  • 21. Data: 2009-06-03 15:02:19
    Temat: Re: Katalogowanie zdjęć
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    Dodam jeszcze, że sam kupiłem jakiś czas temu większą paczkę bardzo
    fajnie minimalistycznie matowosrebrnych Verbatimów DVD+R z napisem "16x
    Certified" i sprawują się znakomicie (za to TDK zrobiły się naprawdę
    odpustowo ohydne, mimo że kiedyś należały do najbardziej estetycznych,
    ale w zapisie są równie bezbłędne).
    Przy tak wrażliwych rzeczach (dotyczy to również HDD), trudno jednak
    ocenić sam produkt - znaczenie ma każde ogniwo łańcucha logistycznego.
    Może się zdarzyć sprzedawca wypiekający krążki jak wcześniej
    wspominałem, z kolei w supermarkecie ludożerka grzebie, z rąk ludziom
    leci, a potem ktoś to weźmie nieświadomie. Z kolei jak kupowałem ostatni
    HDD sprzedawca zadowolony przyniósł dysk, mówi - Proszę... i bach, tym
    dyskiem o ladę! Kazałem przynieść drugi, ale tego też przecież ktoś kupi.

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 22. Data: 2009-06-03 18:16:37
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Wed, 3 Jun 2009 15:00:07 +0200, de Fresz napisał(a):

    > Już ze 4 razy się naciąłem na DVD Verbatima i raczej nigdy więcej się
    > na to badziewie namówić nie dam. Od jakiegoś czasu Sony i TDK - jak
    > dotąd bez problemów.

    Tanie Verbatimy? Tych droższych, oryginalnych, tłoczonych przez
    Mitsubishi Chemicals Company, nagrałem już kilkadziesiąt i żaden nie
    sprawia problemów.
    --
    Pozdrawiam Bad Worm badworm[maupa]post{kopek}pl
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 23. Data: 2009-06-04 13:09:48
    Od: mg <a...@p...onet.pl>

    > Mam pytanie, w czym i jak katalogujecie swoje zdjecia?

    Dobre pytanie bo turdno znalezc idealna metode.
    Ja uzywam takiej struktury katalogow

    01, 02 w katalogu lat to miesiące

    \surowe
    \2008
    \01_dd.mm.rr_miejsce_haslo
    -hasla.txt
    \02_dd.mm.rr_miejsce_haslo
    -hasla.txt
    \...
    \12
    \2009
    \...

    \obrobione
    2008
    \01_dd.mm.rr_miejsce_haslo
    -hasla.txt(skopiowane z surowych)
    \02_dd.mm.rr_miejsce_haslo
    \...
    \2009
    \...

    Jak czegos szukam to wedlug hasel w pliku hasla.txt przy uzyciu
    wyszukiwarki plikow w systemie.
    Archiwum robię pakując katalogi miesięcy i zgrywam na zewnętrzny dysk
    do takiej samej struktury katalogow.

  • 24. Data: 2009-06-04 16:45:51
    Od: mg <a...@p...onet.pl>

    PS
    Trochę źle narysowałem (dzień dałem na poziomie miesiąca).
    Teraz lepiej widać o co chodzi:

    \surowe
    \2008
    \01
    \dd.mm.rrrr_miejsce_haslo
    -hasla.txt
    \dd.mm.rrrr_miejsce_haslo
    -hasla.txt
    \02
    \dd.mm.rrr_miejsce_haslo
    -hasla.txt
    \...
    \12
    \2009
    \...

  • 25. Data: 2009-06-04 17:04:25
    Od: mg <a...@p...onet.pl>

    A ja tradycyjnie przestrzege przed zwodnicza wygoda HDD
    > - bady po przypadkowym uderzeniu (przy przenoszeniu)
    > - bady fabryczne
    > - feralne serie (Fujitsu, IBM, etc.)
    > - wirus
    > - przepiecie w sieci (takzee telefonicznej)
    > - pad zasilacza
    > - piorun w okolicy
    > - przegrzanie/pad wentylatora
    > - pad RAMu, chipsetu - skaszanienie danych
    > - pad RAIDu - totalne skaszanienie

    A z domu czasem wychodzisz, ze nie wspomne o innych radosciach
    zycia :)))

  • 26. Data: 2009-06-04 19:39:04
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "mg" <a...@p...onet.pl> wrote:

    >A ja tradycyjnie przestrzege przed zwodnicza wygoda HDD
    >>

    > A z domu czasem wychodzisz, ze nie wspomne o innych radosciach
    > zycia :)))

    Wiesz, jakoś nie widzę związku. Chyba tyle, że w komputerach robię
    już od 20 lat i m.in. ww. wiedza pozwala mi stale czerpać wiele radości
    z poczucia pewności, że moje ważne dane cyfrowe nie wyparują któregoś
    dnia jak się to już wielu zarozumialcom i umysłowym leniom w moim
    otoczeniu przez ten czas przytafiło. A później płacz i zgrzytanie
    zębami. A ja mam czas wyjść w plener, na miasto, czasem pyknąć nawet
    jakieś foto także dzięki temu, że mam skuteczne procedury i nie muszę
    się kopać z koniem.

    Z innych radości: ostatni komputer złożyłem głównie ze szpargałów
    znalezionych w domu... ;-) Działa miodzio i niezawodnością,
    wyciszeniem (prawie 1 kg heat-pipe) oraz dopasowaniem do indywidualnych
    potrzeb przebija wszystkie supermarketowe oferty. :))

    Aaaaa! Chyba że uważasz, ze to w ogóle jest jakiś problem? Cóż, jak
    się już posiądzie pewną wiedzę, to wszystko wydaje się łatwe... Po
    prostu wszystko jest trudne, zanim nie stanie się łatwe - być może
    patrzymy na tę samą sprawę z dwóch różnych stron? (obiektywu? lufy? :))

    pozdro

    [mr.]

  • 27. Data: 2009-06-04 20:19:53
    Od: mg <a...@p...onet.pl>

    > Wiesz, jakos nie widze zwiazku. Chyba tyle, ze w komputerach robie
    > juz od 20 lat ...

    To spytaj się kogoś kto pracuje tyle lat w pogotowiu co myśli o
    wychodzeniu z domu :)

    ;) ;) ;)

  • 28. Data: 2009-06-04 21:31:24
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-06-03 14:46:18 +0200, "Mariusz [mr.]"
    <l...@i...wp.pl> said:

    > Urban legend pochodząca gdzieś być może z epoki pierwszych CDR. Od
    > czasu, gdy użytkownicy sami mogą weryfikować jakość wypalenia wyszło, że
    > Plextory to jedne z najgorszych nagrywarek, w zasadzie gorsze nawet od
    > Lite-Onów i Samsungów.

    No patrz, to mój 3-letni Plextor musi być Lite-On, a roczny Lite-On
    musi być Plextor.
    Bo ten 3-letni ciągle pali i czyta, swoje i nie swoje, tłoczone z
    wypożyczalniporysowywalni, palone od blondynek komputerowych, a ten
    roczny już ledwie czyta, o paleniu można zapomnieć.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 29. Data: 2009-06-04 22:39:29
    Temat: Re: Katalogowanie zdjÄ?Ä?
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "JA" <marb67[beztego]@bb.home.pl> wrote:

    > No patrz, to mój 3-letni Plextor musi być Lite-On, a roczny Lite-On
    > musi być Plextor.

    Czy-ta-my ze zro-zu-mie-niem. (bez urazy, ale za duże przestrzelenie :))

    > Bo ten 3-letni ciągle pali i czyta, swoje i nie swoje, tłoczone z
    > wypożyczalniporysowywalni, palone od blondynek komputerowych, a ten
    > roczny już ledwie czyta, o paleniu można zapomnieć.

    Jak można u mnie przeczytać (w domyśle), wiedza pochodzi z testów
    sprzed jakichś 2-3 lat.

    Kto powiedział, że Plekstory, Lite-Ony czy Samsungi nie palą/czytają
    płytek? Przecież nie ja. Sam od lat używam (zgodnie z BHP :) CDRW
    Lite-Ona chyba 52x i złego słowa na niego nie powiem. Więc można.

    Testy wykazały tylko, że nówki Plekstora (jak wszystkie inne
    nagrywarki) sieją błędami (przewidzianymi przez format) wyraźnie
    częściej od najlepszych (i znacznie tańszych) modeli. Mimo tego, tak
    wypalone płyty są jak najbardziej do odczytania.

    I teraz największy błąd, jaki popełniasz w swoim komentarzu: nikt
    nie testował (oczywiście, doprecyzowuję, skoro to takie konieczne: w
    znalezionych przeze mnie testach) jak się zmienia charakterystyka takiej
    nagrywarki po roku, dwóch czy trzech ich używania! To tak, jak np. z
    drukarkami - udało się obniżyć ceny pierwszych modeli w danym segmencie
    (np. kolorowych laserówek) w dużej mierze zastępując metalowe części
    plastikiem. I teraz: nówka takiej drukarki może dawać lepsze wydruki od
    znacznie droższej drukarki "profesjonalnej". Ale wstaw taką do biura, do
    codziennego używania i po roku-dwóch okaże się, że ta stara wciąż jest
    nie do zajechania, natomiast z tej "nowej" nie ma już się czym chwalić.
    A jeszcze wyciągać wnioski na podstawie jednej sztuki?
    Proste - na podstawie tylko jednego punktu (na starcie swojego
    życia - wg testów) nie da się wykreślić żadnej krzywej! (np. zużycia)
    Niemniej jednak testy użytkowników obaliły już kilka mitów łatwo
    samonapędzających się na grupach dyskusyjnych, dotyczących szczególnie
    drogiego sprzętu, którego sława rośnie wśród osób, które z tego powodu
    nie miały z nim nigdy do czynienia, ale które hipnotyzuje magia ceny
    ("to nie może być po prostu przeciętny sprzęt..."). Takich opinii
    gromadzi się w końcu tak dużo, iż powstaje urban legend, z którą nie
    wygrają nieliczne opinie faktycznych użytkowników, nawet gdyby mieli
    taki zamiar. :))

    Z naszego podwórka można dać przykład kosmicznie drogiej Leiki M8,
    dającej technicznie zdjęcia wyraźnie poniżej przeciętnej dla lustrzanek APS
    (i to nawet pomimo większej matrycy, co w tym biznesie często przesądza sprawę!).

    Zapisałem sobie i jak tylko będę miał do czynienia ze starym kompem,
    to wyciągnę moją ówczesną meta-ocenę (zintegrowany indeks) nagrywarek
    sporządzoną na podstawie wielu znalezionych testów - ocena ważona wg
    znaczenia czynnika (dla mnie), ważności testu, z wyrównaniem wagi wg
    średniej i średniego odchylenia i takie tam zabawy matematyką
    (o ile dobrze pamiętam ;-)

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 30. Data: 2009-06-04 22:47:48
    Od: EMPI <e...@p...onet.pl>

    Hej !

    > \2008
    > \01
    > \dd.mm.rrrr_miejsce_haslo
    > -hasla.txt

    A czemu dzień (a nawet miesiąc) jest tak istotny zeby go wrzucać do
    struktury ?
    Czy nie lepiej tematycznie :
    \2008
    \Wycieczka do Kielc