    From: Piotr <z...@n...poczcie.google>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Klejenie PVC (specyficzne) - jak?
    Date: Wed, 25 Jul 2012 21:37:00 +0200

    > aha, dzięki :-) Tym niemniej -jako specjalista od polimerów- czy nie
    > dopuszczasz możliwości produkcji (sposobem dzisiaj może całkowicie
    > nieopłacalnym) przezroczystej folii z PVC metodą inną niż emulsyjna czy
    > t. p. ? Przypomniałem sobie jakieś przedwojenne czasopismo inżynieryjne,
    > w których mowa była o różnych przezroczystych foliach, między innymi z
    > "polimeryzowanego chlorku winylu". Być może była to jakaś dziennikarska
    > nieścisłość... nie mam teraz dostępu do tej biblioteki i niestety nie
    > mogę tego potwierdzić... ale rzecz jest interesująca.

    Możliwość jako taką dopuszczam. Po prostu ja spotkałem się z taką teorią,
    że PVC nie jest materiałem przezroczystym. Dopiero PVC-S zmieniło ten stan
    rzeczy. Być może w przeszłości produkowano folie *na bazie* PVC, które
    takowe były. Moim zdaniem jednak, ten - przytoczony przez Ciebie - tekst
    jest uogólnieniem, zapewne dodawano modyfikatory. Obecne folie wykonywane
    są z PET, PP, bo PVC nie znajduje dużego zastosowania w tej postaci.

    Chciałem jeszcze dodać, że nie za bardzo śledziłem historię powstawania
    technologii. Tj. jak kiedyś coś się wytwarzało i w którym roku. Zresztą
    praca zmusza mnie to bycia dość na bieżąco i to dlatego na obecnych
    technologiach się skupiam.

    Pozdrawiam,
    --
    Piotr