  • 11. Data: 2016-11-11 22:22:35
    Temat: Re: Kierownica drży przy hamowaniu
    Od: gobo <g...@p...onet.pl>

    No wlasnie zaczynam sie zastanawiac, czy u mnie nie jest to przyczyna.
    Wczesniej stare klocki chodzily ciezko w prowadnicach. Nowe ladnie
    przygotowalem pilnikiem, posmarowalem smarem do prowadnic i... walcze z
    drganiami przy hamowaniu.
    Nie zaobserwowalem jednak tego, by te objawy pojawily sie od razu po
    wymianie klockow.
    Piotr

  • 12. Data: 2016-11-11 22:27:59
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "maly" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    >
    > Jak hamuje z dużej prędkości to drzy mi kierownica i troche pedał hamulca
    >
    > Tarcze i klocki wymieniałem ok 5 tys temu ATE
    >
    > Co to może być ?
    >
    > samochód audi a4 b7

    Winne mogą być tarcze, opony, felgi, piasty, zarówno z przodu jak i z tyłu.
    Oraz błędy w montażu tych elementów: tarcze założone na brudne piasty, źle
    wyważone koła itp.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 13. Data: 2016-11-11 22:32:32
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 11 Nov 2016 21:22:57 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):

    > A jak ten klocek hamulcowy się rusza?

    Nie wiem dokładnie, opinia zasłyszana. Ale na chłopski rozum, to klocek
    może mieć luz, jeżeli się mocowanie wyrobi.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 14. Data: 2016-11-11 22:34:16
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 11 Nov 2016 22:20:19 +0100, gobo napisał(a):

    > (Hyundai).

    Santa Fe?

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 15. Data: 2016-11-11 22:38:24
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 11.11.2016 o 17:52, gobo pisze:
    > Hej,
    > Powodzenia - ja walcze juz pol roku - bez sukcesu.
    ja miałem w citroenie podobny problem. parę serwisów mialo mnie
    serdecznie dość, w tym norauto, które dość sumiennie zwracało kasę za
    niepotrzebne naprawy, nie przynoszące efektów. aż pożyczyłem od kumpli
    głębokościomierz, miernik zegarowy, czy jak tam się to fachowo nazywa i
    wyszło mi ze mam bicie na piaście/tarczy. to bicie było w granicach
    normy, ale w górnych granicach. i tak właściwie w przypływie rozpaczy,
    tam gdzie była "górka" zebrałem trochę materiału kątówką. no parę
    "liźnięć" tarczą. problem znikł jak za dotknięciem różdzki. Auto miałem
    przez dobre parę lat potem, aż po stuknięciu pojechało na złom

    ToMasz

  • 16. Data: 2016-11-11 22:52:36
    Od: masti <g...@t...hell>

    Maciek wrote:

    > Nie wiem dokładnie, opinia zasłyszana. Ale na chłopski rozum, to klocek
    > może mieć luz, jeżeli się mocowanie wyrobi.

    a jakbyś chciał hamować nieruchomym klockiem?

    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 17. Data: 2016-11-11 23:05:52
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Fri, 11 Nov 2016 22:32:32 +0100, Maciek napisał(a):

    > Nie wiem dokładnie, opinia zasłyszana. Ale na chłopski rozum, to klocek
    > może mieć luz, jeżeli się mocowanie wyrobi.

    Luz ma, może nawet drżeć w tym luzie, ale to dużo wyższe częstotliwości.
    Te drgania o których mówisz to np. piski przy hamowaniu.

    A telepanie kierownicą, zapewne zbieżne częstotliwością z obrotami koła to
    na pewno krzywa tarcza.

  • 18. Data: 2016-11-11 23:26:32
    Od: gobo <g...@p...onet.pl>

    Sonata NF.
    Cos jednak jest na rzeczy, bo kolega z ktorym pracuje kupil niedawno
    ix35 i mial ciagle jakies wibracje podczas jazdy. Ostatecznie oddal je
    do salonu - bez problemu je zabrali i zwrocili kase (Niemcy).
    Piotr

  • 19. Data: 2016-11-11 23:34:12
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Fri, 11 Nov 2016 22:22:35 +0100, gobo napisał(a):

> [...]
    > Wczesniej stare klocki chodzily ciezko w prowadnicach. Nowe ladnie
    > przygotowalem pilnikiem, posmarowalem smarem do prowadnic i... walcze z

    A czy aby na pewno były to prowadnice?

    Bo prowadnice zacisku to się czyści i smaruje, ale na pewno nie atakuje ich
    pilnikiem.
    To są prowadnice:
    http://freno.pl/prowadnice-zacisku-hamulcowego-przod
    -tyl-slizgi-p-955.html

    Z kolei jarzmo klocka owszem drapie się często i pilnikiem, ale smarowanie
    tego to generalnie słaby pomysł.
    Smar będzie łapał z powietrza syf, syf z kolei będzie się smażył od
    gorącego klocka i robił gorszą robotę niż współpraca tych powierzchni na
    sucho.
    To jest jarzmo:
    https://media2mi.pl/p/2/487/205/photo-186018c0-5233-
    4c29-8625-4d1cccd2a648-original_size.jpg

    Prowadnice chodzą wewnątrz jarzma, pozwalając zaciskowi pływającemu (z
    tłoczkiem z jednej strony) przesuwać się w lewo i prawo.

    > Nie zaobserwowalem jednak tego, by te objawy pojawily sie od razu po
    > wymianie klockow.

    Pytanie czy zgodnie z instrukcją nie hamowałeś mocno przez pierwsze
    200-300km po wymianie klocków - jest to potrzebne żeby powierzchnia klocka
    dotarła się do powierzchni tarczy.

    Częstym błędem jest bezpośrednio po wymianie hamulców ich "wypróbowanie",
    czyli mocne zahamowanie z wysokiej prędkości.
    Powoduje to promieniowe, miejscowe przegrzanie tarczy, które powoduje albo
    jej zwichrowanie na stałe, albo taki efekt że tarcza jak jest zimna to jest
    prosta, ale wygina się jak tylko dostaje temperatury.
    Efekt jest taki, że drży kierownica przy hamowaniu.

    Kolejne pytanie czy zamontowałeś tarczę równo, czy mierząc bicie osiowe
    tarczy upewniłeś się po zamontowaniu że nie dostało się nic między tarczę a
    piastę? Bo jak tarcza będzie zamontowana nierówno, to będzie pracować też
    krzywo.

    A jakieś takie minimalnie krzywe tarcze nie dają żadnych efektów na
    kierownicy, bo małe bicie weźmie na siebie swoboda ruchu zacisku.
    Jak czujesz to na kierownicy, to klocki zapewne jeżdżą tam już po niezłych
    falach Dunaju.

  • 20. Data: 2016-11-11 23:43:26
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    https://youtu.be/2jid1zCTnQ4