-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!news.mixmin.net!border2.nntp.ams1.giganews.com!nntp.giganews.com!newsfeed
.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.
neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Subject: Re: Kierowca samochodu potrącił rowerzystę.
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <peq7mv$nfa$1@news.mixmin.net>
<e...@g...com>
<5b13ea48$0$618$65785112@news.neostrada.pl>
<5b13f9bd$0$31367$65785112@news.neostrada.pl>
<X...@1...0.0.1>
<5b16c4e6$0$614$65785112@news.neostrada.pl>
<X...@1...0.0.1>
<5b17ca63$0$614$65785112@news.neostrada.pl>
<5b17de95$0$620$65785112@news.neostrada.pl>
From: Uzytkownik <a...@s...pl>
Date: Wed, 6 Jun 2018 22:49:27 +0200
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
Thunderbird/52.8.0
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <5b17de95$0$620$65785112@news.neostrada.pl>
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Content-Language: pl
Lines: 135
Message-ID: <5b1848d4$0$31352$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 31.42.14.107
X-Trace: 1528318165 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 31352 31.42.14.107:51271
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2632941
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2018-06-06 o 15:16, J.F. pisze:
> Hm, moze nie kierowcy, ale pamietasz jak to z pijanymi rowerzystami
> bylo ?
> Panstwo tak podnioslo kary, ze samo nie wyrabialo, i musialo sie
> rakiem wycofac.
>
> Bo przeciez nie dlatego, ze sie obywatelom nie spodobalo i zaglosowali
> przeciw :-)
Bo prawo było debilne, które zabierało uprawnienia do prowadzenia
samochodów. Czemu by nie zabierać wszystkich uprawnień np. architektowi
uprawnienia budowlane, lekarzowi do wykonywania zawodu, elektrykowi
SEP-owskie, itd.?
> A przeciez jest alternatywa - zabrac pierwszenstwo rowerzystom, i beda
> mieli i odpowiedzialnosc i grozącą wysoka kare :-)
> Albo ustawic swiatla na przejazdach
>
Światła tak, ale odebrać pierwszeństwo rowerom to skazywanie rowerzystów
na śmierć.
>> Za błędnie wykonaną infrastrukturę powinni ponosić odpowiedzialność
>> projektanci, którzy taki, a nie inny ruch zaprojektowali lub służby,
>> które nie dopełniły obowiązków utrzymania widoczności (np. te, które
>> zajmują się strzyżeniem żywopłotów czy odśnieżaniem itd.)
>
> I policja, ktora widziala, a nie zglosila dalej :-)
Może aż tak nie, ale policjanta, któremu zgłaszał obywatel jak najbardziej.
>> Ależ oczywiście należy uczulać pieszych i rowerzystów, żeby nie
>> ładowali się bezmyślnie pod auto i taki zapis istnieje.
>
> Dla pieszych tak. A dla rowerzystow ?
No to już pisałem, że należy dodać.
>> Tyle, że na ten zapis powołują się idioci, którym się wydaje, że są
>> panami na drodze, bo siedzą w stalowej puszcze, która ich samych
>> uchroni w razie konfrontacji z pieszym czy rowerzystą.
>
> Przede wszystkim, to moge nie zauwazyc takiego pieszego.
> No chyba, ze bede zwalnial przed kazdym przejsciem ... to potem bede
> naciskal, zeby te przejscia zlikwidowac :-)
To nie zwalniasz jak widzisz stojących pieszych przed przejściem?
To by się właśnie kwalifikowało do tego co wcześniej napisałem :)
> Jest tez jednoznaczny zapis, ze pieszemu nie wolno wtargnac na przejscie.
> Kierowca widząc pieszego przed maska oczywiscie zahamuje - ale to juz
> bedzie za pozno ..
I dlatego zapis powinien być taki, że kierowca widząc pieszego z
zamiarem wejścia na przejście to powinien się zatrzymać.
> Niekoniecznie.
> Akurat czas przechodzenia jednego pasa przez pieszego jest na tyle
> dlugi, ze pozwala samochodom jadacym innymi pasami zahamowac ... lub
> przejechac przed pieszym.
> Oczywiscie o ile przestrzegaja tych 50 czy 70.
Albo go potrącić, a o przestrzeganie 50 czy 70 to zapomnij.
> Trudno wymagac, aby sie 6 pasow zatrzymywalo i dopiero pieszy
> wchodzil, glupio tez jakby pieszy musial czekac na stosowna luke na 6
> pasach.
> Czyli przepis prawie dobry i tylko zmienic kolejnosc :-)
Ale za pieszym można jechać, a na każdym innym pasie przed pieszym,
kierowcy muszą się zatrzymać, nawet na podstawie obecnych zapisów.
> Co niestety nie rozwiazuje problemu rowerystow, bo oni za szybcy sa.
Rzecz w tym, żeby wymusić zatrzymanie się przed przejazdem - tak ja
przed znakiem STOP
>> Wystarczyłoby, aby zapis wyglądał następująco:
>> Art. 26. 1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do przejścia dla
>> pieszych, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustąpić
>> pierwszeństwa pieszemu stojącemu przed przejściem z zamiarem wejścia
>> na przejście oraz
>
> Z wyraznym zamiarem
>
>> znajdującemu się na przejściu.
>
> oraz: pieszy zobowiazany jest poczekac na zatrzymanie pojazdow.
>
> Tylko to bubel prawny, bo trzeba zmienic definicje ustapienia
> pierwszenstwa - pieszego stojacego nie trzeba przepuszczac :-)
>
> A wiec "kierujacy pojazdem obowiazany jest umozliwic przejscie
> stojącemu przed przejściem"
>
> Tak, jak np autobus ruszajcy z przystanku.
>
Może i tak.
>
>> Odpowiednio też zmodyfikowany zapis dla rowerzysty, który musiałby
>> się zatrzymać przed przejazdem.
>
> A tu niestety bedzie opor srodowiska, bo oni tez chca zap* :-)
No to karać, karać i jeszcze raz karać :)
>> Ponadto powinien też się pojawić zapis zabraniający wchodzenia i
>> wjazdu rowerem na jezdnię bez uprzedniego zatrzymania się, który
>> chroniłby kierowców przed odpowiedzialnością za głupotę tych, którzy
>> bezmyślnie się pakują na jezdnię.
>
> A to opor srodowiska wzrosnie, bo po *** sie zatrzymywac, jesli
> zadnego samochodu nie widac ?
> Znak STOP samochody maja tylko na niektorych skrzyzowaniach :-)
Rowerzystom wyjdzie tylko na zdrowie i wcale nie trzeba leczyć ich EGO.
>> Wtedy sprawa byłaby jasna. Nadjeżdża pojazd, pieszy musi się
>> zatrzymać i wejść na przejście tylko wtedy, kiedy pojazd się już
>> zatrzyma. Podobnie też rowerzysta powinien się zatrzymać zanim
>> wjedzie na przejazd, a kierowca ma obowiązek zatrzymać się i
>> umożliwić wejście pieszemu na przejście oraz przejście oraz
>> rowerzyście na przejeździe.
>
> Ale czemu kierowca ma miec obowiazek sie zatrzymac ?
> Nie moze pieszy wejsc na przejscie za nim ?
> Po co niepotrzebnie spalac paliwo i emitowac ten szkodliwy CO2 ?
To po co w ogóle stawiać znaki tworzyć zasady?
Niech o pierwszeństwie decyduje np. to kto pierwszy ten lepszy, albo
wielkość samochodu. In auto większe tym wyższy status pierwszeństwa.
Następne wpisy z tego wątku
- 06.06.18 22:59 Uzytkownik
- 06.06.18 23:02 Uzytkownik
- 06.06.18 23:04 Akarm
- 06.06.18 23:14 Uzytkownik
- 06.06.18 23:16 Uzytkownik
- 06.06.18 23:29 Kubuś Puchatek
- 06.06.18 23:32 Uzytkownik
- 07.06.18 00:52 kk
- 07.06.18 00:52 kk
- 07.06.18 09:18 Miroo
- 07.06.18 10:05 Malkoit
- 07.06.18 10:49 WS
- 07.06.18 11:19 Akarm
- 07.06.18 12:59 Budzik
- 07.06.18 13:13 Uzytkownik
Najnowsze wątki z tej grupy
- [OT] Lewe oprogramowanie
- droga laweta
- Co tam się odpierdala w tej Warszawie?
- skąd się biorą tacy debile?
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
Najnowsze wątki
- 2024-11-29 Dławik CM
- 2024-11-29 [OT] Lewe oprogramowanie
- 2024-11-29 Błonie => Sales Specialist <=
- 2024-11-29 Warszawa => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-11-29 Warszawa => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2024-11-29 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-29 Białystok => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-11-29 Pómpy ciepła darmo rozdajoo
- 2024-11-29 Białystok => Application Security Engineer <=
- 2024-11-29 Białystok => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-29 Gdańsk => Software .Net Developer <=
- 2024-11-29 Wrocław => Key Account Manager <=
- 2024-11-29 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-29 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-27 Re: UseGalileo -- PRODUKTY I APLIKACJE UŻYWAJĄ JUŻ DZIŚ SYSTEMU GALILEO