  • 81. Data: 2011-12-15 20:04:52
    Temat: Re: Kierunkowskazy na rondzie
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    > Chory nie chory, ustawodawca tak postanowil i tak jest.
    > Może Ci się nie podobać, ale nic to nie zmienia.

    chodzi Ci o to że niby Smarty i inne samochody nie są wielośladowe czy o
    rozmnażanie pasów w zależności od tego co po nich jedzie?

    pokaż gdzie tak postanowił bo ślepy i głupi jestem.
    obawiam się, że tylko wydaje Ci się ze jest taka regulacja.

  • 82. Data: 2011-12-15 21:53:54
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-12-15 17:26:38 +0000, "J.F" <j...@p...onet.pl> said:

    > A potrafisz uzasadnic cytatem z ustawy ze nie powinnismy ?

    PORD nie zawiera przepisów na temat niewykonywania niepotrzebnych czynności.
    Np. nie ma przepisu o opróżnianiu popielniczki, nie ma przepisu o
    otwieraniu szyb, nie ma przepisu o sygnalizowaniu braku zamiaru
    zmienienia pasa (czy kierunku) ruchu.

    Jest natomiast przepis o sygnalizowaniu takich zmian - i to jest w PORD.

    "Kierujący pojazdem jest obowiązany zawczasu i wyraźnie sygnalizować
    zamiar zmiany kierunku jazdy lub pasa ruchu"

    I teraz odkładamy kredki, a włączamy myśłenie: nie jest zmianą kierunku
    jazdy jazda po drodze tak, jak ta droga prowadzi. Gdyż nie zmieniamy
    wtedy kierunku jazdy.
    ;>>>

    --
    Bydlę

  • 83. Data: 2011-12-15 21:59:15
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 15 Dec 2011 18:26:38 +0100, w <jcdakg$buf$1@inews.gazeta.pl>, "J.F"
    <j...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > A teraz wez jeszcze takie nie-rondo - pl. Powstancow Slaskich we
    > Wroclawiu, trzy pasy wjezdzaja - jedziesz troche szybciej srodkowym,
    > ale czy ten z prawego wie ze tu pas mu skreca, czy lepiej mu
    > zasygnalizowac ze mu zaraz "droge zajedziesz" ?

    Ten poradnik wyraźnie dotyczą takich rond, które ledwo widać.
    To na Powstańców to hektarowe rondo -- nie liczy się ;p.

  • 84. Data: 2011-12-15 22:17:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 15 Dec 2011 21:53:54 +0100, Bydlę napisał(a):

> [...]
    >
    > I teraz odkładamy kredki, a włączamy myśłenie: nie jest zmianą kierunku
    > jazdy jazda po drodze tak, jak ta droga prowadzi. Gdyż nie zmieniamy

    A jakies uzasadnienie cytatem z ustawy, a nie wlasnymi idiotycznymi
    przemysleniami ?
    Idiotycznymi, bo co - jechalem na polnoc, teraz jade na zachod - ale nie,
    oczywiscie nie zmienilem kierunku.

    bo w ustawie mogloby pisac "nie uwaza sie za zmiane kierunku ..."

    J.

  • 85. Data: 2011-12-15 22:38:36
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-12-15, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Ale nie podali podstawy prawnej.

    Ale podstawy prawnej do czego?

    Art. 22.

    1. Kierujący pojazdem może zmienić kierunek jazdy lub zajmowany pas
    ruchu tylko z zachowaniem szczególnej ostrożności.

    2. Kierujący pojazdem jest obowiązany zbliżyć się:

    do prawej krawędzi jezdni - jeżeli zamierza skręcić w prawo;
    do środka jezdni lub na jezdni o ruchu jednokierunkowym do lewej jej
    krawędzi - jeżeli zamierza skręcić w lewo.

    --------

    Zmiana kierunku to skret. Jak jedziesz kreta droga przez las to tez
    kierunkowskazow uzywasz?

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 86. Data: 2011-12-15 22:46:52
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-12-15 22:38, AZ pisze:

> [...]
    >
    > --------
    >
    > Zmiana kierunku to skret. Jak jedziesz kreta droga przez las to tez

    Z konwencji wiedeńskiej wynika, że jeżeli zmieniasz kierunek ruchu to
    należałoby to sygnalizować. W przypadku drogi przez las może takiej
    potrzeby nie ma, ale na skrzyżowaniu jak najbardziej - nawet jeżeli
    droga jest z pierwszeństwem i skręca geometrycznie w stosunku do
    drogi do niej dochodzącej. Jazda ma być czytelna dla innych. Na rondach
    jak najbardziej zachodzi zmiana kierunku.

  • 87. Data: 2011-12-15 23:46:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 15 Dec 2011, J.F. wrote:

    > A jakies uzasadnienie cytatem z ustawy,

    Nie da się, bo implementacja ustawy jest dziurawa, a odpowiedz lezy
    w dyskusjach nad pytaniem "czy na zakrecie trzeba migac".
    Scislej, lezy we wskazaniu iz zasada opisana przez Bydle zostala
    zapisana w konwencji. Ta ostatnia ma zas "niepisane pierwszenstwo
    wynikle z zasad prawnych" (niezgodnosc z umowa m-narodowa mozna
    zaskarzyc do m-narodowych trybunałów, a tam państwo musi uznać
    że do czegos się zobowizało).

    > a nie wlasnymi idiotycznymi przemysleniami ?

    Idiotycznie w tym swietle wyglada oczekiwanie, że - znajac poziom
    polskiego ustawodawstwa - odpowiedzi należy szukać w ustawie ;)
    Żeby nie było - kiedys mi tę lukę wytknięto (na tej grupie),
    bo też się ustawy czepiałem :>

    > Idiotycznymi, bo co - jechalem na polnoc, teraz jade na zachod - ale nie,
    > oczywiscie nie zmienilem kierunku.

    Oczywiscie.
    Właczasz sygnalizator przed zakrętami czy nie?

    > bo w ustawie mogloby pisac "nie uwaza sie za zmiane kierunku ..."

    I tak jest - w konwencji.
    A to ze Sejm i minister o drobiazgach zapomnieli, to juz nasz lokalny
    szczegół. Ale konwencji ratyfikować nie zapomniano ;)

    pzdr, Gotfryd
    (chwilowo bez niektórych pliterek)

  • 88. Data: 2011-12-16 01:01:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 15 Dec 2011, Mirek wrote:

> [...]
    ^^^^^^^^^^^^^^^^

    > Tak

    Czyli (już jadąc po pasie) skręcając na bardziej LEWY pas ma
    migać W PRAWO?

    Gratuluję konceptu ;), ale mam nadzieję nie spotkać Cię na rondzie.

    pzdr, Gotfryd

  • 89. Data: 2011-12-16 07:09:40
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "nazgul" <x...@w...pl> napisał w wiadomości

    > chodzi Ci o to że niby Smarty i inne samochody nie są wielośladowe czy o
    > rozmnażanie pasów w zależności od tego co po nich jedzie?
    >
    > pokaż gdzie tak postanowił

    Było w tym wątku.

  • 90. Data: 2011-12-16 09:05:36
    Od: "PM" <x...@w...pl>

    > Było w tym wątku.

    cienizna i lenistwo przez ciebie przemawia ;-)
    wciąz nie wiedomo o co ci chodzi
    jezeli o cytat z PORD, który zresztą sam wkleiłem to dość swobodnie go
    interpretujesz/rozumiesz.