  • 21. Data: 2016-11-11 23:48:54
    Temat: Re: Kierownica drży przy hamowaniu
    Od: gobo <g...@p...onet.pl>

    Hej,
    To byl skrot myslowy - oczywiscie pilowalem klocek w miejscu gdzie sie
    suwa. Zeskrobalem troche farby i troche aluminium.
    Posmarowalem ATE PLASTILUBE - on do tego sluzy.
    Po kilku tysiacach km jak wymienialem tarcze i klocki na kolejne te
    stare wciaz sie poruszaly lekko.
    Oczywiscie tarcze docieram. Na dodatek wybieram takie ze sredniej, lub
    wyzszej polki - nic to nie zmienia:(
    Piotr

  • 22. Data: 2016-11-12 00:20:15
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Fri, 11 Nov 2016 23:48:54 +0100, gobo napisał(a):

> [...]
    > stare wciaz sie poruszaly lekko.
    > Oczywiscie tarcze docieram. Na dodatek wybieram takie ze sredniej, lub

    No jak to drugi komplet w krótkim czasie, to pewnie masz tam jakiś błąd
    systematyczny, no albo jakiegoś wielkiego pecha.

    Do sprawdzenia:
    - czy piasta jest prosta i płaska
    - czy tarcza po skręceniu z piastą na pewno nie bije (te dwa do sprawdzenia
    wskaźnikiem zegarowym)
    - czy łożysko nie ma luzu (bo między zaciskiem, a tarczą jest łożysko,
    które jak ma luz może pozwalać na współpracę klocka z tarczą pod różnymi
    kątami, albo wzbudzać jakieś wibracje)

    - czy klocki tyle ile Ci się zdążyły zużyć, zużyły się równo czy w jakiś
    klin.
    Czy tarcza jest równo zużyta promieniowo. Bo może być tak że zacisk pracuje
    pod kątem, zamiast prostopadle do tarczy.
    U mnie w aucie okazało się, że "uszy" zwrotnicy do których przykręca się
    jarzmo, są całkiem delikatne i tam prowadzenie klocka łapie "skos"

    - czy hamulce nie obcierają - czyli czy po jeździe są równo rozgrzane, a
    jak długi czas nie hamujesz to czy wszystkie hamulce są zimne

    - czy montowana tarcza nie jest uwalana jakimś antykorozyjnym mazidłem
    (wiele tarcz ma w instukcji konieczność umycia ich acetonem przed montażem)

    Jeszcze tak ogólnie czy w całym zawieszeniu nie ma jakiś luzów, które mogą
    Ci spotęgować nawet jakieś tam minimalne nierównomierności w sile
    hamowania.

    W ogóle telepie Ci z częstotliwością zgodną z ruchem koła (przy 100km/h
    koło robi kilkanaście obrotów na sekundę), czy jakieś wyższe
    częstotliwości?

  • 23. Data: 2016-11-12 07:00:14
    Od: maly <m...@o...pl>

    wczesniej tego nie zauwazylem, a wymieniłem bo wyskoczyła mi kontrolka
    od hamulcow bo klocki byly starte i przy okazji wymieniłem tarcze bo
    były na wyczerpaniu. jak tarcze to wymieniać pare tak ?

  • 24. Data: 2016-11-12 10:03:04
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2016-11-11 o 22:38, ToMasz pisze:
    > ja miałem w citroenie podobny problem. parę serwisów mialo mnie
    > serdecznie dość, w tym norauto, które dość sumiennie zwracało kasę za
    > niepotrzebne naprawy, nie przynoszące efektów. aż pożyczyłem od kumpli
    > głębokościomierz, miernik zegarowy, czy jak tam się to fachowo nazywa i
    > wyszło mi ze mam bicie na piaście/tarczy. to bicie było w granicach
    Otóż to. Te barany w serwisach nigdy nic nie zdiagnozują do końca, tylko
    wymieniają co popadnie. Ja też jeździłem kiedyś do takich, co to mi
    wymienili mi tarcze, klocki, elastyczne fragmenty przewodów hamulcowych,
    zregenerowali zaciski, wreszcie na moje żądanie zmierzyli bicie na
    tarczach i piastach (przy okazji okazało się, że w zakamarkach warsztatu
    udało się znaleźć prawie nieużywany czujnik zegarowy). Wyszło bicie na
    piaście, po wymianie drgania ustąpiły.

