  • 31. Data: 2016-11-12 12:44:12
    Temat: Re: Kierownica drży przy hamowaniu
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2016-11-12 o 11:49, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
    > Ale tego się nie robi!
    > Oczyszcza się gniazda w jarzmie. Te w których siedzą blaszki, w które
    > wkładane są klocki. Blaszki, w zależności od stanu, albo się czyści,
    > albo wymienia.
    Co nie zmienia faktu, że nie będzie to miało wpływu na drgania
    kierownicy przy hamowaniu. Klocek ma siedzieć luźno w jarzmie, jakieś
    systemy blaszek mają go najwyżej utrzymywać "sprężyście", żeby po
    odpuszczeniu nacisku tłoka nie telepał się, stukał, pukał itp. Spiłować
    można trochę blachę na starym klocku (którego się jeszcze nie wymienia),
    bo w tym miejscu pojawia się korozja, blacha trochę "puchnie" i jak się
    tego nie zeskrobie to może przestać ruszać się w jarzmie. Przy dłuższych
    postojach może się z jarzmem "skleić". Dlatego dobrze jest to miejsce
    też trochę przesmarować, ale wtedy trzeba okresowo czyścić z syfu który
    tam się wklei (w hamulce zresztą wypadałoby pewnie tak z raz na rok
    zajrzeć i przeczyścić).

    Maciek

  • 32. Data: 2016-11-12 15:36:06
    Od: Chris <x...@x...xxx>

    W dniu 11.11.2016 o 17:01, maly pisze:
    > Witam
    >
    > Jak hamuje z dużej prędkości to drzy mi kierownica i troche pedał hamulca
    >
    > Tarcze i klocki wymieniałem ok 5 tys temu ATE
    >
    > Co to może być ?

    Krzywa felga ...

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 33. Data: 2016-11-12 16:00:31
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik maly m...@o...pl ...

    > wczesniej tego nie zauwazylem, a wymieniłem bo wyskoczyła mi kontrolka
    > od hamulcow bo klocki byly starte i przy okazji wymieniłem tarcze bo
    > były na wyczerpaniu. jak tarcze to wymieniać pare tak ?

    No to skoro problem zapoczatkowała wymiana tarcz/klockow to wina jest dośc
    oczywista.
    Moze coś zle załozone, moze zbyt ostro zaczałes uzytkowanie nowego zestawu.
    jedz do warsztatu gdzie ci wymieniali i niech sprawdza co i jak.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jeśli będąc w towarzystwie kobiety potrafisz z niej czytać jak z

  • 34. Data: 2016-11-12 16:31:07
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sat, 12 Nov 2016 15:36:06 +0100, Chris napisał(a):

    > Krzywa felga ...

    Ale tylko przy hamowaniu?
    Krzywe felgi to bujają niezależnie od hamulców.

  • 35. Data: 2016-11-13 09:34:35
    Od: Chris <x...@x...xxx>

    W dniu 12.11.2016 o 16:31, Tomasz Pyra pisze:

    > Ale tylko przy hamowaniu?
    > Krzywe felgi to bujają niezależnie od hamulców.

    Ja mam krzywe i odczuwam lekkie drżenie tylko przy hamowaniu.

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 36. Data: 2016-11-13 10:38:05
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2016-11-13 o 09:34, Chris pisze:
    > Ja mam krzywe i odczuwam lekkie drżenie tylko przy hamowaniu.
    No to raczej poza krzywymi felgami masz jeszcze jakiś problem w samym
    układzie hamowania.

    Maciek

  • 37. Data: 2016-11-14 12:53:50
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Sat, 12 Nov 2016 10:12:56 +0100
    Maciek <m...@n...pl> wrote:

    > Przy źle wyważonych kolach będzie drżenie także bez hamowania. Jeśli
    > drżenie pojawia się przy hamowaniu, to ewidentnie jest problem z układem
    > hamulcowym.

    Z tą ewidencją nie przesadzaj. Miałem podobny feket, przy pewnych prędkościach i
    spokojnym hamowaniu drżała mi kierownica. Dodam że tylko przy hamowaniu. Po wymianie
    opon jak ręką odiął.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 38. Data: 2016-11-14 13:37:12
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2016-11-13 o 10:38, Maciek pisze:
    > No to raczej poza krzywymi felgami masz jeszcze jakiś problem w samym
    > układzie hamowania.

    Lekkie wibracje a nie tak że lata całe auto po drodze :) poza tym
    odczuwalne jest to jak hamuję z prędkości >autostradowych :)

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl