  • 231. Data: 2018-06-06 18:50:50
    Temat: Re: Kierowca samochodu potrącił rowerzystę.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Malkoit" napisał w wiadomości grup

    >Ale rowerzysta zanim wjedzie na przejazd musi stosować się do znaków
    >i przepisów, czyli ustapić pierwszenstwa jeżeli jest znak, lub
    >ustapic

    Zapewne nie ma. To samochod ma znak

    >pierwszeństwa jeżeli jakiś pojazd nadjeżdża z prawej strony,
    >o ile znaki nie nakazują inaczej.

    Mam watpliwosci.
    Jesli taka byla wola ustawodawcy ... to zapomnial wyraznie napisac.

    >Nie ma tez zapisu dla motorowerzystów żeby nie ładowali się
    >bezmyslnie
    >pod auto.

    Z motorowerami zazwyczaj nie ma problemow. Jada jezdnia, sa widoczne,
    maja swiatla ... nie maja osobnego pierwszenstwa.

    J.

  • 232. Data: 2018-06-06 20:59:36
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Uzytkownik a...@s...pl ...

    > Polskich kierowców nie da się inaczej zmobilizować. Tłumaczenia i
    > szkolenia kompletnie nic nie dają, bo każdy, zwłaszcza młody
    > kierowca uważa się za wszystkowiedzącego i nieomylnego. Ci kierowcy
    > muszą poczuć jarzmo ciążącej na nich odpowiedzialności.

    Skoro mowisz ze zwłaszcza młody, to rozumiem ze z wiekiem i
    doswiadczeniem sytuacja sie poprawia?
    To moze w takim razie jednak brak wiedzy u młodych to powoduje?
    Ja jestem za tym, zeby młodym pokazywac podczas szkolenia troche wypadków
    to by pewnie wielu ochłodziło głowe.

    > Za błędnie wykonaną infrastrukturę powinni ponosić odpowiedzialność
    > projektanci, którzy taki, a nie inny ruch zaprojektowali lub służby,
    > które nie dopełniły obowiązków utrzymania widoczności (np. te, które
    > zajmują się strzyżeniem żywopłotów czy odśnieżaniem itd.)
    > Tam, gdzie nie da się osiągnąć należytej widoczności, powinna się
    > znajdować sygnalizacja świetlna i nie powinno też być przejazdów
    > rowerowych.

    No patrz, ale tu juz nie napisałes, ze w razie wypadku projektant plus
    ten co zatwierdził powinni oddac polowe własnego samochodu...
    BTW z powyzszego to niezła naiwnosc płynie :(

    > Ależ oczywiście należy uczulać pieszych i rowerzystów, żeby nie
    > ładowali się bezmyślnie pod auto i taki zapis istnieje. Tyle, że na
    > ten zapis powołują się idioci, którym się wydaje, że są panami na
    > drodze, bo siedzą w stalowej puszcze, która ich samych uchroni w
    > razie konfrontacji z pieszym czy rowerzystą.

    Nie chodzi mi o wtargniecie - to jest oczywiste i jasne.
    Ja mowie o tym, zeby zawsze kontrolowac sytuacje będać pieszym. Zawsze.

    > W przypadku zapierdalającego TIR-a z podporządkowanej sporawa jest
    > jasna i oczywista - wjechał TIR na skrzyżowanie, doszło do wypadku,
    > winnym jest kierowca TIR-a.

    Ok, ale ja mam w dupie jego wine.
    Ja chce do tego wypadku nie dopuscic i w takiej sytuacji patrze i jak
    widze to reaguje a nie jade z piosenka na ustach ze mam pierwszenstwo...

> [...]
    > się zatrzymać przed przejazdem.
    >
    > Ponadto powinien też się pojawić zapis zabraniający wchodzenia i
    > wjazdu rowerem na jezdnię bez uprzedniego zatrzymania się, który
    > chroniłby kierowców przed odpowiedzialnością za głupotę tych, którzy
    > bezmyślnie się pakują na jezdnię.
    >
    > Wtedy sprawa byłaby jasna. Nadjeżdża pojazd, pieszy musi się
    > zatrzymać i wejść na przejście tylko wtedy, kiedy pojazd się już
    > zatrzyma. Podobnie też rowerzysta powinien się zatrzymać zanim
    > wjedzie na przejazd, a kierowca ma obowiązek zatrzymać się i
    > umożliwić wejście pieszemu na przejście oraz przejście oraz

    Oczekujesz zeby zmieniły się przepisy w taki sposób zeby ludzie
    zachowywali sie dokładnie tak jak ja mowie.
    A ja szczerze to mam w dupie przepisy i nikt mnie nie zmusi zebym w
    obecnym stanie prawnym wchodził na przejscie nawet jak mam pierwszenstwo,
    jezeli nie kontroluje w 100% sytuacji.
    Reasumujac - jak zwykle zdrowy rozsadek jest wazniejszy.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Siłą kobiet są słabostki mężczyzn" - Voltaire

  • 233. Data: 2018-06-06 21:07:40
    Od: "Malkoit" <g...@f...pl>

    > Użytkownik "Malkoit" napisał w wiadomości grup

    > Zapewne nie ma. To samochod ma znak

    Znak ustąp pierwszeństwa dotyczy wszystkich kierujących pojazdami,
    równiez dotyczy rowerzystów.

