eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaKatastrofa Airbusa - czarne skrzynki ...Re: Katastrofa Airbusa - czarne skrzynki ...
  • Data: 2009-08-12 20:02:16
    Temat: Re: Katastrofa Airbusa - czarne skrzynki ...
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <l...@w...pdi.net> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:

    > A dlaczego 1000 km/h? Spadochroniarz, zanim otworzy spadochron, może
    > przyspieszyć do prędkości około 200 km/h. Na więcej opór powietrza
    > nie pozwoli. Z samolotem może być różnie, ale 1000 km/h, to przesada.
    > Toż to prawie prędkość dźwięku. Tylko ten topolew, co ostatnio spadł
    > w Iranie, wyrżnął w ziemię tak niefortunie, że zrobił krater niczym
    > meteoryt. Ale zwykle tak nie jest.

    Nie takie złe oszacowanie - samoloty pasażerskie z napędem
    turboodrzutowym czy turbowentylatorowym lataja z prędkościami rzędu 0.8
    Mach. Spadając potrafią się jeszcze rozpędzić - był przypadek (w dawnym
    Związku Radzieckim) że samolot spadając prędkość dźwięku przekroczył
    (oczywiście sam kadłub, skrzydła zgubił wcześniej). Tak więc oszacowanie
    prędkości uderzenia w ziemię na 1000km/h nie jest specjalnie
    przesadzone. Natomiast, jak już pisałem - droga wytracania tej prędkości
    przez rejestrator (zwykle w okolicach ogona montowany) jest o rząd
    wielkości co najmniej dłuższa od oszacowanej na 1m.

    --
    Darek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: