-
Data: 2009-08-11 23:03:43
Temat: Re: Katastrofa Airbusa - czarne skrzynki ...
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]T.M.F. napisało:
>>> Nie zapominaj tez o tym, ze zwykle dzialaja silniki, tak bylo
>>> w przypadku kiedy samolot rozbil sie o pow. oceanu, z powodu zle
>>> dzialajacych czujnikow cisnienia statycznego.
>>
>> Który samolot, w którym przypadku? W tych działających silnikach nadzieja.
>
> Byl tak wypadek, ze chyba boeing 767 lecial z zaklejonymi czujnikami
> cisnienia statycznego. Piloci interpretujac wskazania przyrzadow lecieli
> co raz nizej, az zaryli skrzydlem o wode. Co prawda wtedy tez lecieli
> wolno (samolot byl na granicy przeciagniecia), ale z kolei uderzajac
> skrzydlem w wode samolot zrobil cos w rodzaju cyrkla, wtedy predkosc
> musisz liczyc jako predkosc liniowa z korekta na odleglosc
> skrzydlo-kadlub. Sporo tego wychodzi.
Niczego nie będę liczył, bo nie mam zwyczaju liczyć, gdy nie ma do tego
pełnych danych wejściowych. Przy takim "cyrklu" równie dobrze częśc
ogonowa z blackboksem może wylecieć w górę i po wytraceniu prędkości
opaść swobodnie na dół. Wie ktoś jak było? Są świadkowie?
> Innym razem w Am. poludniowej tez tego typu samolot centralnie
> przywalil w gore.
No to tak jak 767 w WTC. Też pewnie nie było czego zbierać.
>> Projektuje się, by osiągnąć jak najwięcej przy jak najgorszym scenariuszu.
>
> Nie wypowiadam sie jak sie projektuje takie urzadzenia. Trzebaby
> przegladnac przepisy. Niemniej jesli z obliczen wychodzi, ze
> przeciazenia osiagaja np. 3000g to niesadze, ze skrzynki projektuje sie
> na mniejsze. Nawet jesli w wielu katastrofach takie przeciazenia nie sa
> osiagane. No ale to tylko nasze gdybanie.
To nasze gdybanie tym się różni, że w moim założenie o 3000g wynikającym
z obliczeń nie istnieje. Natomiast zakładam, że robi się to jak najlepiej
przy obecnym stanie techniki. Dlatego pewnie wspóczesny rejestrator
połprzewodnikowy wytrzyma nawwet większe przyspieszenie, czego nie da
się powiedzieć o zwoju taśmy.
--
Jarek
Następne wpisy z tego wątku
- 11.08.09 23:04 Jarosław Sokołowski
- 12.08.09 20:02 Dariusz K. Ładziak
- 12.08.09 20:21 J.F.
- 12.08.09 20:37 Jarosław Sokołowski
- 12.08.09 20:40 Jarosław Sokołowski
- 12.08.09 20:13 Jaroslaw Berezowski
- 12.08.09 21:27 Jarosław Sokołowski
- 09.09.09 05:51 Przemek
- 09.09.09 05:54 Przemek
- 09.09.09 06:54 Jarosław Sokołowski
- 09.09.09 16:01 Dariusz K. Ładziak
- 09.09.09 21:47 Przemek
- 09.09.09 21:55 Przemek
- 09.09.09 22:31 Jarosław Sokołowski
- 10.09.09 05:51 Przemek
Najnowsze wątki z tej grupy
- pozew za naprawę sprzętu na youtube
- gasik
- Zbieranie danych przez www
- reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- Problem z odczytem karty CF
- 74F vs 74HCT
- Newag ciąg dalszy
- Digikey, SN74CBT3253CD, FST3253, ktoś ma?
- Szukam: czujnik ruchu z możliwością zaączenia na stałe
- kabelek - kynar ?
- Podnieść masę o 0.6V
- Moduł BT BLE 5.0
- Pomiar amplitudy w zegarku mechanicznym
- ale zawziętość i cierpliwość
- Chiński elektrolizer tester wody
Najnowsze wątki
- 2025-01-06 Popr. 14. Nauka i Praca Programisty C++ w III Rzeczy (pospolitej)
- 2025-01-06 Ostrów Wielkopolski => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-06 Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- 2025-01-06 Białystok => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-06 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-06 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-06 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-06 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-06 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-06 śnieg
- 2025-01-05 Żarówka do lampy z czujnikiem ruchu
- 2025-01-05 Rozkręcają się
- 2025-01-04 pozew za naprawę sprzętu na youtube
- 2025-01-04 gasik
- 2025-01-04 13. Raport Totaliztyczny: Powszechna Deklaracja Praw Człowieka Nie Chroni Przed Wyzyskiem Ani Przed Eksploatacją