  • 241. Data: 2018-06-06 22:59:35
    Temat: Re: Kierowca samochodu potrącił rowerzystę.
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-06-06 o 21:07, Malkoit pisze:

    > Znak ustąp pierwszeństwa dotyczy wszystkich kierujących pojazdami,
    > równiez dotyczy rowerzystów.

    > Jest wyraźnie napisane w PoRD:
    >
    > Art. 25. 1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do skrzyżowania, jest
    > obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa
    > pojazdowi
    > nadjeżdżającemu z prawej strony, ....
    >
    > Rower też jest pojazdem.

    Ale jest to jest zasada ogólna, która obowiązuje tylko wtedy, kiedy
    znaki i sygnały drogowe oraz inne zapisy nie stanowią inaczej.

    Dodatkowy zapis, który zmienia to pierwszeństwo na rzecz rowerzystów to
    Art. 27 Pkt. 1

  • 242. Data: 2018-06-06 23:02:29
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-06-06 o 18:06, CTP pisze:

    > Ale zrozum, że taki "wirtualny" przepis już istnieje w głowach wielu kierowców i
    powoduje bardzo, bardzo dużo niebezpiecznych sytuacji dla samych pieszych, łącznie z
    przypadkami śmiertelnych potrąceń. PORD nie jest po to, aby jebać kierowców mandatami
    i leczyć kompleksy widzów filmików na YT, tylko aby zapewnić bezpieczeństwo
    uczestnikom ruchu drogowego.

    To jest właśnie to głupie tłumaczenie, które krytykuję.

  • 243. Data: 2018-06-06 23:04:50
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-06-06 o 21:17, Malkoit pisze:

    > Rowerzysta powinien wiedzieć ze zanim wjedzie na przejazd dla rowerów
    > to ma obowiazek udzielić pierwszeństwa pojazdom nadjeżdzającym z jego
    > prawej
    > strony, o ile znaki nie nakazują inaczej.

    Przykro to napisać, ale widocznie jestem niedorozwinięty, albowiem nie
    potrafię sobie wyobrazić przejazdu rowerowego, na którym wjeżdżający
    rower może mieć jakikolwiek pojazd po prawej stronie. Ale liczę, że mnie
    oświecisz i już przestanę być takim głąbem. Bo to naprawdę wstyd... :(

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 244. Data: 2018-06-06 23:14:40
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-06-06 o 20:59, Budzik pisze:

    > Skoro mowisz ze zwłaszcza młody, to rozumiem ze z wiekiem i
    > doswiadczeniem sytuacja sie poprawia?
    > To moze w takim razie jednak brak wiedzy u młodych to powoduje?
    > Ja jestem za tym, zeby młodym pokazywac podczas szkolenia troche wypadków
    > to by pewnie wielu ochłodziło głowe.

    Być może, ale większości z nich ponosi fantazja, szpan, przeświadczenie
    o swoich umiejętnościach oraz nieśmiertelności.

    > No patrz, ale tu juz nie napisałes, ze w razie wypadku projektant plus
    > ten co zatwierdził powinni oddac polowe własnego samochodu...
    > BTW z powyzszego to niezła naiwnosc płynie :(

    Jeżeli zostanie udowodnione, że to z powodu błędów infrastruktury jak
    najbardziej.

    > Nie chodzi mi o wtargniecie - to jest oczywiste i jasne.
    > Ja mowie o tym, zeby zawsze kontrolowac sytuacje będać pieszym. Zawsze.

    Nic tak kierowcy nie nauczy jak bycie pieszym :)

    > Ok, ale ja mam w dupie jego wine.
    > Ja chce do tego wypadku nie dopuscic i w takiej sytuacji patrze i jak
    > widze to reaguje a nie jade z piosenka na ustach ze mam pierwszenstwo...

    Masz do tego prawo, a nawet jesteś zobligowany PoRD

    Art. 4. Uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się na drodze mają prawo
    liczyć, że inni uczestnicy tego ruchu przestrzegają przepisów ruchu
    drogowego, chyba że okoliczności wskazują na możliwość odmiennego ich
    zachowania.

    Chodzi oczywiście o zapis: "... chyba że okoliczności wskazują na
    możliwość odmiennego ich zachowania."
    To jest ta niepisana "zasada ograniczenia zaufania"

    > Oczekujesz zeby zmieniły się przepisy w taki sposób zeby ludzie
    > zachowywali sie dokładnie tak jak ja mowie.
    > A ja szczerze to mam w dupie przepisy i nikt mnie nie zmusi zebym w
    > obecnym stanie prawnym wchodził na przejscie nawet jak mam pierwszenstwo,
    > jezeli nie kontroluje w 100% sytuacji.
    > Reasumujac - jak zwykle zdrowy rozsadek jest wazniejszy.

    Ale ten "zdrowy rozsądek" można zawrzeć w PoRD.

  • 245. Data: 2018-06-06 23:16:23
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-06-06 o 21:38, Malkoit pisze:
    > Użytkownik "kk" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Co niektórzy nie widzą również motocyklistów, motorowerzystów.
    > Tacy niech ida do okulisty i na kurs dla kierowców wtórnych analfabetów .

    Dokładnie.

    Jeżeli ktoś czegoś nie zauważa na drodze to znaczy, że się nie nadaje do
    prowadzenia pojazdów.

  • 246. Data: 2018-06-06 23:29:26
    Od: Kubuś Puchatek <k...@k...org>

    W dniu 06.06.2018 o 16:39 t-1 <t...@t...pl> pisze:

    > W dniu 2018-06-03 o 23:59, Kubuś Puchatek pisze:
    >
    > Wtrącę się, bo mikrocefalia czasem poraża.
    Byłeś z tym u lekarza?

    > Twierdzisz, że nie jeżdżą po przejściach dla pieszych?
    Jeżdzą i co z tego? W tym wątku rowerzysta został potrącony na
    _przejeździe_, czego neelix nie ogarnia.
    > nie, takie dziecko jest formalnie pieszym więc nic dziwnego, że musi
    > jechać po chodniku.
    Mi tego nie tłumacz, to neelix ma z tym problem "dzieci całymi bandami
    jeżdżą po chodnikach i na nic tłumaczenie im, że jest to zabronione."

    > Większe niż u ciebie.
    O, następny ze szklaną kulą!

    > Jednak przeszły pozytywnie badania techniczne, więc nie bądź mądrzejszy
    > od diagnosty z certyfikowanej stacji.
    I ironii też nie wyczuwasz... Pozwól, że zacytują to co wyciąłeś: "Prawie
    wszystkie rowery nie spełniają wymogów dopuszczenia do ruchu!" To bzdura i
    taką samą bzdurą odpowiedziałem.

    > Bo ma prawo jazdy.
    I jak widać nic z tego nie wynika

    > 18 lat skończy kiedyś każdy dureń, może i ty.
    Argumenty się skończyły więć adpersonami walimy. Typowe.
    > Na PJ jednak trzeba zdać egzamin.

    Kamil

  • 247. Data: 2018-06-06 23:32:26
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-06-06 o 22:36, Malkoit pisze:
    > Użytkownik "Uzytkownik" <a...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Czytaj uważniej i myśl.
    > Ja nie piszę o rowerzyście na przejeździe,
    > ja piszę o rowerzyście przed przejazdem.

    Piszesz bzdury.

  • 248. Data: 2018-06-07 00:52:27
    Od: kk <k...@o...pl>

> [...]
    >
    > Co niektórzy nie widzą również motocyklistów, motorowerzystów.
    > Tacy niech ida do okulisty i na kurs dla kierowców wtórnych analfabetów .

    Jest akurat udowodnione, że w pewnych sytuacjach małych obiektów nie
    widać mimo, że mamy je przed oczami.

  • 249. Data: 2018-06-07 00:52:57
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-06-06 o 23:16, Uzytkownik pisze:

    > Dokładnie.
    >
    > Jeżeli ktoś czegoś nie zauważa na drodze to znaczy, że się nie nadaje do
    > prowadzenia pojazdów.

    Nie zauważasz mrówki to znaczy, że nie nadajesz się.

  • 250. Data: 2018-06-07 09:18:08
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2018-06-06 o 23:14, Uzytkownik pisze:
    > Nic tak kierowcy nie nauczy jak bycie pieszym :)

    I nic tak nie nauczy pieszego (i rowerzysty) jak bycie kierowcą :)

    Wtedy do takiego pieszego/rowerzysty dociera, że z samochodu wcale nie
    widać tak dobrze jak się wydaje (widzę samochód != kierowca widzi mnie),
    zwłaszcza w nocy.

    Zawsze warto "ubrać się w cudze buty", żeby poznać inny punkt widzenia.