
    tego stopnia, że uznał iż stoi na przegranej pozycji.

    A na początku sporu stanowczo twierdził, że nie boi się sądów...

    >
    >
    >
    >>> Ale powtorze sie - sprzedawca ci powiedzial przed zakupem ze
    >>> urzadzenie ma 24 miesiace gwarancji, ale na lampe tylko 6 miesiecy.
    >>> Czyz nie jest to przedmiot umowy, czy moze wlasciwosc towaru ?
    >>
    >> Coś się tak uparł z tą gwarancją? Sprzedawca nie może skrócić
    >> jednostronnie (bez mojej pisemnej zgody) czasu przez który odpowiada
    >> za zgodność z umową.
    >
    > Obawiam się, że i za Twoją zgodą nie można skrócić tego okresu.

    "Art. 7. Sprzedawca nie odpowiada za niezgodność towaru konsumpcyjnego z
    umową, gdy kupujący o tej niezgodności wiedział lub, oceniając
    rozsądnie, powinien był wiedzieć. To samo odnosi się do niezgodności,
    która wynikła z przyczyny tkwiącej w materiale dostarczonym przez
    kupującego."

    >
    >
    >> W imię czego, bez odpowiedniego zmotywowania rabatem, miałbym
    >> dobrowolnie zrzec się przysługujących mi uprawnień?
    >
    >
    >
    >
    >>>>>> Nie wiem czy widziałeś kiedykolwiek awarię lampy, ale w 99.99%
    >>>>>> wiąże się
    >>>>>> to z efektownym buuuum! :)
    >>>>> No to problem sie dla klienta utrudnia :-)
    >>>> Chętnie posłuchałbym kogoś doświadczonego w temacie reklamacji lampy :)
    >>>
    >>> Ale poparte apelacja sadowa, bo inaczej to nadal nic nie wiadomo :-)
    >>
    >> Sądy konsumenckie nie posiadają chyba instytucji apelacji?
    >
    >
    > Niektóre reklamacje są załatwiane w sądach powszechnych.

    Ale to większy koszt i dłuuuuuuuuuuższy czas.

    --
    Pete

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: