  • 91. Data: 2011-12-16 09:10:19
    Temat: Re: Kierunkowskazy na rondzie
    Od: "PM" <x...@w...pl>

    > Oczywiscie.
    > Właczasz sygnalizator przed zakrętami czy nie?

    coraz częściej widzę migających w takich sytuacjach (jazda po łuku).
    jest to spowodowane tym że nawigacje każą "lekko skręcić w lewo/prawo"
    jak każą skręcić to się wrzuca kierunek ;-)

  • 92. Data: 2011-12-16 10:00:04
    Od: Mirek <p...@d...zind.ikem.pwr.wroc.pl>

    On czw, 15 gru 2011 22:38:36 in article news:<jcdpcr$mul$1@node2.news.atman.pl>
    AZ wrote:
    > 2. Kierujący pojazdem jest obowiązany zbliżyć się:
    >
    > do prawej krawędzi jezdni - jeżeli zamierza skręcić w prawo;
    > do środka jezdni lub na jezdni o ruchu jednokierunkowym do lewej jej
    > krawędzi - jeżeli zamierza skręcić w lewo.

    Kolejny przepis nie przystający do realiów - co zrobić jak jest więcej pasów
    do skrętu ;)

  • 93. Data: 2011-12-16 12:28:23
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-12-16 08:10:19 +0000, "PM" <x...@w...pl> said:

    > coraz częściej widzę migających w takich sytuacjach (jazda po łuku).

    Ja - na szczęście - nie.
    Ale widywałem gości włączających lewy kierunkowskaz, gdyż chcieli
    zasygnalizować, że nie jadą w prawo, tylko prosto.
    O, tu:

    <http://www.zumi.pl/,Katowice,,19.01873975,50.242385
    2,2,1b,namapie.html>

    Jak ten biały pojazd.

    > jest to spowodowane tym że nawigacje każą "lekko skręcić w lewo/prawo"
    > jak każą skręcić to się wrzuca kierunek ;-)

    Czyli wg twojej obserwacji, winni mieć cały czas włączony prawy
    kierunkowskaz, gdy jadą tu:

    <http://maps.google.com/maps?saddr=Dolina+S%C5%82u%C
    5%BCewiecka&daddr=Wincentego+Rzymowskiego&hl=en&ie=U
    TF8&sll=52.16757,21.0243&sspn=0.035798,0.089006&geoc
    ode=FeUaHAMdzxlBAQ%3BFZspHAMdO3lAAQ&vpsrc=0&mra=ls&t
    =m&z=15>

    ;-)))

    --

    Bydlę

  • 94. Data: 2011-12-16 17:35:17
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "PM" <x...@w...pl> napisał w wiadomości

    > cienizna i lenistwo przez ciebie przemawia ;-)
    > wciąz nie wiedomo o co ci chodzi
    > jezeli o cytat z PORD, który zresztą sam wkleiłem to dość swobodnie go
    > interpretujesz/rozumiesz.

    No to zapodaj jak Ty go interpretujesz.
    Bo jeśli wymagasz miejsca dla dwóch betoniarek, to tego założenia nie
    spełniają nawet niektóre ulice z czterema WYZNACZONYMI pasami ruchu.

  • 95. Data: 2011-12-16 17:46:16
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    W dniu 2011-12-16 17:35, Cavallino pisze:
> [...]
    > Bo jeśli wymagasz miejsca dla dwóch betoniarek, to tego założenia nie
    > spełniają nawet niektóre ulice z czterema WYZNACZONYMI pasami ruchu.

    interpretuję tak
    wyznacza się pasy ruchu (np. zwykła droga ma 2 pasy po 1 w każdym
    kierunku niezaznaczone żadnymi znakami poziomymi)
    pas ma być na tyle szeroki, że mieści się na nim pojazd wielośladowy -
    czyli w większości wypadków 2 śladowy.
    na autostradzie (polskiej) mamy dwa pasy w każdym kierunku choć w jednym
    kierunku (dwoma pasami) mogłyby tam jechać 4 to nie rozmnaża to liczby
    pasów.

  • 96. Data: 2011-12-16 17:48:27
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "nazgul" <x...@w...pl> napisał w wiadomości news:

> [...]
    > niezaznaczone żadnymi znakami poziomymi)
    > pas ma być na tyle szeroki, że mieści się na nim pojazd wielośladowy -

    Czyli 4 metry z reguły wystarczy na 2 pasy.

  • 97. Data: 2011-12-16 19:24:43
    Od: nazgul <x...@w...pl>

> [...]
    TF8&sll=52.16757,21.0243&sspn=0.035798,0.089006&geoc
    ode=FeUaHAMdzxlBAQ%3BFZspHAMdO3lAAQ&vpsrc=0&mra=ls&t

    jak zwykle wnioski tyle zabawne, co chybione...
    według mojej obserwacji powinni włączać kierunkowskaz kiedy nawigacja
    mówi skręć w prawo/lewo.
    Pojedź z kimś kto ma nawigację i posłuchaj co i kiedy gada
    wtedy ogarniesz ;-)
    w każdym razie najprawdopodobniej daje komendę tu:
    http://kut.as/migaj

  • 98. Data: 2011-12-16 19:43:41
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 16 Dec 2011 19:24:43 +0100, w <jcg2dh$v9a$1@news.icpnet.pl>, nazgul
    <x...@w...pl> napisał(-a):

> [...]
    > Pojedź z kimś kto ma nawigację i posłuchaj co i kiedy gada
    > wtedy ogarniesz ;-)
    > w każdym razie najprawdopodobniej daje komendę tu:

    AM mówi "prosto".

  • 99. Data: 2011-12-16 20:06:18
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-12-16, r...@k...pl <r...@k...pl> wrote:

    > AM mówi "prosto".

    Kiedy ktos faktycznie pojedzie prosto i pozwie producenta AM :P

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 100. Data: 2011-12-16 20:30:49
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    > AM mówi "prosto".

    a Garmin mówi "zjedz drugim zjazdem w prawo"

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

    Używane, czyste, sprawne i dobre plastikowe kosze na śmieci - 120L - 40zł