-
Data: 2017-01-30 18:00:50
Temat: Re: Kierowcy to kupa durniów.
Od: Cavallino <c...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 29-01-2017 o 21:56, Tomasz Pyra pisze:
> Dnia Sun, 29 Jan 2017 21:31:15 +0100, Cavallino napisał(a):
>
>> W dniu 29-01-2017 o 19:33, Tomasz Pyra pisze:
>>
>>> Na początku widoczność bdb, spokojnie można jechać szybko.
>>> Od 40s widać że samochód _zbliża_ się do miejsca gdzie widoczność się nagle
>>> pogarsza do około 100m. Widać to miejsce 300m wcześniej.
>>>
>>> Około 50s z odległości 100m widać kolejną jeszcze gęstszą ścianę za którą
>>> widoczność spada myślę że poniżej 50m.
>>
>> Dokładnie.
>> W kilka sekund.
>> Jak ktoś zwolnił za 130 do 50, to raczej nie dało się tego zrobić bez
>> gwałtownego hamowania.
>
> Przy 100m widoczności wystarczy 100km/h, przy 50m jakieś 70km/h.
> Stracić te 30km/h w nieco ponad 2s, to nie jest jeszcze jakieś bardzo
> gwałtowne hamowanie.
To jest mniej niż czas reakcji tego za Tobą na Twoje hamowanie bez
wyraźnego powodu.
> Tak - może nie akurat z cegieł, ale zdarza się dość często, nazywa się
> korek.
Korek w dobrej widoczności nie jest niczym strasznym.
W kiepskiej kończy się tak jak w omawianym przypadku.
>> Nie miałeś nigdy skoku adrenaliny, nawet przy zwykłym korku na autostradzie?
>
> No jakoś sobie nie przypominam,
Następny, który ma w życiu niebywałe szczęście, że nigdy przenigdy
prawdziwej mgły nie widział.
Wyjeżdżasz kiedyś za miasto?
> Może ja jakiś dziwny jestem, ale patrzę w horyzont. Zawsze i wszędzie.
Jaki horyzont jadąc w sznureczku aut?
>> Niestety - na całym świecie tak się jeździ, żeby zwolnić za
>> poprzednikiem, a nie żeby w każdym momencie wykonać awaryjne hamowanie
>> do zera.
>
> Tu jeszcze dochodzi niebezpieczny nawyk powolnego i stopniowego zwiększania
> siły hamowania. Nowsze samochody mają na tą okoliczność BAS.
Też nie zadziała, jeśli nie zorientujesz się że sytuacja JUŻ jest
podbramkowa i zaczniesz zwalniać zamiast mocno hamować.
>> W praktyce mało realne, zawsze ktoś się zagapi i robi się gorąco, albo
>> tak jak tutaj.
>
> No ja nie mówię że nikt się nie zagapi, tylko co zrobić żeby nie być tym
> zaskoczonym tym co się stało.
Pomódl się - efekt będzie zbliżony do Twoich rad.
Albo masz fuksa, albo w karmabolu udział weźmiesz w takich warunkach i tyle.
Następne wpisy z tego wątku
- 30.01.17 18:01 Sebastian Biały
- 30.01.17 18:01 Cavallino
- 30.01.17 18:13 J.F.
- 30.01.17 18:18 Cavallino
- 30.01.17 18:30 Tomasz Gorbaczuk
- 30.01.17 18:39 Tomasz Gorbaczuk
- 30.01.17 18:45 J.F.
- 30.01.17 19:18 Tomasz Gorbaczuk
- 30.01.17 19:32 Sebastian Biały
- 30.01.17 19:50 Cavallino
- 30.01.17 20:03 p...@g...com
- 30.01.17 20:07 J.F.
- 30.01.17 20:09 J.F.
- 30.01.17 20:12 J.F.
- 30.01.17 20:13 Tomasz Gorbaczuk
Najnowsze wątki z tej grupy
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
Najnowsze wątki
- 2024-12-21 Warszawa => Java Developer <=
- 2024-12-21 Zalesie Borowe => Medical Equipment Service Engineer <=
- 2024-12-21 Żerniki => Specjalista ds. Employer Brandingu <=
- 2024-12-21 jak tacy debile
- 2024-12-20 Precedensy politycznie motywowanego nie wydawania w UE
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-20 czyste powietrze
- 2024-12-20 Katowice => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-20 Opole => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-20 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-20 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-20 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=