eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaKatastrofa Airbusa - czarne skrzynki ... › Re: Katastrofa Airbusa - czarne skrzynki ...
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.task.gda.pl
    !not-for-mail
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Katastrofa Airbusa - czarne skrzynki ...
    Date: Tue, 11 Aug 2009 14:36:13 +0000 (UTC)
    Organization: : : :
    Lines: 50
    Message-ID: <s...@f...lasek.waw.pl>
    References: <5...@n...onet.pl>
    <7...@m...uni-berlin.de> <h5k4du$cnl$1@achot.icm.edu.pl>
    <7...@m...uni-berlin.de> <h5pqq5$k28$2@news.interia.pl>
    <h5q4sb$108$1@news.interia.pl> <s...@f...lasek.waw.pl>
    <h5rsqr$ero$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: 87-205-200-73.adsl.inetia.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.task.gda.pl 1250001373 22968 87.205.200.73 (11 Aug 2009 14:36:13 GMT)
    X-Complaints-To: a...@n...task.gda.pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 11 Aug 2009 14:36:13 +0000 (UTC)
    User-Agent: slrn/0.9.8.1 (Linux)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:568940
    [ ukryj nagłówki ]

    T.M.F. napisało:

    >>>> Skąd ci się wzięło to 3400g?
    >>> rząd wielkości mi wyszedł podobny, założyłem ze klocek w momencie
    >>> zderzenia z ziemią spada z prędkością 1000km/h i wbija sie na 1m
    >>> w ziemię. wychodzi coś koło 4000g
    >>
    >> A dlaczego 1000 km/h? Spadochroniarz, zanim otworzy spadochron, może
    >> przyspieszyć do prędkości około 200 km/h. Na więcej opór powietrza
    >> nie pozwoli. Z samolotem może być różnie, ale 1000 km/h, to przesada.
    >
    > Predkosc poczatkowa dla samolotu to ok. 800-900km/h, do tego jego opor
    > aerodynamiczny jest znacznie mniejszy. No i dodaj do tego ew. predkosc
    > wiatru, ktora go pcha, na duzych wysokosciach to moze z latwoscia byc
    > dodatkowe 100km/h. W efekcie pikujac w dol opor troche go zwolni ale
    > nie za bardzo.

    Samolot rozpędzony jetstreamem, który łagodnym łukiem, nie wytracając
    prędkości zmienia kierunek poruszania się z poziomego na poziomy...,
    nie twierdzę, że całkiem niemożliwe, ale to nie tak wyglądają katastrofy
    lotnicze. Temu Caspian Airlines zdarzyło się coś podobnego (wszak TU-154
    znany jest jako naszybszy liniowiec pasażerski, wyłączając naddziwiękowe),
    ale to wyjątkowe zdarzenie.

    > Nie zapominaj tez o tym, ze zwykle dzialaja silniki, tak bylo
    > w przypadku kiedy samolot rozbil sie o pow. oceanu, z powodu zle
    > dzialajacych czujnikow cisnienia statycznego.

    Który samolot, w którym przypadku? W tych działających silnikach nadzieja.
    Katstrofy wyglądają często jak bardzo twarde lądowanie, gdzie przymiotnik
    "bardzo" należy rozumieć szeroko. Wtedy składowa pozioma pozostaje bliska
    przelotowej, a pionowa nie jest znowu taka wielka. Albo maszyna rozpada
    się w powietrzu. Wtedy jej fragmenty spadają lotem swobodnym (jak ten
    spadochroniarz), koszącym (jak liść), albo jeszcze inaczej.

    >> Toż to prawie prędkość dźwięku. Tylko ten topolew, co ostatnio spadł
    >> w Iranie, wyrżnął w ziemię tak niefortunie, że zrobił krater niczym
    >> meteoryt. Ale zwykle tak nie jest.
    >
    > Ale skrzynke projektujesz na najgorsze warunki, a nie typowe.

    No właśnie nie. Pomijam nawet to, że nie ma czegoś takiego jak "typowa
    katastrofa". 11 września 2001 nikt nie miał nawet nadziei na odnalezienie
    skrzynek. Wcześniej nie zdarzyło się, by zatankowany na maksa 767 rąbnął
    z prędkością rejsową w prostopadłą przeszkodę. To prawda, ale po tym
    incydencie też nikt nie bierze tego pod uwagę przy projektowaniu.
    Projektuje się, by osiągnąć jak najwięcej przy jak najgorszym scenariuszu.

    --
    Jarek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: