eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyKierowcy to kupa durniów.Re: Kierowcy to kupa durniów.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!enother.net!enother.net!enother.net!peer04.fr7!futter-mich.highwinds-medi
    a.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.
    pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: Kierowcy to kupa durniów.
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.84pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <o6hlvi$f3c$1@news.mixmin.net>
    <b...@g...com>
    <e...@g...com>
    <1y1x4igwsqobx.1ks1v5vb3zk01$.dlg@40tude.net>
    <o6k5kv$v5h$2@node1.news.atman.pl>
    <1...@4...net>
    <o6l8kt$2q2$1@node2.news.atman.pl>
    Date: Sun, 29 Jan 2017 18:58:04 +0100
    Message-ID: <fxj61xtsfli6$.6qvrgt2bglw3$.dlg@40tude.net>
    Lines: 43
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 89-77-179-152.dynamic.chello.pl
    X-Trace: 1485712866 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 5149 89.77.179.152:7370
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2865
    X-Received-Body-CRC: 2944839953
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2598371
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Sun, 29 Jan 2017 18:26:54 +0100, Cavallino napisał(a):

    >>> Ale problem w tym, że zasięg wzroku zmniejszył się 10 krotnie w ciągu 50 m.
    >>> Jak wyhamujesz o 100 km/h na takim dystansie?
    >>
    >> Zjawisko o które sobie wyobrażasz nie występuje w przyrodzie, bo jest
    >> fizycznie niemożliwe.
    >
    > A jakim sensie niemożliwe i dlaczego niby?

    Niemożliwe jest nagłe zmniejszenie się zasięgu wzroku, bo ten zmniejsza się
    zawsze płynnie wraz ze zbliżaniem się do ściany mgły.

    > Czy dobrze rozumiem, że chcesz się kłócić czy to będzie 50 czy 75 m?

    To jest bez różnicy.

    Istotne jest to, że jak jedziesz i widoczność _do_przodu_ jest powiedzmy
    300m, to masz pewność że 50m dalej nie spadnie ona bardziej niż do 250m.
    Po kolejnych 50m wyniesie minimum 200m itd.

    Nigdy nie spdanie z 300m do 50m na drodze krótszej niż 250m, choćby tam
    była mleczna ściana.

    Natomiast oczywiście zauważenie tego miejsca pogorszenia widoczności jest
    trudne, bo we mgle nie widać horyzontu i trzeba jechać z wysokim poziomem
    skupienia i cały czas świadomie szukać punktów pozwalających na ocenę
    faktycznej widzialności po to żeby z odpowiedniej odległości zauważyć
    miejsce gdzie widoczność nagle się pogarsza.
    Tylko to jest też kolejna słabość wielu kierowców, którzy na autostradzie
    patrzą nie w dal, a tuż przed maskę.


    > Ja ścianę mgły już w życiu widziałem, więc możesz sobie pisać co chcesz.

    No i właśnie dlatego nie bardzo rozumiem w czym jest problem.

    To że ściana mgły rozdziela w jednym miejscu nawet widzialność idealną od
    zerowej to wiadomo.
    Ale zbliżając się do niej, faktyczna widzialność do przodu się skraca
    płynnie i nigdy szybciej niż porusza się samochód.
    Dlatego kierowcy który obserwuje w przód i cały czas koncentruje się na
    określeniu widzialności, mgła nigdy nie powinna zaskoczyć.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: