eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyKierownica drży przy hamowaniuRe: Kierownica drży przy hamowaniu
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!enother.net!enother.net!e
    nother.net!peer04.fr7!futter-mich.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!
    newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.
    pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: Kierownica drży przy hamowaniu
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.84pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <5825eb6f$0$15206$65785112@news.neostrada.pl>
    <1i1o3ovygtazw.hc8w08lpvpiw$.dlg@40tude.net>
    <1q04dqo1lbhds.ghxw4qo6qa0i$.dlg@40tude.net>
    <5826369d$0$645$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@4...net>
    <58264ad9$0$655$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Sat, 12 Nov 2016 00:20:15 +0100
    Message-ID: <1h09xuxlb4mo.b0tb2vhnuf0q$.dlg@40tude.net>
    Lines: 42
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 89-77-179-152.dynamic.chello.pl
    X-Trace: 1478906550 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 646 89.77.179.152:11961
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2890
    X-Received-Body-CRC: 2231612249
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2592429
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Fri, 11 Nov 2016 23:48:54 +0100, gobo napisał(a):

    > Hej,
    > To byl skrot myslowy - oczywiscie pilowalem klocek w miejscu gdzie sie
    > suwa. Zeskrobalem troche farby i troche aluminium.
    > Posmarowalem ATE PLASTILUBE - on do tego sluzy.
    > Po kilku tysiacach km jak wymienialem tarcze i klocki na kolejne te
    > stare wciaz sie poruszaly lekko.
    > Oczywiscie tarcze docieram. Na dodatek wybieram takie ze sredniej, lub
    > wyzszej polki - nic to nie zmienia:(

    No jak to drugi komplet w krótkim czasie, to pewnie masz tam jakiś błąd
    systematyczny, no albo jakiegoś wielkiego pecha.

    Do sprawdzenia:
    - czy piasta jest prosta i płaska
    - czy tarcza po skręceniu z piastą na pewno nie bije (te dwa do sprawdzenia
    wskaźnikiem zegarowym)
    - czy łożysko nie ma luzu (bo między zaciskiem, a tarczą jest łożysko,
    które jak ma luz może pozwalać na współpracę klocka z tarczą pod różnymi
    kątami, albo wzbudzać jakieś wibracje)

    - czy klocki tyle ile Ci się zdążyły zużyć, zużyły się równo czy w jakiś
    klin.
    Czy tarcza jest równo zużyta promieniowo. Bo może być tak że zacisk pracuje
    pod kątem, zamiast prostopadle do tarczy.
    U mnie w aucie okazało się, że "uszy" zwrotnicy do których przykręca się
    jarzmo, są całkiem delikatne i tam prowadzenie klocka łapie "skos"

    - czy hamulce nie obcierają - czyli czy po jeździe są równo rozgrzane, a
    jak długi czas nie hamujesz to czy wszystkie hamulce są zimne

    - czy montowana tarcza nie jest uwalana jakimś antykorozyjnym mazidłem
    (wiele tarcz ma w instukcji konieczność umycia ich acetonem przed montażem)

    Jeszcze tak ogólnie czy w całym zawieszeniu nie ma jakiś luzów, które mogą
    Ci spotęgować nawet jakieś tam minimalne nierównomierności w sile
    hamowania.

    W ogóle telepie Ci z częstotliwością zgodną z ruchem koła (przy 100km/h
    koło robi kilkanaście obrotów na sekundę), czy jakieś wyższe
    częstotliwości?

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: