  • 1. Data: 2012-04-17 18:46:32
    Temat: Klejenie PVC (specyficzne) - jak?
    Od: Grzexs <g...@g...usu-n-to.pl>

    Czy ktoś wie jak przykleić PVC do PVC? Ale specyficzne jest to, że
    spoina powinna być elastyczna, bo klejone elementy są miękkie.
    Konkretnie chodzi o przyklejenie "szybki" do elementu nośnego, cała
    rzecz znajduje się w takim dość zabytkowym samochodzie-kabriolecie.
    Element nośny też się gnie, choć tylko w jednej płaszczyźnie. Z
    wiadomych względów eksperymenty są niezbyt wskazane.
    --
    Grzexs

  • 2. Data: 2012-04-17 20:24:34
    Temat: Re: Klejenie PVC (specyficzne) - jak?
    Od: myszek <k...@l...tpsa.pl>

    Grzexs wrote:

> [...]
    > Element nośny też się gnie, choć tylko w jednej płaszczyźnie. Z
    > wiadomych względów eksperymenty są niezbyt wskazane.

    Cosmofen Plus powinien byc wystarczajaco elastyczny. Szukaj w firmach,
    robiacych reklamy ze spienionego PVC.

    Kleilem tym kiedys, w ramach eksperymentu, lodke wlasnie z lekko
    spienionego PVC i (jakkolwiek sam material jest dziadowski) klejenie
    zdalo egzamin bez zarzutu.

    pozdrowienia

    krzys

    --
    _^..^_)_
    \ /

  • 3. Data: 2012-04-18 08:59:44
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    W dniu 2012-04-17 18:46, Grzexs pisze:
> [...]
    > Element nośny też się gnie, choć tylko w jednej płaszczyźnie. Z
    > wiadomych względów eksperymenty są niezbyt wskazane.

    Są kleje do rur PCV ciśnieniowych do wody. Działają one na zasadzie
    reakcji chemicznej jakoś tak zżerając/topiąc PCV przez co tworzy się
    taka w miarę jednolita struktura po skejeniu. Może dobre będzie?

    ________MAT_______

  • 4. Data: 2012-07-22 15:28:38
    Od: Piotr <z...@n...poczcie.google>

    Witam,

    Jeżeli ma być to połączenie elastyczne typu polimer-polimer, możesz
    spróbować wykorzystać do tego klej termo-topliwy, który dostępny jest w
    każdej Castorama'ie. Znajdziesz tam nawet dedykowane wkłady pod połączenia
    z tworzyw sztucznych.

    Skąd masz pewność, że oba materiały zostały wykonane z PVC? Z tego, co mi
    wiadomo, materiał ten nie jest przezroczysty. Ta "szybka" być może
    wykonana jest z innego materiału (PP, PET, PC, PS - choć ten ostatni
    raczej nie).

    Piotr

  • 5. Data: 2012-07-23 00:22:34
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    Piotr <z...@n...poczcie.google> napisał(a):

> [...]
    >
    > spr=F3bowa=E6 wykorzysta=E6 do tego klej termo-topliwy, kt=F3ry dost=EAp=
    > ny jest w =
    >
    > ka=BFdej Castorama'ie. Znajdziesz tam nawet dedykowane wk=B3ady pod po=B3=
    > =B1czenia =
    >
    > z tworzyw sztucznych.
    >
    > Sk=B1d masz pewno=B6=E6, =BFe oba materia=B3y zosta=B3y wykonane z PVC? =
    > Z tego, co mi =
    >
    > wiadomo, materia=B3 ten nie jest przezroczysty. Ta "szybka" by=E6 mo=BFe=
    > =
    >
    > wykonana jest z innego materia=B3u (PP, PET, PC, PS - cho=E6 ten ostatni=

    To źle Ci wiadomo. Przejdź się do jakiejś firmy sprzedającej tworzywa i poproś
    żeby pokazali przezroczyste PVC. Nie odróżnisz z wyglądu od poliwęglanu. Jak
    to zabytkowy samochód na na 120% szybki są z poliwęglanu. Bo poliwęglan to już
    w średniowieczu robili i w karetach mieli z niego szyby.

  • 6. Data: 2012-07-23 10:55:50
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kogutek" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >poliwęglan to już
    >w średniowieczu robili i w karetach mieli z niego szyby.

    Nie mylisz przypadkiem z polimetakrylanem metylu ?

    Aczkolwkiej jest tylko ~20 lat mlodszy.

    J.

  • 7. Data: 2012-07-23 21:41:23
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    J.F <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Nie mylisz przypadkiem z polimetakrylanem metylu ?
    >
    > Aczkolwkiej jest tylko ~20 lat mlodszy.
    >
    > J.

    Widziałeś gdzieś miękką pleksę?

  • 8. Data: 2012-07-24 08:21:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 23 Jul 2012 19:41:23 +0000 (UTC), kogutek napisał(a):

    > Widziałeś gdzieś miękką pleksę?

    Nie. A miekki poliweglan widziales ?
    Plyty CD sa z poliweglanu ... ale moze sie daje zrobic i na miekko.

    A moze i PMMA sie daje zrobic na miekko :-)

    J.

  • 9. Data: 2012-07-24 11:09:01
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Nie. A miekki poliweglan widziales ?
    > Plyty CD sa z poliweglanu ... ale moze sie daje zrobic i na miekko.
    >
    > A moze i PMMA sie daje zrobic na miekko :-)
    >
    > J.
    Oczywiście że się da. Trzeba podgrzać. Tylko że w normalnej eksploatacji
    kabrioletu takie wysokie temperatury nie występują żeby PMMA zrobiło się
    miękkie. Napisał że PVC to trzeba radzić jak skleić PVC a nie wymyślać teorie
    że to nie PVC bo za mało przezroczyste na szybkę.

  • 10. Data: 2012-07-24 11:42:37
    Od: anhin <a...@g...pl>

> [...]
    > mi wiadomo, materiał ten nie jest przezroczysty. Ta "szybka" być może
    > wykonana jest z innego materiału (PP, PET, PC, PS - choć ten ostatni

    owszem, polichlorek winylu może być przezroczysty, jeśli wytworzony
    droższą i rzadziej wykorzystywaną metodą blokową, a już przed wojną
    produkowano kopolimer winylowo-akrylowy (na bazie chlorku winylu)
    nazywany astralonem -giętki, bardzo przejrzysty i bardzo odporny,
    głównie stosowano go w geodezji i poligrafii, ale -o ile pamiętam -też
    do "szklenia" miękkich pokryć, namiotów, w lotnictwie etc. Myślę że w
    tym wypadku chodzi właśnie o astralon, niestety klei się gorzej niż
    czysty PVC, kluczowe jest mechaniczne lub chemiczne głębokie zmatowienie
    przed klejeniem; ze słyszenia wiem, że astralon można kleić klejem Sika
    (http://pol.sika.com) do plexi; konieczne jest użycie primera, ale
    połączenie powinno być dość trwałe. Tak poza wszystkim zdaje się, że ten
    wątek w ogóle jest dość nieświeży?