-
Data: 2009-08-11 19:48:40
Temat: Re: Katastrofa Airbusa - czarne skrzynki ...
Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]>> Nie zapominaj tez o tym, ze zwykle dzialaja silniki, tak bylo
>> w przypadku kiedy samolot rozbil sie o pow. oceanu, z powodu zle
>> dzialajacych czujnikow cisnienia statycznego.
>
> Który samolot, w którym przypadku? W tych działających silnikach nadzieja.
Byl tak wypadek, ze chyba boeing 767 lecial z zaklejonymi czujnikami
cisnienia statycznego. Piloci interpretujac wskazania przyrzadow lecieli
co raz nizej, az zaryli skrzydlem o wode. Co prawda wtedy tez lecieli
wolno (samolot byl na granicy przeciagniecia), ale z kolei uderzajac
skrzydlem w wode samolot zrobil cos w rodzaju cyrkla, wtedy predkosc
musisz liczyc jako predkosc liniowa z korekta na odleglosc
skrzydlo-kadlub. Sporo tego wychodzi. Innym razem w Am. poludniowej tez
tego typu samolot centralnie przywalil w gore.
>>> Toż to prawie prędkość dźwięku. Tylko ten topolew, co ostatnio spadł
>>> w Iranie, wyrżnął w ziemię tak niefortunie, że zrobił krater niczym
>>> meteoryt. Ale zwykle tak nie jest.
>> Ale skrzynke projektujesz na najgorsze warunki, a nie typowe.
>
> No właśnie nie. Pomijam nawet to, że nie ma czegoś takiego jak "typowa
> katastrofa". 11 września 2001 nikt nie miał nawet nadziei na odnalezienie
> skrzynek. Wcześniej nie zdarzyło się, by zatankowany na maksa 767 rąbnął
> z prędkością rejsową w prostopadłą przeszkodę. To prawda, ale po tym
> incydencie też nikt nie bierze tego pod uwagę przy projektowaniu.
> Projektuje się, by osiągnąć jak najwięcej przy jak najgorszym scenariuszu.
Nie wypowiadam sie jak sie projektuje takie urzadzenia. Trzebaby
przegladnac przepisy. Niemniej jesli z obliczen wychodzi, ze
przeciazenia osiagaja np. 3000g to niesadze, ze skrzynki projektuje sie
na mniejsze. Nawet jesli w wielu katastrofach takie przeciazenia nie sa
osiagane. No ale to tylko nasze gdybanie.
--
Inteligentny dom - http://idom.wizzard.one.pl
http://idom.sourceforge.net/
Teraz takze forum dyskusyjne
Zobacz, wyslij uwagi, dolacz do projektu.
Następne wpisy z tego wątku
- 11.08.09 20:37 pawelj
- 11.08.09 23:03 Jarosław Sokołowski
- 11.08.09 23:04 Jarosław Sokołowski
- 12.08.09 20:02 Dariusz K. Ładziak
- 12.08.09 20:21 J.F.
- 12.08.09 20:37 Jarosław Sokołowski
- 12.08.09 20:40 Jarosław Sokołowski
- 12.08.09 20:13 Jaroslaw Berezowski
- 12.08.09 21:27 Jarosław Sokołowski
- 09.09.09 05:51 Przemek
- 09.09.09 05:54 Przemek
- 09.09.09 06:54 Jarosław Sokołowski
- 09.09.09 16:01 Dariusz K. Ładziak
- 09.09.09 21:47 Przemek
- 09.09.09 21:55 Przemek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Coś dusi.
- akumulator napięcie 12.0v
- Podłączenie DMA 8257 do 8085
- pozew za naprawę sprzętu na youtube
- gasik
- Zbieranie danych przez www
- reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- Problem z odczytem karty CF
- 74F vs 74HCT
- Newag ciąg dalszy
- Digikey, SN74CBT3253CD, FST3253, ktoś ma?
- Szukam: czujnik ruchu z możliwością zaączenia na stałe
- kabelek - kynar ?
- Podnieść masę o 0.6V
- Moduł BT BLE 5.0
Najnowsze wątki
- 2025-01-13 Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 2025-01-13 Gdańsk => Application Security Engineer <=
- 2025-01-13 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-13 Warszawa => Konsultant ds. sprzedaży <=
- 2025-01-13 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2025-01-13 Szczecin => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-13 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-13 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-01-13 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-13 Warszawa => Staż w dziale Sprzedaży B2B <=
- 2025-01-13 Wydajność klimy w obecnych temperaturach
- 2025-01-13 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2025-01-13 Kraków => UX Designer <=
- 2025-01-13 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-13 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=