    > Mam watpliwosci.
    > Jesli taka byla wola ustawodawcy ... to zapomnial wyraznie napisac.
    >
    > J.

    Jest wyraźnie napisane w PoRD:

    Art. 25. 1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do skrzyżowania, jest
    obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa pojazdowi
    nadjeżdżającemu z prawej strony, ....

    Rower też jest pojazdem.

  • 234. Data: 2018-06-06 21:17:48
    Od: "Malkoit" <g...@f...pl>

    Użytkownik "Miroo" <b...@b...brak.i.juz> napisał w wiadomości

    > Czyli jeśli rowerzysta wjeżdża na przejazd dla rowerów z lewej strony, to
    > nie ma pierwszeństwa i można go rozjechać zgodnie z prawem?
    > Zawsze wydawało mi się, że w tym przypadku kierunek, z którego nadjeżdża
    > rowerzysta nie ma znaczenia - ważne, że jest oznakowany przejazd dla
    > rowerów.
    >
    > Pozdrawiam

    Nie ma prawa zezwalającego rozjeżdżać kogokolwiek.

    Rowerzysta powinien wiedzieć ze zanim wjedzie na przejazd dla rowerów
    to ma obowiazek udzielić pierwszeństwa pojazdom nadjeżdzającym z jego prawej
    strony, o ile znaki nie nakazują inaczej.

  • 235. Data: 2018-06-06 21:24:06
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-06-06 o 13:49, Uzytkownik pisze:

> [...]
    > przejeździe zaraz podnosi się larum, że to pieszy czy rowerzysta jest
    > winien, bo nie powinien się pakować pod nadjeżdżający pojazd.

    Pieszego i rowerzysty nie widać

  • 236. Data: 2018-06-06 21:30:29
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-06-06 o 18:06, CTP pisze:

    > Ale zrozum, że taki "wirtualny" przepis już istnieje w głowach wielu kierowców i
    powoduje bardzo, bardzo dużo niebezpiecznych sytuacji dla samych pieszych, łącznie z
    przypadkami śmiertelnych potrąceń. PORD nie jest po to, aby jebać kierowców mandatami
    i leczyć kompleksy widzów filmików na YT, tylko aby zapewnić bezpieczeństwo
    uczestnikom ruchu drogowego.

    Już mówiłem, że sens takiego prawa byłby tylko dla prawników.

    > A takie rozwiązanie zdecydowanie tego nie poprawia. Dokładnie tak samo jak
    fotoradary poukrywane w krzakach i dlatego teraz wyraźnie się kierowców ostrzega
    przed nimi.

    Akurat przed fotoradarami w krzakach nie ostrzega się.

  • 237. Data: 2018-06-06 21:38:24
    Od: "Malkoit" <g...@f...pl>

    Użytkownik "kk" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Pieszego i rowerzysty nie widać

    Co niektórzy nie widzą również motocyklistów, motorowerzystów.
    Tacy niech ida do okulisty i na kurs dla kierowców wtórnych analfabetów .

  • 238. Data: 2018-06-06 22:14:53
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-06-06 o 21:17, Malkoit pisze:
> [...]
    > prawej
    > strony, o ile znaki nie nakazują inaczej.

    Kolego nie pisz bzdur i zapoznaj się z dokładnie z PoRD, w szczególności
    z Art. 27

    Nigdzie nie ma żadnego zapisu, że rower na przejeździe rowerowym ma się
    stosować do ogólnej zasady, a wręcz przeciwnie, że:

    Art. 27. 1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do przejazdu dla
    rowerzystów, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustąpić
    pierwszeństwa rowerowi znajdującemu się na przejeździe.

    Nie ma tu mowy czy rower nadjeżdża z prawej czy z lewej strony.

  • 239. Data: 2018-06-06 22:36:18
    Od: "Malkoit" <g...@f...pl>

    Użytkownik "Uzytkownik" <a...@s...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Art. 27
    >
    > Nigdzie nie ma żadnego zapisu, że rower na przejeździe rowerowym ma się

    Czytaj uważniej i myśl.
    Ja nie piszę o rowerzyście na przejeździe,
    ja piszę o rowerzyście przed przejazdem.

  • 240. Data: 2018-06-06 22:49:27
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-06-06 o 15:16, J.F. pisze:
    > Hm, moze nie kierowcy, ale pamietasz jak to z pijanymi rowerzystami
    > bylo ?
    > Panstwo tak podnioslo kary, ze samo nie wyrabialo, i musialo sie
    > rakiem wycofac.
    >
    > Bo przeciez nie dlatego, ze sie obywatelom nie spodobalo i zaglosowali
    > przeciw :-)

    Bo prawo było debilne, które zabierało uprawnienia do prowadzenia
    samochodów.  Czemu by nie zabierać wszystkich uprawnień np. architektowi
    uprawnienia budowlane, lekarzowi do wykonywania zawodu, elektrykowi
    SEP-owskie, itd.?

    > A przeciez jest alternatywa - zabrac pierwszenstwo rowerzystom, i beda
    > mieli i odpowiedzialnosc i grozącą wysoka kare :-)
    > Albo ustawic swiatla na przejazdach

    Światła tak, ale odebrać pierwszeństwo rowerom to skazywanie rowerzystów
    na śmierć.

    > I policja, ktora widziala, a nie zglosila dalej :-)

    Może aż tak nie, ale policjanta, któremu zgłaszał obywatel jak najbardziej.

    > Dla pieszych tak. A dla rowerzystow ?

    No to już pisałem, że należy dodać.

    > Przede wszystkim, to moge nie zauwazyc takiego pieszego.
    > No chyba, ze bede zwalnial przed kazdym przejsciem ... to potem bede
    > naciskal, zeby te przejscia zlikwidowac :-)

    To nie zwalniasz jak widzisz stojących pieszych przed przejściem?
    To by się właśnie kwalifikowało do tego co wcześniej napisałem :)

    > Jest tez jednoznaczny zapis, ze pieszemu nie wolno wtargnac na przejscie.
    > Kierowca widząc pieszego przed maska oczywiscie zahamuje - ale to juz
    > bedzie za pozno ..

    I dlatego zapis powinien być taki, że kierowca widząc pieszego z
    zamiarem wejścia na przejście to powinien się zatrzymać.

    > Niekoniecznie.
    > Akurat czas przechodzenia jednego pasa przez pieszego jest na tyle
    > dlugi, ze pozwala samochodom jadacym innymi pasami zahamowac ... lub
    > przejechac przed pieszym.
    > Oczywiscie o ile przestrzegaja tych 50 czy 70.

    Albo go potrącić, a o przestrzeganie 50 czy 70 to zapomnij.

    > Trudno wymagac, aby sie 6 pasow zatrzymywalo i dopiero pieszy
    > wchodzil, glupio tez jakby pieszy musial czekac na stosowna luke na 6
    > pasach.
    > Czyli przepis prawie dobry i tylko zmienic kolejnosc :-)

    Ale za pieszym można jechać, a na każdym innym pasie przed pieszym,
    kierowcy muszą się zatrzymać, nawet na podstawie obecnych zapisów.

    > Co niestety nie rozwiazuje problemu rowerystow, bo oni za szybcy sa.

    Rzecz w tym, żeby wymusić zatrzymanie się przed przejazdem - tak ja
    przed znakiem STOP

    > Z wyraznym zamiarem

    > oraz: pieszy zobowiazany jest poczekac na zatrzymanie pojazdow.
    >
    > Tylko to bubel prawny, bo trzeba zmienic definicje ustapienia
    > pierwszenstwa - pieszego stojacego nie trzeba przepuszczac :-)
    >
    > A wiec "kierujacy pojazdem obowiazany jest umozliwic przejscie
    > stojącemu przed przejściem"
    >
    > Tak, jak np autobus ruszajcy z przystanku.

    Może i tak.

    > A tu niestety bedzie opor srodowiska, bo oni tez chca zap* :-)

    No to karać, karać i jeszcze raz karać :)

    > A to opor srodowiska wzrosnie, bo po *** sie zatrzymywac, jesli
    > zadnego samochodu nie widac ?
    > Znak STOP samochody maja tylko na niektorych skrzyzowaniach :-)

    Rowerzystom wyjdzie tylko na zdrowie i wcale nie trzeba leczyć ich EGO.

    > Ale czemu kierowca ma miec obowiazek sie zatrzymac ?
    > Nie moze pieszy wejsc na przejscie za nim ?
    > Po co niepotrzebnie spalac paliwo i emitowac ten szkodliwy CO2 ?

    To po co w ogóle stawiać znaki tworzyć zasady?

    Niech o pierwszeństwie decyduje np. to kto pierwszy ten lepszy, albo
    wielkość samochodu. In auto większe tym wyższy status pierwszeństwa.