    Subject: Re: Kierowca samochodu potrącił rowerzystę.
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Date: Wed, 6 Jun 2018 22:49:27 +0200

    W dniu 2018-06-06 o 15:16, J.F. pisze:
    > Hm, moze nie kierowcy, ale pamietasz jak to z pijanymi rowerzystami
    > bylo ?
    > Panstwo tak podnioslo kary, ze samo nie wyrabialo, i musialo sie
    > rakiem wycofac.
    >
    > Bo przeciez nie dlatego, ze sie obywatelom nie spodobalo i zaglosowali
    > przeciw :-)

    Bo prawo było debilne, które zabierało uprawnienia do prowadzenia
    samochodów.  Czemu by nie zabierać wszystkich uprawnień np. architektowi
    uprawnienia budowlane, lekarzowi do wykonywania zawodu, elektrykowi
    SEP-owskie, itd.?

    > A przeciez jest alternatywa - zabrac pierwszenstwo rowerzystom, i beda
    > mieli i odpowiedzialnosc i grozącą wysoka kare :-)
    > Albo ustawic swiatla na przejazdach

    Światła tak, ale odebrać pierwszeństwo rowerom to skazywanie rowerzystów
    na śmierć.

    > I policja, ktora widziala, a nie zglosila dalej :-)

    Może aż tak nie, ale policjanta, któremu zgłaszał obywatel jak najbardziej.

    > Dla pieszych tak. A dla rowerzystow ?

    No to już pisałem, że należy dodać.

    > Przede wszystkim, to moge nie zauwazyc takiego pieszego.
    > No chyba, ze bede zwalnial przed kazdym przejsciem ... to potem bede
    > naciskal, zeby te przejscia zlikwidowac :-)

    To nie zwalniasz jak widzisz stojących pieszych przed przejściem?
    To by się właśnie kwalifikowało do tego co wcześniej napisałem :)

    > Jest tez jednoznaczny zapis, ze pieszemu nie wolno wtargnac na przejscie.
    > Kierowca widząc pieszego przed maska oczywiscie zahamuje - ale to juz
    > bedzie za pozno ..

    I dlatego zapis powinien być taki, że kierowca widząc pieszego z
    zamiarem wejścia na przejście to powinien się zatrzymać.

    > Niekoniecznie.
    > Akurat czas przechodzenia jednego pasa przez pieszego jest na tyle
    > dlugi, ze pozwala samochodom jadacym innymi pasami zahamowac ... lub
    > przejechac przed pieszym.
    > Oczywiscie o ile przestrzegaja tych 50 czy 70.

    Albo go potrącić, a o przestrzeganie 50 czy 70 to zapomnij.

    > Trudno wymagac, aby sie 6 pasow zatrzymywalo i dopiero pieszy
    > wchodzil, glupio tez jakby pieszy musial czekac na stosowna luke na 6
    > pasach.
    > Czyli przepis prawie dobry i tylko zmienic kolejnosc :-)

    Ale za pieszym można jechać, a na każdym innym pasie przed pieszym,
    kierowcy muszą się zatrzymać, nawet na podstawie obecnych zapisów.

    > Co niestety nie rozwiazuje problemu rowerystow, bo oni za szybcy sa.

    Rzecz w tym, żeby wymusić zatrzymanie się przed przejazdem - tak ja
    przed znakiem STOP

    > Z wyraznym zamiarem

    > oraz: pieszy zobowiazany jest poczekac na zatrzymanie pojazdow.
    >
    > Tylko to bubel prawny, bo trzeba zmienic definicje ustapienia
    > pierwszenstwa - pieszego stojacego nie trzeba przepuszczac :-)
    >
    > A wiec "kierujacy pojazdem obowiazany jest umozliwic przejscie
    > stojącemu przed przejściem"
    >
    > Tak, jak np autobus ruszajcy z przystanku.

    Może i tak.

    > A tu niestety bedzie opor srodowiska, bo oni tez chca zap* :-)

    No to karać, karać i jeszcze raz karać :)

    > A to opor srodowiska wzrosnie, bo po *** sie zatrzymywac, jesli
    > zadnego samochodu nie widac ?
    > Znak STOP samochody maja tylko na niektorych skrzyzowaniach :-)

    Rowerzystom wyjdzie tylko na zdrowie i wcale nie trzeba leczyć ich EGO.

    > Ale czemu kierowca ma miec obowiazek sie zatrzymac ?
    > Nie moze pieszy wejsc na przejscie za nim ?
    > Po co niepotrzebnie spalac paliwo i emitowac ten szkodliwy CO2 ?

    To po co w ogóle stawiać znaki tworzyć zasady?

    Niech o pierwszeństwie decyduje np. to kto pierwszy ten lepszy, albo
    wielkość samochodu. In auto większe tym wyższy status pierwszeństwa.