-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!peer01.am4!peer.am4.highwinds-media.com!pee
r02.fr7!futter-mich.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neost
rada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostr
ada.pl.POSTED!not-for-mail
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Subject: Re: Kierowcy to kupa durniów.
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.84pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <o6hlvi$f3c$1@news.mixmin.net>
<b...@g...com>
<e...@g...com>
<1y1x4igwsqobx.1ks1v5vb3zk01$.dlg@40tude.net>
<o6k5kv$v5h$2@node1.news.atman.pl>
Date: Sun, 29 Jan 2017 16:05:06 +0100
Message-ID: <1...@4...net>
Lines: 31
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 89-77-179-152.dynamic.chello.pl
X-Trace: 1485702487 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 15195 89.77.179.152:5543
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Body-CRC: 2608820192
X-Received-Bytes: 2511
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2598364
[ ukryj nagłówki ]Dnia Sun, 29 Jan 2017 08:29:36 +0100, Cavallino napisał(a):
> W dniu 29-01-2017 o 02:23, Tomasz Pyra pisze:
>
>> Masz rację z tym że odstęp nie musi być równy długości drogi hamowania.
>> Ale równocześnie prędkość nie powinna być wyższa niż ta przy której długość
>> drogi hamowania jest dłuższa niż zasięg wzroku.
>
> Ale problem w tym, że zasięg wzroku zmniejszył się 10 krotnie w ciągu 50 m.
> Jak wyhamujesz o 100 km/h na takim dystansie?
Zjawisko o które sobie wyobrażasz nie występuje w przyrodzie, bo jest
fizycznie niemożliwe.
Widoczność nigdy nie będzie się skracać szybciej niż porusza się samochód,
bo zjawisko mgły w porównaniu z prędkością poruszania się samochodu jest
praktycznie statyczne.
Dlatego mając widzialność 500m i zbliżając się do ściany mgły o nawet
zerowej widoczności, ta odległość widzenia będzie spadać o 100m co każde
przejechane 100m. I bez problemu można redukować prędkość i to bez żadnego
nagłego hamowania, tam gdzie widać.
I przy odpowiednim skupieniu kierowcy na obserwacji takich warunków jest to
bez problemu do zrobienia.
Kluczowe jest tu tylko to skupienie, a nie autostradowe wyluzowanie które
często doprowadza do karamboli nawet przy dobrej widoczności.
Jazda jakąkolwiek drogą tak szybko, że nie ma możliwości wyhamowania w
zakresie widoczności, to prawie pewny dzwon - i nie potrzeba tu karambolów,
a wystarczy dojechać do zwykłego korka.
Następne wpisy z tego wątku
- 29.01.17 16:06 Tomasz Pyra
- 29.01.17 16:14 Shrek
- 29.01.17 17:22 Tomasz Pyra
- 29.01.17 18:26 Cavallino
- 29.01.17 18:27 Cavallino
- 29.01.17 18:33 Shrek
- 29.01.17 18:58 Tomasz Pyra
- 29.01.17 19:17 Cavallino
- 29.01.17 19:31 Sebastian Biały
- 29.01.17 19:33 Tomasz Pyra
- 29.01.17 20:24 re
- 29.01.17 20:49 Tomasz Gorbaczuk
- 29.01.17 20:51 Tomasz Pyra
- 29.01.17 21:15 re
- 29.01.17 21:21 Shrek
Najnowsze wątki z tej grupy
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
Najnowsze wątki
- 2024-12-20 Precedensy politycznie motywowanego nie wydawania w UE
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-20 czyste powietrze
- 2024-12-20 Katowice => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-20 Opole => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-20 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-20 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-20 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-20 Ekstradycja
- 2024-12-20 Mikroskop 3D
- 2024-12-20 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-20 Warszawa => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Powe