  • 31. Data: 2011-12-12 12:01:01
    Temat: Re: Kierunkowskazy na rondzie
    Od: "PM" <x...@w...pl>

    > To na rondzie sie skreca w lewo? Patrz na rondo jakbys wjezdzal na droge
    > jednokierunkowa ze skretami tylko w prawo.

    w poprzedniej dyskusji na temat ronda
    padło stwierdzenie, że rondo to skrzyżowanie o ruchu okrężnym
    czyli można stosowac zasady dotyczace skrzyżowań ogólnie.
    wtedy sygnalizacja kierunku ma sens.

  • 32. Data: 2011-12-12 12:03:17
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello PM,

    > w poprzedniej dyskusji na temat ronda
    > padło stwierdzenie, że rondo to skrzyżowanie o ruchu okrężnym
    > czyli można stosowac zasady dotyczace skrzyżowań ogólnie.
    > wtedy sygnalizacja kierunku ma sens.

    Ale RZECZYWISTOŚĆ jest taka, że miganie lewym nic nie znaczy a brak
    prawego kierunku przy zjeździe powoduje nieporozumienia. Wjeżdżającego
    na rondo nie obchodzi, że zjeżdżasz na trzecim wylocie - jego
    interesuje, czy zjedziesz na wylocie przed nim (z lewej) czy nie. I
    nie ma nic gorszego jak brak sygnalizacji ZJAZDU.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 33. Data: 2011-12-12 12:04:44
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-12-12, PM <x...@w...pl> wrote:

    > w poprzedniej dyskusji na temat ronda
    > padło stwierdzenie, że rondo to skrzyżowanie o ruchu okrężnym
    > czyli można stosowac zasady dotyczace skrzyżowań ogólnie.
    > wtedy sygnalizacja kierunku ma sens.

    Czy na normalnym skrzyzowaniu skrecasz w lewo z prawego pasa (wylaczajac
    w to ronda na ktorych tak mozna)?

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 34. Data: 2011-12-12 12:07:42
    Od: "t-1" <t...@s...pl>

    Użytkownik "AZ" > To na rondzie sie skreca w lewo? Patrz na rondo jakbys
    wjezdzal na droge
    > jednokierunkowa ze skretami tylko w prawo.
    >

    > --
    > Artur
    > ZZR 1200

    Mogę bezczelnie powiedzieć, że na rondzie cały czas od wjazdu aż do
    opuszczenia ronda skręca się w lewo. Przynajmniej tak widać po pozycji
    kierownicy.

    Twoje postrzeganie ronda, jako ulicy jednokierunkowej powoduje różne
    problemy, szczególnie dla innych kierowców. To nie jest ulica a
    skrzyżowanie. Twoje rozumowanie łamie się na każdym dolocie a szczególnie
    gdy jest kilka pasów ruchu.

    t-1

  • 35. Data: 2011-12-12 12:07:53
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-12-12, RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> wrote:

> [...]
    > interesuje, czy zjedziesz na wylocie przed nim (z lewej) czy nie. I
    > nie ma nic gorszego jak brak sygnalizacji ZJAZDU.

    No wlasnie najlepsze jest tu tlumaczenie "bo wjezdzajacy nie wie czy
    zjedziesz czy pojedziesz dalej", to juz tak tlumaczacy zapomnieli ze
    zjazd sygnalizuje sie prawym kierunkowskazem?

    Zatrwazajace jest to, ze tak proste skrzyzowanie (rondo) sprawia wielu
    osobom ogromny problem... Nie ma nic prostszego niz wjazd, jazda w kolko
    i przed wyjazdem wrzucenie kierunku i zjechanie...

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 36. Data: 2011-12-12 12:10:49
    Od: Jacek Midura <j...@...krakow.pl>

    On 12/11/11 22:03, Cavallino wrote:
    > Użytkownik "AZ"<a...@g...com> napisał w wiadomości

    > Czytam i interpretuję

    a co nie doczytam to zmyślę.

    > Czyli dla samochodu i skutera są dwa pasy,

    Bo, jak wszyscy wiemy, skuter jest pojazdem wielośladowym.

    > a co za tym idzie z wewnętrznego (czyli przy wyspie) skręcać w lewo nie można.

    Ale wewnątrz (czyli przy wyspie) był samochód.

    --
    Jacek Midura

  • 37. Data: 2011-12-12 12:14:20
    Od: Dman-666 <d...@t...o2.pl>

    Tak se patrze i patrze jak Andrzej Lawa nawija makaron na uszy:

    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^^^^^^^^^

    > Zraz... Czyli jeśli chcę zmienić na rondzie pas ruchu na bardziej
    > wewnętrzny, to mam migać prawym kierunkowskazem? ;->

    IMO wszystko OK.
    Dojezdzajac do skrzyzowania zobowiazany jestes zajac odpowiedni pas
    ruchu ;>

    --
    Dman-666
    668.942, 6A13 z bombom LPG

  • 38. Data: 2011-12-12 12:14:25
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-12-12, t-1 <t...@s...pl> wrote:

    > Mogę bezczelnie powiedzieć, że na rondzie cały czas od wjazdu aż do
    > opuszczenia ronda skręca się w lewo. Przynajmniej tak widać po pozycji
    > kierownicy.

    Bo skrecanie od zmiany kierunku trzeba rozrozniac...

> [...]
    > problemy, szczególnie dla innych kierowców. To nie jest ulica a
    > skrzyżowanie. Twoje rozumowanie łamie się na każdym dolocie a szczególnie

    Powiedz mi w jaki sposob? Jade po rondzie bez wlaczonego kierunkowskazu
    to znaczy ze bede jechal swoim pasem nawet i pincet razy dookola, jadac
    na wewnetrznym pasie wrzucony prawy kierunek oznacza zmiane pasa na
    bardziej zewnetrzny, na zewnetrznym prawy kierunek oznacza zjazd
    najblizszym wyjazdem.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 39. Data: 2011-12-12 12:35:38
    Od: "PM" <x...@w...pl>

    > Czy na normalnym skrzyzowaniu skrecasz w lewo z prawego pasa (wylaczajac
    > w to ronda na ktorych tak mozna)?

    po pierwsze na rondach nie można skręcać w lewo ;-)
    po 2 to nic do sprawy nie wnosi bo pytanie sprowadziliśmy do tego czy rondo
    jest skrzyżowaniem)
    po 3: oczywiście, że w większości wypadków na skrzyzowaniach skręcam w lewo
    z prawego pasa (tj jedynego)

  • 40. Data: 2011-12-12 12:37:21
    Od: "PM" <x...@w...pl>

    > IMO wszystko OK.
    > Dojezdzajac do skrzyzowania zobowiazany jestes zajac odpowiedni pas
    > ruchu ;>

    jajcarz ;-)