  • 41. Data: 2011-12-12 14:33:00
    Temat: Re: Kierunkowskazy na rondzie
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    news:jc4nmh$19t$4@node2.news.atman.pl...

    > Powiedz mi w jaki sposob? Jade po rondzie bez wlaczonego kierunkowskazu
    > to znaczy ze bede jechal swoim pasem nawet i pincet razy dookola, jadac
    > na wewnetrznym pasie wrzucony prawy kierunek oznacza zmiane pasa na
    > bardziej zewnetrzny, na zewnetrznym prawy kierunek oznacza zjazd
    > najblizszym wyjazdem.

    Dokładnie, problem niestety w tym że co kierowca to swojska interpretacja
    tego dość dobrze opisanego w przepisach skrzyżowania.
    Znajomy podesłał mi link o wspomnieniach mądrzejszego chyba funkconariusza
    MO
    http://www.motogazeta.mojeauto.pl/Aktualnosci/Jak_wl
    asciwie_jezdzic_po_rondzie,a,18035.html

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz

  • 42. Data: 2011-12-12 14:41:48
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-12-12, Ukaniu <l...@g...pl> wrote:

    > Dok?adnie, problem niestety w tym ?e co kierowca to swojska interpretacja
    > tego do?ae dobrze opisanego w przepisach skrzy?owania.
    > Znajomy podes?a? mi link o wspomnieniach m?drzejszego chyba funkconariusza
    > MO
    > http://www.motogazeta.mojeauto.pl/Aktualnosci/Jak_wl
    asciwie_jezdzic_po_rondzie,a,18035.html

    Prosciej sie juz nie da. Ale ludzie lubia sobie komplikowac sprawe a
    szkoly mieszaja ludziom w glowach, ze zeby jezdzic w kolko trzeba jechac
    na lewym kierunkowskazie...

    A gadanie glupot ze na rondzie caly czas skrecamy bo mamy skrecona
    kierownice to juz ciezko skomentowac. Rozumujac tak dalej powinnismy
    wrzucac kierunkowskaz na kazdym zakrecie no bo "skrecamy".

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 43. Data: 2011-12-12 17:34:55
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Dykus" <d...@s...wp.pl> napisał w wiadomości
    > Witam,

    > Czy jak na dwupasmowym rondzie zjeżdżam z wewnętrznego pasa to muszę
    > ustąpić temu, co jest na zewnętrznym, czy nie?
    >
    > Rondo w Katowicach:
    > http://dykus.republika.pl/rondo_kce.jpg
    > A - pojazd niebieski jest już na rondzie (albo nie?)
    > B - punkt w którym występuje konflikt
    >
    > Zumi:
    > http://www.zumi.pl/,Katowice,,19.0235882,50.2643295,
    2,1a,namapie.html

    Jakiś czas temu był flame na kilkaset postów na temat tego ronda, bez
    ostatecznych wyników, większość pozostała przy swoim zdaniu.
    Poszukaj go sobie w archiwum, jeśli jesteś ciekaw tamtych opinii.

    Generalnie owszem, musisz ustępować jeśli jedziesz żółtą linią.
    Wtedy pytanie było bardziej skomplikowane, co zrobić z dwoma autami jadącymi
    równolegle.

  • 44. Data: 2011-12-12 17:38:16
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "PM" <x...@w...pl> napisał w wiadomości

    > zajebisty wniosek
    > było tu już o automatycznym rozmnazaniu pasów ruchu
    > czyli twoim zdaniem, dla 5 rowerów jadacych obok siebie, z "mojego" ronda
    > robi się automagicznie rondo z 5 pasami - kuriozalne.

    Zgadzam się że przepis najmądrzejszy nie jest, ale jednak istnieje, nawet
    jeśli Ci się nie podoba.

    > tu przeszedłeś samego siebie

    Miało być "w prawo nie można", na rondzie nie ma zresztą innych zjazdów,
    więc można się było domyślić o co biega.

  • 45. Data: 2011-12-12 17:40:01
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Jacek Midura" <j...@...krakow.pl> napisał w wiadomości news:

    > Ale wewnątrz (czyli przy wyspie) był samochód.

    No to on wymusił bez dwóch zdań.
    Skuter mógłby się conajwyżej załapać na wyprzedzanie z prawej strony, jeśli
    nie zgadzasz się z istnieniem dwóch wirtualnych pasów na takim rondzie. ;-)

  • 46. Data: 2011-12-12 19:29:25
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2011-12-11 23:34, Dykus wrote:
> [...]
    >
    > Rondo w Katowicach:
    > http://dykus.republika.pl/rondo_kce.jpg
    > A - pojazd niebieski jest już na rondzie (albo nie?)

    O ile dobrze widze na drugim zdjeciu to wg mnie pojazd na wewnetrznym ma
    ustapic pierwszenstwa gdyz oba zmieniaja w pewnym sensie pas
    przekraczajac przerywana linie. No a badz co badz ten po wewnetrznej ma
    z prawej strony tego co po zewnetrznej sie porusza. A zmieniajac
    zajmowany pas pretenduja do tego samego kawalka jezni. Czyli ten z
    prawej (i na zewnatrz) jednak gora.

    --
    mk4

  • 47. Data: 2011-12-12 20:39:46
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-12-12 12:14, Dman-666 pisze:
    > Tak se patrze i patrze jak Andrzej Lawa nawija makaron na uszy:

    ^^^^^^^^^^^^^^^^

    > IMO wszystko OK.

    Zgadza się.

    > Dojezdzajac do skrzyzowania zobowiazany jestes zajac odpowiedni pas
    > ruchu ;>

    Tego powinni uczyć, ale zdaje się jest to pod zdechłym azorkiem.
    W sumie odkąd dopuszczono w Polsce (i tylko w Polsce) wyprzedzanie
    prawym pasem to zdaje się nie ma sensu jakaś sensowna nauka jazdy
    po mieście, czy też po skrzyżowaniach o ruchu okrężnym...

  • 48. Data: 2011-12-13 08:29:07
    Od: "PM" <x...@w...pl>

    > Zgadzam się że przepis najmądrzejszy nie jest, ale jednak istnieje, nawet
    > jeśli Ci się nie podoba.

    ale masz jakieś wsparcie???
    bo chyba nie to:
    pas ruchu - każdy z podłużnych pasów jezdni wystarczający do ruchu jednego
    rzędu pojazdów wielośladowych, oznaczony lub nie oznaczony znakami
    drogowymi.

    > Miało być "w prawo nie można", na rondzie nie ma zresztą innych zjazdów,
    > więc można się było domyślić o co biega.

    Jak masz się ciągle mylić to lepiej nic nie pisz, będzie łatwiej ;-)

  • 49. Data: 2011-12-13 11:30:28
    Od: Dman-666 <d...@t...o2.pl>

    Tak se patrze i patrze jak PM nawija makaron na uszy:

    > jajcarz ;-)

    PORD a nie zycie...

    --
    Dman-666
    668.942, 6A13 z bombom LPG

  • 50. Data: 2011-12-13 11:32:49
    Od: Dman-666 <d...@t...o2.pl>

    Tak se patrze i patrze jak Artur Maśląg nawija makaron na uszy:

> [...]
    > prawym pasem to zdaje się nie ma sensu jakaś sensowna nauka jazdy
    > po mieście, czy też po skrzyżowaniach o ruchu okrężnym...

    Kobitka kurs skonczyla niezadawno...i faktycznie tego bylo uczona...
    No ale to jedna lepszych kursantowni byla i wyjatek niestety regula
    jest, jak mowisz.
    --
    Dman-666
    668.942, 6A13 z bombom LPG