  • 71. Data: 2011-12-14 23:05:59
    Temat: Re: Kierunkowskazy na rondzie
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-12-14 18:27:41 +0000, tombaz <b...@g...com> said:

    > Ja z kursu pamiętam, że sa 2 rodzaje rond:
    > - z kierowanym ruchem: tu trzeba używać obydwu kierunkowskazów przed
    > wjazdem i w trakcie

    Nie.

    > - z ruchem niekierowanym: traktujemy rondo jak drogę jednokierunkowa
    > ze skrętami w prawo

    A ze światłami staje się dwukierunkową?
    A gdy na rondzie z zepsutymi światłami nagle pojawi się kierujący
    ruchem policjant, to najpierw będzie to jednokierunkowa, potem
    dwukierunkowa, a następnie znowu jednokierunkowa?
    ;>>>

    Coś pomyliłeś z tym kursem.

    --
    Bydlę

  • 72. Data: 2011-12-15 09:11:10
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-12-14 22:58, Dman-666 pisze:
    > Tak se patrze i patrze jak AZ nawija makaron na uszy:

    > Czego nie zalapales od kolegi tombaza?

    > Yyy?!

    ROTFL - "Rondo - skrzyżowanie z wyspą środkową".
    I tłumacz tutaj ludziom, że zachowanie zależy od topologii takich
    skrzyżowań, oznakowania itd. i nadal obowiązują na nich zasady
    ogólne sygnalizacji itd., a nie jakieś wydumane specjalne zasady
    dla rond.

  • 73. Data: 2011-12-15 09:11:35
    Od: "PM" <x...@w...pl>

    > Smarty też nie są wielośladowe, czy może znasz jakiś wyjątek w przepisach?

    A po co wyjątek, jak po prostu są wielośladowe i już.
    Ale nie o tym mowa, tylko o rozmnazaniu pasów w zalezności od tego co się na
    nich zmieści - otóż taki poglad jest z zasady chory gdyz mógłby prowadzić do
    rekurencyjnego rozmnarzania pasów ruchu.

  • 74. Data: 2011-12-15 09:46:37
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 14.12.2011 19:13, tombaz pisze:

    > Z tego co pamiętam, to na rondzie można zmieniać pas tylko z
    > wewnętrznego na zewnętrzny.

    ROTFL

    To jak się znalazłeś na wewnętrznym? Teleportacja?

  • 75. Data: 2011-12-15 10:50:21
    Od: Dman-666 <d...@t...o2.pl>

    Tak se patrze i patrze jak AZ nawija makaron na uszy:

    > Najpierw kolega napisal, ze na rondach mozna zmieniac tylko pasy na
    > bardziej zewnetrzne a pozniej uargumentowal ze wiekszosc rond tak ma
    > wymalowane pasy jakby to mialo wplyw na to czy mozna czy nie

    Pasy sa IMO dla nieumiatych...

    > http://g.co/maps/8dua5 Rondo Romana Dmowskiego, jest linia lewostronnie
    > przerywana ale ciezko to nazwac rondem.

    Ahaaaa :>

    --
    Dman-666
    668.942, 6A13 z bombom LPG

  • 76. Data: 2011-12-15 13:01:50
    Od: Mirek <p...@d...zind.ikem.pwr.wroc.pl>

    On nie, 11 gru 2011 21:44:23 in article news:<jc34n6$f5p$3@node2.news.atman.pl>
    AZ wrote:

    > To tak jak strzalki przed rondem Radoslawa w Wawie jadac Okopowa, jest
    > lewo/prosto, prosto, prosto/prawo tyle ze rondo wyglada tak:
    >
    > http://g.co/maps/rsfms

    Bardzo proste rondo, jest więcej takich w Polsce, a że ludzie nie umieją jeździć ...
    :(

    Zobacz na:

    http://g.co/maps/hy4zm

    Jadąc z punktu A do punktu C lewym pasem zawsze się modlę, aby ten na prawym
    nie chciał zawinąć się na zachód ;)

    Oprócz wymalowania pasów ruchu nic nie świadczy o organizacji ruchu.
    Wprawdzie w punkcie B jest niebieska tablica, ale to już za późno dla jadących w tej
    relacji. W dodatku na samym początku po oddaniu ronda te skośne pasy koło
    punktu B nie były wymalowane, a tablica była chyba bliżej drzewa :(

  • 77. Data: 2011-12-15 13:21:47
    Od: Mirek <p...@d...zind.ikem.pwr.wroc.pl>

    On nie, 11 gru 2011 22:37:51 in article news:<4ee522b0@news.home.net.pl>
    Andrzej Lawa wrote:

    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^^^^^^^^^

    > Zraz... Czyli jeśli chcę zmienić na rondzie pas ruchu na bardziej
    > wewnętrzny, to mam migać prawym kierunkowskazem? ;->

    Tak

  • 78. Data: 2011-12-15 13:59:44
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 15.12.2011 13:21, Mirek pisze:

    > Tak

    ROTFL

    Może jednak lepiej nie siadaj za kierownicę?

  • 79. Data: 2011-12-15 17:17:58
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "PM" <x...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > na nich zmieści - otóż taki poglad jest z zasady chory gdyz mógłby
    > prowadzić do rekurencyjnego rozmnarzania pasów ruchu.

    Chory nie chory, ustawodawca tak postanowil i tak jest.
    Może Ci się nie podobać, ale nic to nie zmienia.

  • 80. Data: 2011-12-15 18:26:38
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "AZ" napisał w wiadomości grup
    On 2011-12-12, Ukaniu <l...@g...pl> wrote:
> [...]
    asciwie_jezdzic_po_rondzie,a,18035.html

    >Prosciej sie juz nie da. Ale ludzie lubia sobie komplikowac sprawe a

    Ale nie podali podstawy prawnej.

    >szkoly mieszaja ludziom w glowach, ze zeby jezdzic w kolko trzeba
    >jechac
    >na lewym kierunkowskazie...
    >A gadanie glupot ze na rondzie caly czas skrecamy bo mamy skrecona
    >kierownice to juz ciezko skomentowac. Rozumujac tak dalej powinnismy
    >wrzucac kierunkowskaz na kazdym zakrecie no bo "skrecamy".

    A potrafisz uzasadnic cytatem z ustawy ze nie powinnismy ?

    A teraz wez jeszcze takie nie-rondo - pl. Powstancow Slaskich we
    Wroclawiu, trzy pasy wjezdzaja - jedziesz troche szybciej srodkowym,
    ale czy ten z prawego wie ze tu pas mu skreca, czy lepiej mu
    zasygnalizowac ze mu zaraz "droge zajedziesz" ?

    J.