  • Data: 2010-11-13 21:20:57
    Temat: Re: Kiedy wreszcie dubbing?
    Od: Padre <P...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

    > I ca?e szcze?cie. Ja by? bym za usunieciem lektora, i zast?pieniem go
    > napisami. W takim na przyk?ad "6 zmy?le" nawet lektor to jest profanacja,
    > która psuje ca?y film.

    Lektor w pewnym stopniu zagłusza dialogi choć dobry potrafi jakby
    "rozmyć się" w tle, tymczasem napisy szczególnie w filmach z długą listą
    dialogową mocno odwracają uwagę od tego co dzieje się na ekranie tym
    bardziej jeśli widz nie ma zbyt dobrego wzroku. Moim zdaniem przwaga
    napisów nad lektorem jest wtedy gdy spełniaja funkcje pomocniczą a 75%
    rozumie się z oryginalnego dialogu.

    Widzę to po sobie, angielskojęzyczne filmy preferuję z napisami ale np.
    francuskie zdecydowanie z lektorem.