  • Data: 2011-06-16 10:00:41
    Temat: Re: Kierowcy i pasa?erowie wie?wagenów Audi to buraki
    Od: "Iksinski" <nie_pisz@tu_nic_nie_ma.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Uzytkownik "Bartek Kacprzak" <b...@g...com> napisal w
    wiadomosci
    news:b4242655-a6cd-4444-a7a3-494703599067@t14g2000yq
    c.googlegroups.com...

    > A jesli nie przekracza? Jesli ma wystarczajaco duzo miejsca zeby sie
    > zmiescic obok stojacego samochodu?

    W duzej czesci przypadków nie ma miejsca, a mimo to dalej usiluje.
    Bardzo rzadko widze motocykliste, który w takiej sytuacji odpusci i poczeka,
    zdecydowana wiekszosc nie widzi znaków poziomych.

    > Pewnie nie. A teraz wytlumacz w czym to przeszkadza kierowcom
    > stojacych samochodow?

    Jestes pewien, ze wiesz na jaki temat dyskutujesz? Zapytales jakie przepisy
    lamia motocyklisci omijajac korek. Do tego sie odnioslem.
    Co wiecej, wlasnie po to, zeby uniknac takiej jalowej przepychanki,
    napisalem wyraznie, ze mi nie przeszkadza motocykl, który omija/wyprzedza
    samochody w korku (oczywiscie, jezeli robi to z glowa).

    > Omijanych? Tak, zdecydowanie. Bo do ominiecia nie potrzebujesz metra
    > odstepu.

    Ja nie pisze o metrze i mysle, ze dobrze o tym wiesz.

    > Przy wyprzedzaniu? Owszem, to motocyklista decyduje jaki ma miec
    > margines, i uwierz mi, ze jesli bedzie to pol metra to bedzie to
    > manewr bezpieczny.

    Widze, ze w Twoim mniemaniu tylko motocyklista wie co jest bezpieczne.
    Na tym wlasnie polega problem z takimi typkami jak Ty. Widzicie i uznajecie
    tylko to co jest Wam wygodne. To wlasnie taka postawa wywoluje niechec do
    motocyklistów, widzicie tylko czubek wlasnego nosa.

    Chyba, ze samochod zmieni pas zajmowany. A o
    > odstepie 1 cm przy wyprzedaniu w trakcie jazdy mozesz miedzy bajki
    > wlozyc.

    1cm to Twoja kolejna nadinterpretacja.

    > Bo? Jesli tracisz ywprzedzajacego Cie motocykliste bo akurat bedziesz
    > jechal slalomem to bedzie to Twoja wina. Popytaj policjantow z
    > drogowki.

    Nie tlumacz mi tego co wiem. Nie pisalem tez o jezdzeniu slalomem.

    Wpychanie sie majac luz kilku cm miedzy skrajnymi punktami pojazdów
    (najczesciej lusterkami) nie mozna nazwac bezpiecznym. Mozesz sie wic i
    udowadniac, ze jest inaczej, ale to tylko oszukiwanie samego siebie.
    Przepisy przepisami, a ludzie sa ludzmi i zdarza im sie popelniac bledy.
    Trzeba to brac pod uwage i dobierac odpowiedni margines bezpieczenstwa.

    > To jak ty jezdzisz po dziurawych drogach? 70/70? 100/100? Jak masz
    > dziury albo koleiny to zwalniasz na tyle zeby przy ominiecie nie wpasc
    > np pod tira z naprzeciwka.

    I znowu nie czytasz uwaznie.

    Ja pisze o koleinach (nierównosciach), które czesto sa na
    skrzyzowaniach/swiatlach.
    Twierdzisz, ze motocyklista jadacy z niewielka predkoscia po takiej jezdni
    zachowuje super stabilnosc, szczególnie jak ma malo miejsca na manewry?
    Bo widzisz... Samochód w takiej sytuacji nie traci równowagi. A
    motocyklistom sie zdarza...

    > Wlasnie, powiedz to jemu. :)

    Wlasnie próbuje, tylko on nie próbuje zrozumiec ;-P