-
Data: 2017-01-30 10:15:27
Temat: Re: Kierowcy to kupa durniów.
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Dnia Sun, 29 Jan 2017 23:52:49 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
> Hello Tomasz,
>
> Sunday, January 29, 2017, 3:55:45 PM, you wrote:
>
>>>>> A tutaj akurat nie odstęp zawinił, tylko mgła.
>>>>> Możesz sobie jechać kilometr za poprzednikiem, jeśli on się rozwali, to
>>>>> i tak, w mgle jak mleko, w niego wjedziesz.
>>>> No jest jeszcze taka opcja żeby jechać z prędkością umożliwiającą
>>>> zatrzymanie się w zasięgu wzroku ;)
>>> I to właśnie tak powstają karambole.
>> Ale że jak?
>> Jeździsz autostradą z prędkością przy której jak się okaże że przed Tobą
>> stoi sobie zwykły korek, to nie wyhamujesz?
>
> Odpowiem pytaniem: z jaką prędkością pojedziesz we mgle z widocznością
> pojedynczych metrów? Jeśli pojedziesz 30 km/h to zaraz w bagażniku
> masz TIRa, który ze swojej wysokości ma wrażenie, że widzi na 20
> metrów. Gorzej, jeśli ten TIR wprasuje Cię w TIRa, który wyrośnie Ci
> przed nosem :(
Wiele razy jechałem w gęstej mgle, w mojej okolicy w takich warunkach
jeżdżę pewnie kilka razy do roku i to we mgle częściej niż zwykle czeka
stojący zwykły korek, bo stłuczka albo coś.
Gdybym jeździł w takich warunkach jakkolwiek szybciej niż to z czego jestem
w stanie wyhamować, to za każdym razem bym się dołożył tam ze swoim dzwonem
jadącemu z przodu.
Gdyby tirowcy jeździli szybciej, to za każdym razem byłby to karambol.
Na szczęście większość kierowców jeździ tak, że da się wyhamować.
I owszem - są pewnym problemem i zagrożeniem ci kierowcy którzy potrafią we
mgle zamiast możliwych 50km/h jechać 10km/h, albo porzucić samochód na
drodze (bez świateł) i uciec "bo mgła".
Tym bardziej trzeba jechać z założeniem ża tacy artyści, zwłaszcza we mgle,
zdarzają się dość często.
Co do bycia najechanym przez inny samochód, to dużo lepiej nawet zostać
najechanym przy niedużej przewadze prędkości, niż najpierw zatrzymać się
nagle do zera na kimś innym, a potem zostać poprawionym przez tego z tyłu
któremu w tej sytuacji będzie dużo trudniej wyhamować do zera niż
zredukować tylko różnicę prędkości.
> Jazda we mgle w dzień jest tym, czego boję się najbardziej, bo nie ma
> dobrej metody. W nocy jest ŁATWIEJ, bo coś widać - paradoksalnie.
W nocy jest o tyle łatwiej że widać własne światła.
W dzień trzeba się skupić na szukaniu punktów odniesienia - na autostradzie
np. widać gdzie znika widoczność barier, można szukać linii na drodze,
cokolwiek.
Jak kierowca wbije wzrok w szarość mgły, to istotnie może przegapić moment
gdy ze 100m widoczności zrobiło się 20m i jechać po prostu nie wiedząc jaka
jest widoczność.
Następne wpisy z tego wątku
- 30.01.17 14:16 SW3
- 30.01.17 14:19 SW3
- 30.01.17 14:25 J.F.
- 30.01.17 16:48 s...@g...com
- 30.01.17 17:53 Cavallino
- 30.01.17 17:54 Cavallino
- 30.01.17 18:00 Cavallino
- 30.01.17 18:01 Sebastian Biały
- 30.01.17 18:01 Cavallino
- 30.01.17 18:13 J.F.
- 30.01.17 18:18 Cavallino
- 30.01.17 18:30 Tomasz Gorbaczuk
- 30.01.17 18:39 Tomasz Gorbaczuk
- 30.01.17 18:45 J.F.
- 30.01.17 19:18 Tomasz Gorbaczuk
Najnowsze wątki z tej grupy
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
Najnowsze wątki
- 2024-12-21 Żerniki => Specjalista ds. Employer Brandingu <=
- 2024-12-21 jak tacy debile
- 2024-12-20 Precedensy politycznie motywowanego nie wydawania w UE
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-20 czyste powietrze
- 2024-12-20 Katowice => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-20 Opole => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-20 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-20 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-20 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-20 Ekstradycja
- 2024-12-20 Mikroskop 3D