  • 1. Data: 2011-04-10 15:44:35
    Temat: ATMega8 - wbudowany ADC, I2C, I/O
    Od: xaveri <x...@p...fm>

    Szybkie pytanie...
    Czy w ATMedze8 mogę używać jednocześnie:

    - używać przetwornika ADC na liniach PC0 i PC1
    - komunikacji I2C na portach PC4/PC5
    - używać linii PC2 i PC3 jako wejść cyfrowych

    ?!

  • 2. Data: 2011-04-10 15:48:09
    Temat: Re: ATMega8 - wbudowany ADC, I2C, I/O
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 10.04.2011 17:44, xaveri pisze:
    > Szybkie pytanie...
    Tak, to wszystko jest opisane w dokumentacji.

    Michoo

  • 3. Data: 2011-04-10 16:09:27
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    xaveri <x...@p...fm> wrote:

    > Czy w ATMedze8 mogę używać jednocześnie:
    >
    > - używać przetwornika ADC na liniach PC0 i PC1
    > - komunikacji I2C na portach PC4/PC5
    > - używać linii PC2 i PC3 jako wejść cyfrowych

    Można jak najbardziej, tylko trzeba się liczyć z tym, że zmiany stanów na
    liniach PC2 i PC3 mogą wprowadzać zakłócenia na ADC (piszę to na podstawie
    dokumentacji, bo nigdy nie badałem tego osobiście - sekcja "Analog Noise
    Cancelling Techniques" w datasheecie).

    --
    gof

  • 4. Data: 2011-04-10 18:13:34
    Od: Konop <k...@g...pl>

    W dniu 2011.04.10 17:44, xaveri pisze:
    > Szybkie pytanie...
    > Czy w ATMedze8 mogę używać jednocześnie:
    >
    > - używać przetwornika ADC na liniach PC0 i PC1
    > - komunikacji I2C na portach PC4/PC5
    > - używać linii PC2 i PC3 jako wejść cyfrowych

    A czemu nie?? :) Można śmiało, tylko ostrzegają, że zmiana stanów
    "cyfrowych" na liniach portu PC w czasie przetwarzania sygnału
    analogowego może pogorszyć dokładność "pomiaru"... . Sądzę, że nikt tego
    nie badał i Ci nie powie "jak bardzo", ale jeśli to Ty decydujesz, to po
    prostu nie używaj tych wyjść i I2C w czasie, gdy ADC przetwarza :)

    Konop