  • 1. Data: 2011-04-10 17:24:10
    Temat: Klawiatura membranowa, jak poradzić sobie z pewnym problemem?
    Od: "Robbo" <y...@m...com>

    Witam,

    Przymierzam się do zastosowania po raz pierwszy klawiatury membranowej w
    moim urządzeniu. Zastanawiam się, jak rozwiązać pewien problem
    konstrukcyjny. Proszę zapoznać się z obrazkiem:
    http://img607.imageshack.us/img607/1808/lcd.png
    Klawiatura membranowa nad wyświetlaczem jest przezroczysta, żeby było widać
    wyświetlacz. Jednak między klawiaturą a wyświetlaczem jest pewna przestrzeń.
    Obawiam się, że albo ktoś wciśnie tę folię nad wyświetlaczem palcem, albo
    samoistnie będzie ona się zapadać i marszczyć w tym miejscu. Zapewne
    należałoby zastosować jakąś przezroczystą wkładkę, ale jaką, w jakim
    kształcie (ma opierać się o szkło wyświetlacza, czy jakoś inaczej), jak
    mocować, i jak ją potem obrabiać w warunkach prawie-domowych. Byłbym w ogóle
    wdzięczny za jakieś rady, jak Wy rozwiązujecie ten problem.
    Z góry dziękuję za pomoc.

    Pozdrawiam,
    Robbo

  • 2. Data: 2011-04-10 17:53:19
    Od: "Alexy" <a...@o...com.pl>

    Użytkownik "Robbo" <y...@m...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > jak mocować, i jak ją potem obrabiać w warunkach prawie-domowych. Byłbym w
    > ogóle wdzięczny za jakieś rady, jak Wy rozwiązujecie ten problem.

    Najprościej to kupić gotową przezroczystą klawiaturę-nakładkę na
    wyświetlacze.
    Klawiatura taka ma wyprowadzone styki martycy kolumn i wierszy i po
    naciśnięciu w miejscu przecięcia współrzędnych zmienia oporność pomiędzy
    tymi współrzędnymi.
    Swego czasu coś takiego kupowałem na wyświetlacze LCD. Niestety nie pamiętam
    już w jakiej firmie. Nalazłem w necie.

  • 3. Data: 2011-04-10 18:18:48
    Od: "blur" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Alexy" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >Swego czasu coś takiego kupowałem na wyświetlacze LCD. Niestety nie
    >pamiętam już w jakiej firmie. Nalazłem w necie.

    Chyba nie zrozumiałeś pytania :)

    różnie to się realizuje w zależności jak odporne to ma być , wyświetlacz
    można podnieść tak aby ta folia się o niego opierała, można też w obudowie
    zastosować okienko z plexi.

  • 4. Data: 2011-04-10 19:06:16
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 2011-04-10 19:24, Robbo pisze:
> [...]
    > inaczej), jak mocować, i jak ją potem obrabiać w warunkach
    > prawie-domowych. Byłbym w ogóle wdzięczny za jakieś rady, jak Wy

    Najprościej to dać odpowiednio wyfrezowaną pleksę. Wyświetlacz montujesz
    do pleksy, a pleksę do obudowy.

  • 5. Data: 2011-04-10 21:05:04
    Od: "Robbo" <y...@m...com>

    > Najprościej to dać odpowiednio wyfrezowaną pleksę. Wyświetlacz montujesz
    > do pleksy, a pleksę do obudowy.

    No właśnie, też myślałem o frezowaniu, ale obawiam się tego, bo za bardzo
    nie wiem, gdzie to dać do zrobienia, a poza tym nie wiem, jak z ceną.

    R.

  • 6. Data: 2011-04-10 21:18:42
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 2011-04-10 23:05, Robbo pisze:

    > No właśnie, też myślałem o frezowaniu, ale obawiam się tego, bo za
    > bardzo nie wiem, gdzie to dać do zrobienia, a poza tym nie wiem, jak z
    > ceną.

    Ja to robię w lokalnej firmie zajmującej wszelkiego rodzaju
    reklamami/grafiką. Cena nie jest zbyt niska bo za komplet dwóch
    wyfrezowanych pleks do swojego ustrojstwa płacę jakieś 30 kilka pln.

  • 7. Data: 2011-04-10 21:36:20
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

> [...]
    > palcem, albo samoistnie będzie ona się zapadać i marszczyć w tym miejscu.

    Sama folia się nie zapadnie. Miałem podobną konstrukcję tylko z
    wyświetlaczem LED. Masz już tę folię? Sprawdź jak widać przez nią
    wyświetlacz, LEDy musiałem dosunąć do samej folii, inaczej były rozmazane :(
    Wojtek

    --
    sygnaturka oczekuje na natchnienie :)

  • 8. Data: 2011-04-10 21:54:00
    Od: "Robbo" <y...@m...com>

    > wyświetlacz, LEDy musiałem dosunąć do samej folii, inaczej były rozmazane
    > :(

    Jeszcze nie zamawiałem klawiatur. Wyświetlacz będzie tego typu
    http://hd44780.biz/assets/images/IMG_869902.JPG

    Dzięki za zwrócenie uwagi na możliwość wystąpienia problemu. Będę musiał
    dopytać producenta klawiatury. Wstępnie wybrałem firmę Irga. Nie pytałem ich
    o cenę tej konkretnej klawiatury, ale kiedyś do kilku firm wysyłałem
    zapytania ofertowe i Irga była najtańsza.

    R.

  • 9. Data: 2011-04-11 09:19:36
    Od: "Robbo" <y...@m...com>

    Jeszcze miałbym następujące pytania:

    1. Klawiatura membranowa składa się z warstw. Czy w związku z tym
    przezroczysta folia nad wyświetlaczem jest cieńsza niż reszta klawiatury?
    Ilustruje to rysunek: http://img156.imageshack.us/img156/1185/64962931.png

    2. Widzę dwa sposoby zrobienia pleksi. Który lepszy?
    a) bez frezowania, tylko przycięte na wymiar:
    http://img831.imageshack.us/img831/7636/95460499.png
    b) z frezowaniem: http://img694.imageshack.us/img694/5371/35746568.png

    R.

  • 10. Data: 2011-04-11 09:30:27
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 2011-04-11 11:19, Robbo pisze:
> [...]
    >
    > 2. Widzę dwa sposoby zrobienia pleksi. Który lepszy?
    > a) bez frezowania, tylko przycięte na wymiar:

    Jak na mój gust z frezowaniem jest lepszy, bo pleksa opiera się o
    obudowę wyświetlacza i jak klient naciśnie ją palcem to ci go nie
    wgniecie. Nie będziesz też musiał tak bardzo uważać przy dokręcaniu
    śrubek. Jedyne na co trzeba uważać, to paprochy między pleksą a
    wyświetlaczem - nie wyglądają zbyt efektownie.