    Maciek

  • 25. Data: 2016-11-12 10:09:47
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2016-11-11 o 23:48, gobo pisze:
> [...]
    > stare wciaz sie poruszaly lekko.
    > Oczywiscie tarcze docieram. Na dodatek wybieram takie ze sredniej, lub
    Technologia wymiany tarcz powinna wyglądać mniej więcej tak:
    1. Zdjąć stare tarcze
    2. Oczyścić piasty
    3. Zmierzyć bicie na piastach
    4. Założyć tarcze
    5. Zmierzyć bicie na tarczach
    6. Obracając tarcze ustawić je w pozycji gdzie bicie jest najmniejsze
    (no i oczywiście mieści się w normie)
    Większość serwisów ogranicza się do 1, 2, 4 (czasem nawet z 2 rezygnują).

    Maciek

  • 26. Data: 2016-11-12 10:12:56
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2016-11-11 o 22:27, yabba pisze:
    > Winne mogą być tarcze, opony, felgi, piasty, zarówno z przodu jak i z tyłu.
    > Oraz błędy w montażu tych elementów: tarcze założone na brudne piasty, źle
    > wyważone koła itp.
    Przy źle wyważonych kolach będzie drżenie także bez hamowania. Jeśli
    drżenie pojawia się przy hamowaniu, to ewidentnie jest problem z układem
    hamulcowym. Dodam jeszcze, że zazwyczaj wydaje się, że musi to pochodzić
    od przodu (bo drży kierownica), a takie efekty może powodować tył (na
    kierownicę przenoszą się drgania z całej budy).

    Maciek

  • 27. Data: 2016-11-12 10:40:23
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2016-11-11 o 17:01, maly pisze:
    > Witam
    >
    > Jak hamuje z dużej prędkości to drzy mi kierownica i troche pedał hamulca
    >
    > Tarcze i klocki wymieniałem ok 5 tys temu ATE
    >
    > Co to może być ?
    >
    > samochód audi a4 b7

    Bez względu na to jakie to auto - zwichrowane tarcze hamulcowe.

  • 28. Data: 2016-11-12 10:52:50
    Od: maly <m...@o...pl>

    W dniu 2016-11-12 o 10:40, Trybun pisze:

    > Bez względu na to jakie to auto - zwichrowane tarcze hamulcowe.

    czytałem tez że może być piasta

  • 29. Data: 2016-11-12 11:03:58
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2016-11-12 o 10:52, maly pisze:

    > czytałem tez że może być piasta

    Raczej z dnia na dzień, bez jakichś poważniejszych przygód piasta nie
    wypaczyłaby się. Co innego tarcza, tu wystarczy wjechać z rozgrzanymi
    tarczami w kałużę. Oczywiście że może i być piasta, jak i parę innych
    przyczyn, ale ja zacząłbym diagnostykę od sprawdzenia, i ew przetoczenia
    tarcz.

  • 30. Data: 2016-11-12 11:49:15
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <m...@o...pl>

    W dniu 2016-11-11 o 23:48, gobo pisze:

    > To byl skrot myslowy - oczywiscie pilowalem klocek w miejscu gdzie sie
    > suwa. Zeskrobalem troche farby i troche aluminium.

    Ale tego się nie robi!
    Oczyszcza się gniazda w jarzmie. Te w których siedzą blaszki, w które
    wkładane są klocki. Blaszki, w zależności od stanu, albo się czyści,
    albo wymienia.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl