-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news2.icm.edu.pl!news.onet.pl!news.nask.pl!news.nask.or
g.pl!news.task.gda.pl!news.dialog.net.pl!not-for-mail
From: Pete <n...@n...com>
Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
Subject: Re: Klient to by? kiedy? pan.... ( felieton )
Date: Tue, 27 Oct 2009 22:43:48 +0100
Organization: Dialog Net
Lines: 81
Message-ID: <hc7phr$k4n$1@news.dialog.net.pl>
References: <hc21hk$cfe$1@news.dialog.net.pl> <hc2379$rcn$2@news.onet.pl>
<hc255v$ekr$2@news.dialog.net.pl> <hc2an0$i1b$1@news.onet.pl>
<hc3khm$8c6$1@news.dialog.net.pl>
<hc3np5$3p2$1@nemesis.news.neostrada.pl>
<hc3oa2$af7$2@news.dialog.net.pl> <hc4dv6$hib$1@news.interia.pl>
<hc4qhs$udv$1@news.dialog.net.pl>
<n...@4...com>
<hc4skv$vdl$5@news.dialog.net.pl>
<3...@4...com>
<hc67i3$luk$1@news.dialog.net.pl>
<f...@4...com>
<hc7o4v$j8k$1@news.dialog.net.pl> <hc7ojr$q32$1@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: dynamic-87-105-184-4.ssp.dialog.net.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.dialog.net.pl 1256679804 20631 87.105.184.4 (27 Oct 2009 21:43:24 GMT)
X-Complaints-To: a...@d...net.pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 27 Oct 2009 21:43:24 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Macintosh; U; PPC Mac OS X 10.4; pl-PL; rv:1.9.3a1pre)
Gecko/20090908 Shredder/3.1a1pre
In-Reply-To: <hc7ojr$q32$1@news.onet.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.telefonia.gsm:983431
[ ukryj nagłówki ]W dniu 27.10.09 22:27, Liwiusz pisze:
> Pete pisze:
>
>
>> No jak to? Przecież po sześciu miesiącach to konsument musi udowodnić,
>> że lampa była wadliwa. A sprzedawca wytoczy argument, że filtr był
>> zapchany przez co chłodzenie nie działało jak należy, przez co lampa
>> się przegrzała i buuum.
>
> Tak samo może mówić w przypadku gwarancji.
Którą gwarant może praktycznie dowolnie interpretować, przed czym nie
masz narzędzi do obrony.
Dlatego w takich sytuacjach jak ww. lepiej korzystać z niezgodności z umową.
>
>
>
>>> Za "niezgodnosc z umowa". Jesli potrafisz zacytowac przepis z ustawy
>>> ze obejmuje to tez uszkodzenia, to przestaje dyskutowac i chyle czola.
>>> Moze byc tez orzeczenie SN, lub pare innych orzeczen.
>>
>> Nie miałem okazji osobiście. Popytaj Adama P., on się chwalił wygraną
>> o badpiksele. Na etapie samej korespondencji przedsądowej ze sprzedawcą.
>
> Na etapie przedsądowym strony mogą się dowolnie ugadzać, nie ma to
> większego znaczenia.
Tyle, że sprzedawca stanowczo twierdził, że norma ISO-xxxx mówi o n
pikselach itp itd. I absolutnie nie podejmował rozmów.
Dopiero wymiana pism przez adwokatów obu stron zmiękczyła sprzedawcę do
tego stopnia, że uznał iż stoi na przegranej pozycji.
A na początku sporu stanowczo twierdził, że nie boi się sądów...
>
>
>
>>> Ale powtorze sie - sprzedawca ci powiedzial przed zakupem ze
>>> urzadzenie ma 24 miesiace gwarancji, ale na lampe tylko 6 miesiecy.
>>> Czyz nie jest to przedmiot umowy, czy moze wlasciwosc towaru ?
>>
>> Coś się tak uparł z tą gwarancją? Sprzedawca nie może skrócić
>> jednostronnie (bez mojej pisemnej zgody) czasu przez który odpowiada
>> za zgodność z umową.
>
> Obawiam się, że i za Twoją zgodą nie można skrócić tego okresu.
"Art. 7. Sprzedawca nie odpowiada za niezgodność towaru konsumpcyjnego z
umową, gdy kupujący o tej niezgodności wiedział lub, oceniając
rozsądnie, powinien był wiedzieć. To samo odnosi się do niezgodności,
która wynikła z przyczyny tkwiącej w materiale dostarczonym przez
kupującego."
>
>
>> W imię czego, bez odpowiedniego zmotywowania rabatem, miałbym
>> dobrowolnie zrzec się przysługujących mi uprawnień?
>
>
>
>
>>>>>> Nie wiem czy widziałeś kiedykolwiek awarię lampy, ale w 99.99%
>>>>>> wiąże się
>>>>>> to z efektownym buuuum! :)
>>>>> No to problem sie dla klienta utrudnia :-)
>>>> Chętnie posłuchałbym kogoś doświadczonego w temacie reklamacji lampy :)
>>>
>>> Ale poparte apelacja sadowa, bo inaczej to nadal nic nie wiadomo :-)
>>
>> Sądy konsumenckie nie posiadają chyba instytucji apelacji?
>
>
> Niektóre reklamacje są załatwiane w sądach powszechnych.
Ale to większy koszt i dłuuuuuuuuuuższy czas.
--
Pete
Następne wpisy z tego wątku
- 27.10.09 21:53 Pete
- 27.10.09 22:07 Liwiusz
- 27.10.09 22:01 Pete
- 28.10.09 07:22 Pete
- 28.10.09 08:22 BaX
- 28.10.09 08:28 BaX
- 28.10.09 08:34 BaX
- 28.10.09 08:33 Pete
- 28.10.09 09:11 BaX
- 28.10.09 16:53 ToMasz
- 28.10.09 17:05 ToMasz
- 28.10.09 20:37 Pete
- 28.10.09 20:44 Pete
- 28.10.09 20:46 Pete
- 29.10.09 09:10 BaX
Najnowsze wątki z tej grupy
- iOS, działające wifi z autolockiem
- Z instrukcji do kitu
- Re: W telefonie brak szufladki na drugą kartę SIM
- W telefonie brak szufladki na drugą kartę SIM
- DNS restrictions are on
- Słabszy sygnał GSM od kilku tugodni
- Re: Tani dodatkowy sim do smartwacha
- Praktyczny test GPS...
- Re: UseGalileo -- PRODUKTY I APLIKACJE UŻYWAJĄ JUŻ DZIŚ SYSTEMU GALILEO
- Re: UseGalileo -- PRODUKTY I APLIKACJE UŻYWAJĄ JUŻ DZIŚ SYSTEMU GALILEO
- Karty przedpłacone (podarunkowe) Google Play - pytanie do korzystających
- Dlaczego sluchawka nie dzwoni?
- Google Play
- Gdzie kosz?
- Kosz, gdzie??
Najnowsze wątki
- 2025-01-04 Zbieranie danych przez www
- 2025-01-04 reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- 2025-01-04 w Nowym Roku 2025r
- 2025-01-04 Warszawa => Specjalista ds. IT - II Linia Wsparcia <=
- 2025-01-04 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-04 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-04 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-04 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-04 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-03 Problem z odczytem karty CF
- 2025-01-03 Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- 2025-01-03 Wrocław => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-03 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-03 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=