-
Data: 2009-08-11 23:03:43
Temat: Re: Katastrofa Airbusa - czarne skrzynki ...
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]T.M.F. napisało:
>>> Nie zapominaj tez o tym, ze zwykle dzialaja silniki, tak bylo
>>> w przypadku kiedy samolot rozbil sie o pow. oceanu, z powodu zle
>>> dzialajacych czujnikow cisnienia statycznego.
>>
>> Który samolot, w którym przypadku? W tych działających silnikach nadzieja.
>
> Byl tak wypadek, ze chyba boeing 767 lecial z zaklejonymi czujnikami
> cisnienia statycznego. Piloci interpretujac wskazania przyrzadow lecieli
> co raz nizej, az zaryli skrzydlem o wode. Co prawda wtedy tez lecieli
> wolno (samolot byl na granicy przeciagniecia), ale z kolei uderzajac
> skrzydlem w wode samolot zrobil cos w rodzaju cyrkla, wtedy predkosc
> musisz liczyc jako predkosc liniowa z korekta na odleglosc
> skrzydlo-kadlub. Sporo tego wychodzi.
Niczego nie będę liczył, bo nie mam zwyczaju liczyć, gdy nie ma do tego
pełnych danych wejściowych. Przy takim "cyrklu" równie dobrze częśc
ogonowa z blackboksem może wylecieć w górę i po wytraceniu prędkości
opaść swobodnie na dół. Wie ktoś jak było? Są świadkowie?
> Innym razem w Am. poludniowej tez tego typu samolot centralnie
> przywalil w gore.
No to tak jak 767 w WTC. Też pewnie nie było czego zbierać.
>> Projektuje się, by osiągnąć jak najwięcej przy jak najgorszym scenariuszu.
>
> Nie wypowiadam sie jak sie projektuje takie urzadzenia. Trzebaby
> przegladnac przepisy. Niemniej jesli z obliczen wychodzi, ze
> przeciazenia osiagaja np. 3000g to niesadze, ze skrzynki projektuje sie
> na mniejsze. Nawet jesli w wielu katastrofach takie przeciazenia nie sa
> osiagane. No ale to tylko nasze gdybanie.
To nasze gdybanie tym się różni, że w moim założenie o 3000g wynikającym
z obliczeń nie istnieje. Natomiast zakładam, że robi się to jak najlepiej
przy obecnym stanie techniki. Dlatego pewnie wspóczesny rejestrator
połprzewodnikowy wytrzyma nawwet większe przyspieszenie, czego nie da
się powiedzieć o zwoju taśmy.
--
Jarek
Następne wpisy z tego wątku
- 11.08.09 23:04 Jarosław Sokołowski
- 12.08.09 20:02 Dariusz K. Ładziak
- 12.08.09 20:21 J.F.
- 12.08.09 20:37 Jarosław Sokołowski
- 12.08.09 20:40 Jarosław Sokołowski
- 12.08.09 20:13 Jaroslaw Berezowski
- 12.08.09 21:27 Jarosław Sokołowski
- 09.09.09 05:51 Przemek
- 09.09.09 05:54 Przemek
- 09.09.09 06:54 Jarosław Sokołowski
- 09.09.09 16:01 Dariusz K. Ładziak
- 09.09.09 21:47 Przemek
- 09.09.09 21:55 Przemek
- 09.09.09 22:31 Jarosław Sokołowski
- 10.09.09 05:51 Przemek
Najnowsze wątki z tej grupy
- DS1813-10 się psuje
- Taki tam szkolny problem...
- LIR2032 a ML2032
- SmartWatch Multimetr bezprzewodowy
- olej psuje?
- Internet w lesie - Starlink
- Opis produktu z Aliexpress
- No proszę, a śmialiście się z hindusów.
- Zewnętrzne napięcie referencyjne LM385 1,2V -> 100mV dla ICL7106, Metex M-3800
- karta parkingowa
- Wl/Wyl (On/Off) bialy/niebieski
- I3C
- Pytanie o transformator do dzwonka
- międzymordzie USB 3.2 jako 2.0
- elektronicy powinni pomysleć o karierze elektryka
Najnowsze wątki
- 2024-11-25 Karty przedpłacone (podarunkowe) Google Play - pytanie do korzystających
- 2024-11-26 wina Tóska
- 2024-11-26 Rewolucja/Rewelacja!
- 2024-11-25 grupa ożyła ;)
- 2024-11-24 Być jak Clint
- 2024-11-24 Rura kanalizacja konceptu Franke = problem
- 2024-11-25 Wrocław => Lead Java EE Developer <=
- 2024-11-25 Warszawa => Business Development Manager - Network and Network Securit
- 2024-11-25 Kraków => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-25 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-25 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=
- 2024-11-25 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-25 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-11-25 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-25 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=