-
101. Data: 2017-01-29 15:54:49
Temat: Re: Kierowcy to kupa durniów.
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Dnia Sun, 29 Jan 2017 08:28:05 +0100, Cavallino napisał(a):
> W dniu 29-01-2017 o 02:09, Tomasz Pyra pisze:
>
>>> A tutaj akurat nie odstęp zawinił, tylko mgła.
>>> Możesz sobie jechać kilometr za poprzednikiem, jeśli on się rozwali, to
>>> i tak, w mgle jak mleko, w niego wjedziesz.
>>
>> No jest jeszcze taka opcja żeby jechać z prędkością umożliwiającą
>> zatrzymanie się w zasięgu wzroku ;)
>
> Jasne.
> Pojedziesz dwupasmówką przez cąły kraj 30 km/h, bo gdzieś za 300 km może
> być mgła.
Ja stosuję taki chytry patent, że patrzę przez przednią szybę i oceniam jak
daleko widać ;)
Jak widać kilometr to jeżdżę sobie szybko, jak widać na 50m to jadę powoli.
Polecam :)
-
102. Data: 2017-01-29 15:55:45
Temat: Re: Kierowcy to kupa durniów.
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Dnia Sun, 29 Jan 2017 11:41:22 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
> Hello Tomasz,
>
> Sunday, January 29, 2017, 2:09:45 AM, you wrote:
>
> [...]
>
>>> A tutaj akurat nie odstęp zawinił, tylko mgła.
>>> Możesz sobie jechać kilometr za poprzednikiem, jeśli on się rozwali, to
>>> i tak, w mgle jak mleko, w niego wjedziesz.
>
>> No jest jeszcze taka opcja żeby jechać z prędkością umożliwiającą
>> zatrzymanie się w zasięgu wzroku ;)
>
> I to właśnie tak powstają karambole.
Ale że jak?
Jeździsz autostradą z prędkością przy której jak się okaże że przed Tobą
stoi sobie zwykły korek, to nie wyhamujesz?
-
103. Data: 2017-01-29 16:05:06
Temat: Re: Kierowcy to kupa durniów.
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Dnia Sun, 29 Jan 2017 08:29:36 +0100, Cavallino napisał(a):
> W dniu 29-01-2017 o 02:23, Tomasz Pyra pisze:
>
>> Masz rację z tym że odstęp nie musi być równy długości drogi hamowania.
>> Ale równocześnie prędkość nie powinna być wyższa niż ta przy której długość
>> drogi hamowania jest dłuższa niż zasięg wzroku.
>
> Ale problem w tym, że zasięg wzroku zmniejszył się 10 krotnie w ciągu 50 m.
> Jak wyhamujesz o 100 km/h na takim dystansie?
Zjawisko o które sobie wyobrażasz nie występuje w przyrodzie, bo jest
fizycznie niemożliwe.
Widoczność nigdy nie będzie się skracać szybciej niż porusza się samochód,
bo zjawisko mgły w porównaniu z prędkością poruszania się samochodu jest
praktycznie statyczne.
Dlatego mając widzialność 500m i zbliżając się do ściany mgły o nawet
zerowej widoczności, ta odległość widzenia będzie spadać o 100m co każde
przejechane 100m. I bez problemu można redukować prędkość i to bez żadnego
nagłego hamowania, tam gdzie widać.
I przy odpowiednim skupieniu kierowcy na obserwacji takich warunków jest to
bez problemu do zrobienia.
Kluczowe jest tu tylko to skupienie, a nie autostradowe wyluzowanie które
często doprowadza do karamboli nawet przy dobrej widoczności.
Jazda jakąkolwiek drogą tak szybko, że nie ma możliwości wyhamowania w
zakresie widoczności, to prawie pewny dzwon - i nie potrzeba tu karambolów,
a wystarczy dojechać do zwykłego korka.
-
104. Data: 2017-01-29 16:06:19
Temat: Re: Kierowcy to kupa durniów.
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Dnia Sun, 29 Jan 2017 11:40:29 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
> Hello Tomasz,
>
> Sunday, January 29, 2017, 1:59:51 AM, you wrote:
>
>>>> Jak widać bus który stał jako pierwszy nawet nie miał przeciwmgłowego z
>>>> tyłu włączonego, po lewej kombi na stopach i już troszkę lepiej ale
>>>> dalej słabo widoczne...
>>> W sumie to tej gestej mgly bylo ~5 sek jazdy... wczesniej widocznosc dobra -
ponad 50m, wiec nie mieli prawa jechac z przeciwmgielnym tylnym, a jak wpadli we
mgle, to pewnie na myslenie o wlaczeniu nie bylo juz czasu
>> Inna sprawa że przepis o 50m to jest dobry do miasta.
>
> I w nocy a nie w dzień.
>
>> Poza terenem zabudowanym spokojnie tylne światło przeciwmgłowe przyda się
>> już przy widoczności 100m, a na autostradzie 200m.
>
> A nawet więcej w dzień.
Tak, myślałem o nocy.
W dzień spokojnie jeszcze 2x więcej, zwłaszcza że przecimgłowe wtedy tak
nie oślepia.
-
105. Data: 2017-01-29 16:14:29
Temat: Re: Kierowcy to kupa durniów.
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 29.01.2017 o 15:54, Tomasz Pyra pisze:
>> Jasne.
>> Pojedziesz dwupasmówką przez cąły kraj 30 km/h, bo gdzieś za 300 km może
>> być mgła.
>
> Ja stosuję taki chytry patent, że patrzę przez przednią szybę i oceniam jak
> daleko widać ;)
> Jak widać kilometr to jeżdżę sobie szybko, jak widać na 50m to jadę powoli.
> Polecam :)
Oż w mordę "Tomasz Pyta - dzięki sprytnemu trikowi nie wyjebał się na
autostradzie. Laweciarze go nienawidzą. Ministrowie i Prezydenci w
kolejce do konstultacji";)
Shrek
-
106. Data: 2017-01-29 17:22:53
Temat: Re: Kierowcy to kupa durniów.
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Dnia Sun, 29 Jan 2017 16:14:29 +0100, Shrek napisał(a):
> Oż w mordę "Tomasz Pyta - dzięki sprytnemu trikowi nie wyjebał się na
> autostradzie. Laweciarze go nienawidzą. Ministrowie i Prezydenci w
> kolejce do konstultacji";)
No tak jakoś właśnie :)
-
107. Data: 2017-01-29 18:26:54
Temat: Re: Kierowcy to kupa durniów.
Od: Cavallino <c...@k...pl>
W dniu 29-01-2017 o 16:05, Tomasz Pyra pisze:
> Dnia Sun, 29 Jan 2017 08:29:36 +0100, Cavallino napisał(a):
>
>> W dniu 29-01-2017 o 02:23, Tomasz Pyra pisze:
>>
>>> Masz rację z tym że odstęp nie musi być równy długości drogi hamowania.
>>> Ale równocześnie prędkość nie powinna być wyższa niż ta przy której długość
>>> drogi hamowania jest dłuższa niż zasięg wzroku.
>>
>> Ale problem w tym, że zasięg wzroku zmniejszył się 10 krotnie w ciągu 50 m.
>> Jak wyhamujesz o 100 km/h na takim dystansie?
>
> Zjawisko o które sobie wyobrażasz nie występuje w przyrodzie, bo jest
> fizycznie niemożliwe.
A jakim sensie niemożliwe i dlaczego niby?
Czy dobrze rozumiem, że chcesz się kłócić czy to będzie 50 czy 75 m?
Ja ścianę mgły już w życiu widziałem, więc możesz sobie pisać co chcesz.
Ale i tak wyjdziesz na tego, który stoi przed wielbłądem i przekonuje że
takie zwierze nie istnieje......
-
108. Data: 2017-01-29 18:27:48
Temat: Re: Kierowcy to kupa durniów.
Od: Cavallino <c...@k...pl>
W dniu 29-01-2017 o 15:54, Tomasz Pyra pisze:
> Dnia Sun, 29 Jan 2017 08:28:05 +0100, Cavallino napisał(a):
>
>> W dniu 29-01-2017 o 02:09, Tomasz Pyra pisze:
>>
>>>> A tutaj akurat nie odstęp zawinił, tylko mgła.
