eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaKatastrofa Airbusa - czarne skrzynki ...Re: Katastrofa Airbusa - czarne skrzynki ...
  • Data: 2009-08-11 23:03:43
    Temat: Re: Katastrofa Airbusa - czarne skrzynki ...
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    T.M.F. napisało:

    >>> Nie zapominaj tez o tym, ze zwykle dzialaja silniki, tak bylo
    >>> w przypadku kiedy samolot rozbil sie o pow. oceanu, z powodu zle
    >>> dzialajacych czujnikow cisnienia statycznego.
    >>
    >> Który samolot, w którym przypadku? W tych działających silnikach nadzieja.
    >
    > Byl tak wypadek, ze chyba boeing 767 lecial z zaklejonymi czujnikami
    > cisnienia statycznego. Piloci interpretujac wskazania przyrzadow lecieli
    > co raz nizej, az zaryli skrzydlem o wode. Co prawda wtedy tez lecieli
    > wolno (samolot byl na granicy przeciagniecia), ale z kolei uderzajac
    > skrzydlem w wode samolot zrobil cos w rodzaju cyrkla, wtedy predkosc
    > musisz liczyc jako predkosc liniowa z korekta na odleglosc
    > skrzydlo-kadlub. Sporo tego wychodzi.

    Niczego nie będę liczył, bo nie mam zwyczaju liczyć, gdy nie ma do tego
    pełnych danych wejściowych. Przy takim "cyrklu" równie dobrze częśc
    ogonowa z blackboksem może wylecieć w górę i po wytraceniu prędkości
    opaść swobodnie na dół. Wie ktoś jak było? Są świadkowie?

    > Innym razem w Am. poludniowej tez tego typu samolot centralnie
    > przywalil w gore.

    No to tak jak 767 w WTC. Też pewnie nie było czego zbierać.

    >> Projektuje się, by osiągnąć jak najwięcej przy jak najgorszym scenariuszu.
    >
    > Nie wypowiadam sie jak sie projektuje takie urzadzenia. Trzebaby
    > przegladnac przepisy. Niemniej jesli z obliczen wychodzi, ze
    > przeciazenia osiagaja np. 3000g to niesadze, ze skrzynki projektuje sie
    > na mniejsze. Nawet jesli w wielu katastrofach takie przeciazenia nie sa
    > osiagane. No ale to tylko nasze gdybanie.

    To nasze gdybanie tym się różni, że w moim założenie o 3000g wynikającym
    z obliczeń nie istnieje. Natomiast zakładam, że robi się to jak najlepiej
    przy obecnym stanie techniki. Dlatego pewnie wspóczesny rejestrator
    połprzewodnikowy wytrzyma nawwet większe przyspieszenie, czego nie da
    się powiedzieć o zwoju taśmy.

    --
    Jarek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: