  • 1. Data: 2009-06-01 20:40:03
    Temat: lustrzanka na kask
    Od: mmrosz <m...@g...com>

    Witajcie,
    latam na paralotni z napędem
    od pewnego czasu szukam lustrzanki w rozsądnej cenie do zabierania ze
    sobą w podniebne wyprawy
    (do ręki, na kask, do uprzęży)
    oczywiście im aparat lżejszy i mniejszy tym lepiej,
    z drugiej strony zależy mi na dobrej jakości zdjęć - to jasne :)

    Z pewnością macie bardzo duże doświadczenie i moglibyście mi poradzić
    rozsądne rozwiązanie
    do body i obiektywu chciałbym dokupić nakładkę szerokokątną
    zastanawiam się nad wykonywania zdjęć z zewnętrznego przycisku
    oraz wykonywaniem zdjęć co określony czas

    W temacie lustrzanek cyfrowych jestem zielony,
    każda rada - każda konfiguracja, będzie dla mnie cenną wskazówką.

    Z góry dzięki

  • 2. Data: 2009-06-01 21:15:19
    Temat: Re: lustrzanka na kask
    Od: "see_you" <c...@e...trzy>

    "mmrosz" <m...@g...com> wrote in message
[...]

    Skoro wystarczy jakosc obiektywu z nakladka szerokokatna
    to lepiej kup sobie jakas dobra malpe - bedzie o polowe lzejsza
    i pewnie tyle tansza od lustrzanki z obiektywem i nakladka.
    Pchanie sie w lustrzanke do tak ekstremalnych warunkow
    to nieporozumienie.
    see_you

  • 3. Data: 2009-06-01 21:24:03
    Od: mmrosz <m...@g...com>

    > (...)
    > Pchanie sie w lustrzanke do tak ekstremalnych warunkow
    > to nieporozumienie.
    > see_you

    hmmm..
    nie są aż takie ekstremalne :)
    a jakaś lżejsza - mniejsza, wytrzymała lustrzanka?

  • 4. Data: 2009-06-01 21:27:11
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze mmrosz:

    > hmmm..
    > nie są aż takie ekstremalne :)
    > a jakaś lżejsza - mniejsza, wytrzymała lustrzanka?

    No ale po co? Wiesz jak duży jest nawet E420 z 9-18? Kup sobie lepiej
    kompakt... No i film nagrasz.

  • 5. Data: 2009-06-01 21:59:54
    Od: "PW" <c...@p...wytnijto.e-wro.pl>

    Użytkownik "Mateusz Ludwin" <n...@s...org> napisał w wiadomości
    > Rzecze mmrosz:

    > No ale po co? Wiesz jak duży jest nawet E420 z 9-18? Kup sobie lepiej
    > kompakt... No i film nagrasz.

    A da się kompakty wyzwalać zewnętrznym przyciskiem? Raczej kablowym, bo
    pilotem IR to nie zawsze się trafi i zgubić łatwo...

    zdrówka, Piotr

  • 6. Data: 2009-06-01 22:32:33
    Od: "tomlot" <t...@w...pl>

    Użytkownik "mmrosz" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    c.googlegroups.com...
> [...]

    hmmm..
    nie są aż takie ekstremalne :)
    a jakaś lżejsza - mniejsza, wytrzymała lustrzanka?

    Może system cztery trzecie Lumix? Wszystko zależy od tego w jakim celu
    chcesz robić zdjęcia.

    Pozdrawiam
    Tom
    www.tomlot.pl

  • 7. Data: 2009-06-01 22:34:15
    Od: "see_you" <c...@e...trzy>

> [...]

    hmmm..
    nie są aż takie ekstremalne :)
    a jakaś lżejsza - mniejsza, wytrzymała lustrzanka?
    ---------

    szklo jednak troche wazy.
    przyklej sobie do kasku poltora kilograma i potrenuj.
    mnie to nawet na pasku, na ramieniu ciazy - na ziemi...
    see_you

  • 8. Data: 2009-06-02 00:20:29
    Od: T...@s...in.the.world

    In article
    <9...@c...go
    oglegroups.com>,
    mmrosz <m...@g...com> wrote:

    > hmmm..
    > nie są aż takie ekstremalne :)
    > a jakaś lżejsza - mniejsza, wytrzymała lustrzanka?

    Olympusy 4xx-5xxx
    Ale jak zamierzasz celowac z lustrzanka na glowie?

    TA

  • 9. Data: 2009-06-02 06:15:43
    Od: Maru <m...@n...pl>

    mmrosz pisze:

    > hmmm..
    > nie są aż takie ekstremalne :)
    > a jakaś lżejsza - mniejsza, wytrzymała lustrzanka?

    Do tego celu kupiłem Canona S5iS, można też czasem jakiś filmik
    nakręcić. Poza tym czemu koniecznie na kask? Bierzesz w łapki i
    pstrykasz. Problem tylko się pojawia jak jest turbulentnie, bo wtedy
    jedną ręką trzymać aparat jest niewygodnie, zwłaszcza, że manetki są
    robione pod prawą rękę (aparaty zresztą też). Tak czy inaczej, w
    trudniejszych warunkach i tak jest problem z ustawieniem ostrości, nawet
    i czasem stabilizacja obrazu wymięka.

  • 10. Data: 2009-06-02 06:39:53
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "mmrosz" <m...@g...com> napisał:

> [...]
    >zastanawiam się nad wykonywania zdjęć z zewnętrznego przycisku
    >oraz wykonywaniem zdjęć co określony czas

    W/g mnie lustrzanka to zdecydowanie zbyt ciężkie rozwiązanie (nawet
    niebezpieczne - dodatkowy ciężar na kasku zwiększa znacznie
    prawdopodobieństrwo uszkodzenia kręgosłupa szyjnego przyu njakiejś kraksie).
    Poszukałbym raczej jakiegoś lekkiego kompaktu. Przyjrzyj się np. Pentaxowi
    Optio W60 - lekki, wodoodporny (a więc również kurz się nie dostanie), brak
    wysuwanych elementów które mogłyby się złamać lub o coś zaczepić i ma
    możliwość wykonywania zdjęć poklatkowych. Nasadki szerokokatnej do niego nie
    podczepisz, ale przy najkrótszej ogniskowej kat widzenia odpowiada jeśli
    pamiętam 28mm przy małym obrazku - to już nie jest tak wąsko.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)