>>>> Możesz sobie jechać kilometr za poprzednikiem, jeśli on się rozwali, to
>>>> i tak, w mgle jak mleko, w niego wjedziesz.
>>>
>>> No jest jeszcze taka opcja żeby jechać z prędkością umożliwiającą
>>> zatrzymanie się w zasięgu wzroku ;)
>>
>> Jasne.
>> Pojedziesz dwupasmówką przez cąły kraj 30 km/h, bo gdzieś za 300 km może
>> być mgła.
>
> Ja stosuję taki chytry patent, że patrzę przez przednią szybę i oceniam jak
> daleko widać ;)
Ale tutaj musiałbyś oceniać jak daleko będzie widać za 50 m.
Nie da się.
-
109. Data: 2017-01-29 18:33:34
Temat: Re: Kierowcy to kupa durniów.
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 29.01.2017 o 18:26, Cavallino pisze:
> A jakim sensie niemożliwe i dlaczego niby?
> Czy dobrze rozumiem, że chcesz się kłócić czy to będzie 50 czy 75 m?
> Ja ścianę mgły już w życiu widziałem, więc możesz sobie pisać co chcesz.
I widać ją było wcześniej (tą ścianę), czy się zmaterlializowała w tym
miejscu nagle z innego wymiaru? No to mogłeś przed nią zwolnić a nawet
się zatrzymać. Dowodem na to jest to, że na codzień ludzie się o
nomenomen ściany nie rozbijają, więc da się zrobić.
Shrek
-
110. Data: 2017-01-29 18:58:04
Temat: Re: Kierowcy to kupa durniów.
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Dnia Sun, 29 Jan 2017 18:26:54 +0100, Cavallino napisał(a):
>>> Ale problem w tym, że zasięg wzroku zmniejszył się 10 krotnie w ciągu 50 m.
>>> Jak wyhamujesz o 100 km/h na takim dystansie?
>>
>> Zjawisko o które sobie wyobrażasz nie występuje w przyrodzie, bo jest
>> fizycznie niemożliwe.
>
> A jakim sensie niemożliwe i dlaczego niby?
Niemożliwe jest nagłe zmniejszenie się zasięgu wzroku, bo ten zmniejsza się
zawsze płynnie wraz ze zbliżaniem się do ściany mgły.
> Czy dobrze rozumiem, że chcesz się kłócić czy to będzie 50 czy 75 m?
To jest bez różnicy.
Istotne jest to, że jak jedziesz i widoczność _do_przodu_ jest powiedzmy
300m, to masz pewność że 50m dalej nie spadnie ona bardziej niż do 250m.
Po kolejnych 50m wyniesie minimum 200m itd.
Nigdy nie spdanie z 300m do 50m na drodze krótszej niż 250m, choćby tam
była mleczna ściana.
Natomiast oczywiście zauważenie tego miejsca pogorszenia widoczności jest
trudne, bo we mgle nie widać horyzontu i trzeba jechać z wysokim poziomem
skupienia i cały czas świadomie szukać punktów pozwalających na ocenę
faktycznej widzialności po to żeby z odpowiedniej odległości zauważyć
miejsce gdzie widoczność nagle się pogarsza.
Tylko to jest też kolejna słabość wielu kierowców, którzy na autostradzie
patrzą nie w dal, a tuż przed maskę.
> Ja ścianę mgły już w życiu widziałem, więc możesz sobie pisać co chcesz.
No i właśnie dlatego nie bardzo rozumiem w czym jest problem.
To że ściana mgły rozdziela w jednym miejscu nawet widzialność idealną od
zerowej to wiadomo.
Ale zbliżając się do niej, faktyczna widzialność do przodu się skraca
płynnie i nigdy szybciej niż porusza się samochód.
Dlatego kierowcy który obserwuje w przód i cały czas koncentruje się na
określeniu widzialności, mgła nigdy nie powinna zaskoczyć.