  • Data: 2010-11-14 19:38:36
    Temat: Re: Kiedy wreszcie dubbing?
    Od: Jan Rudziński <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Cześć wszystkim

    pawell32 pisze:

    > pierwsze co mnie razi to nieustanne porównywanie się do innych
    > "cywilizowanych" krajów!!

    Tu nawet nie chodzi o porównywanie się, tylko o uświadomienie
    zwolennikom lektora, że jest to jednak dziwoląg. Bo może nie wszyscy
    sobie z tego zdają sprawę

    > a my gdzie mieszkamy w jaskiniach? epoka kamienia łupanego?

    Właśnie na tej grupie jest to bardzo często wyrażany pogląd. Z którum
    akurat ja się nie zgadzam...

    > mamy chyba własny rozum i własne rozwiązania.

    Jeśli jesteśmy JEDYNYM krajem, który stosuje lektora to owszem,
    podejrzewałbym brak własnego rozumu w tej materii.

    > ja jak wyraziłem jestem przeciw dubbingowi bo uważam to rozwiązania
    > dla analfabetów, a także nie uważam, że w innych krajach
    > "cywilizowanych" żyją sami mądrzy, a my powinniśmy się do nich
    > dostosować bo tak jest lepiej.

    Odwrotne założenie, ze to właśnie wy - zwolennicy lektora - jesteśmy
    najmądrzejsi jest jeszcze bardziej ryzykowne.
    > nie mam absolutnie nic do lektora, ale mamy możliwość by na każdym
    > niemal kanale był wybór jak chcemy oglądać, dlatego można również
    > skrytykować tvp hd za stałe napisy.

    Ależ zgoda - w TVP HD powinny być napisy wyłączalne dla zadowolenia
    wszystkich.

    > dlaczego wciąż to my musimy się do kogoś dostosowywać?

    No właśnie nie musimy, czego w tym temacie akurat bardzo żałuję.

    > P.S.
    > dla wielbicieli dubbingu polecam Rambo i Batman`a z czeskim
    > dubbingiem...

    Ale dlaczego chcesz wprowadzić w polskiej telewizji czeski dubbing?

    --
    Pozdrowienia
    Janek http://www.mimuw.edu.pl/~janek