  • 31. Data: 2009-06-05 07:18:21
    Temat: Re: Katalogowanie zdj??
    Od: wojtek <w...@g...com>

    EMPI wrote:

    > A czemu dzień (a nawet miesiąc) jest tak istotny zeby go wrzucać do
    > struktury ?
    > Czy nie lepiej tematycznie :
    > \2008
    > \Wycieczka do Kielc
    > \Impreza u Wacka

    Ponieważ tracisz chronologię, "Impreza u Wacka" mimo że - załóżmy - była w
    grudniu wyląduje przed "Wycieczką do Kielc" z sierpnia.

    Poza tym nie zastanawia się człowiek jak takie coś opisać - po prostu tworzy
    katalog na konkretny dzień i gotowe - pełna automatyka :)

  • 32. Data: 2009-06-05 15:54:32
    Temat: Re: Katalogowanie zdjec
    Od: mg <a...@p...onet.pl>

    > Hej !

    > A czemu dzin (a nawet miesiac) jest tak istotny zeby go wrzucac do
    > struktury ?
    > Czy nie lepiej tematycznie :
    > \2008
    > \Wycieczka do Kielc
    > \Impreza u Wacka
    > \Podroz w MediaMarkcie
    > \2009
    > \Wycieczka do Kielc w lepsza pogode
    > \Poprawiny u Wacka
    > \Oblawa w Saturnie

    Wolę zachować chronologię. Zauważ, że często nie pamiętamy daty ale
    pamiętamy, że to było przed tym ale już po tamtym. Tak samo pamiętamy
    pogodę, wtedy miesiące się przydają. Np. było upalnie i 2008 roku więc
    wystarczy przejrzeć maks. 4 miesiące. Do tego tagi w plikach
    "hasla.txt" i mamy świetne archiwum. Jak pamiętamy dokładną datę
    dd.mm.rrrr (np. urodziny) to wystarczy ją podać w wyszukiwarce plików
    i w odpowiedzi wyskoczy wyłącznie szukany katalog.

    Zawarcie tych informacji nic nie kosztuje (pieniądze, praca, objętość)
    a mogą się przydać, więc lepiej je zawrzeć.

  • 33. Data: 2009-06-05 16:44:12
    Temat: Re: Katalogowanie zdjęć
    Od: nb <n...@n...net>

    at Wed 03 of Jun 2009 17:02, Mariusz [mr.] wrote:

> [...]
    > estetycznych, ale w zapisie są równie bezbłędne).
    > Przy tak wrażliwych rzeczach (dotyczy to również HDD), trudno
    > jednak
    > ocenić sam produkt - znaczenie ma każde ogniwo łańcucha logistycznego.
    > Może się zdarzyć sprzedawca wypiekający krążki jak wcześniej
    > wspominałem, z kolei w supermarkecie ludożerka grzebie, z rąk ludziom
    > leci, a potem ktoś to weźmie nieświadomie. Z kolei jak kupowałem
    > ostatni HDD sprzedawca zadowolony przyniósł dysk, mówi - Proszę... i
    > bach, tym dyskiem o ladę! Kazałem przynieść drugi, ale tego też

    Kiedy dyski jadą w ciężarówce Sovtransavto,
    te bachy są o wiele większe, a zaparkowane
    głowice to teraz standard.

    --
    nb

  • 34. Data: 2009-06-05 16:58:00
    Od: mg <a...@p...onet.pl>

    PS

    > Jak pamiętamy dokładną datę
    > dd.mm.rrrr (np. urodziny) to wystarczy ją podać w wyszukiwarce plików
    > i w odpowiedzi wyskoczy wyłącznie szukany katalog.

    No i jak mamy rozsądne narzędzie wyszukiwania to np. datę można podać
    jako zakres itp.
    Dla przykladowego drzewa

    ./
    |-- 2001
    | `-- 01
    | `-- 01.01.2001_wycieczka_wawa
    | `-- hasla.txt
    |-- 2002
    | `-- 02
    | `-- 01.02.2002_plener_tatry
    | `-- hasla.txt
    `-- 2005
    |-- 03
    | `-- 02.03.2005_studio_kasia
    | `-- hasla.txt
    `-- 05
    `-- 23.05.2005_studio_kasia
    `-- hasla.txt

    Przy użyciu "find"

    find -name 0[1-2].[0-1][0-9].200[1,5]\*

    ./2001/01/01.01.2001_wycieczka_wawa
    ./2005/03/02.03.2005_studio_kasia

    Możemy szukać pliku (hasła.txt) z wyrazem "kasia" przy użyciu programu
    "grep"

    grep -r 'kasia' ./

    ./2005/03/02.03.2005_studio_kasia/hasla.txt:kasia
    ./2005/05/23.05.2005_studio_kasia/hasla.txt:kasia

    Mamy "kasia" dwa razy ale powiedzmy szukamy aktów więc dajmy

    grep -r 'kasia\|akt' ./ | grep akt

    ./2005/05/23.05.2005_studio_kasia/hasla.txt:akty

    a dlaczego ? Bo

    cat ./2005/03/02.03.2005_studio_kasia/hasla.txt

    kasia
    studio
    portret

    ale drugi jest inny

    cat ./2005/05/23.05.2005_studio_kasia/hasla.txt

    kasia
    studio
    akty

    Możliwości są ograniczone jedynie przez narzędzia i nasze
    umiejętności.
    To są przykłady w powłoce Linuksa ale "Wyszukaj pliki" w Windows też
    daje radę przy takiej strukturze katalogów.

  • 35. Data: 2009-06-06 13:35:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 5 Jun 2009, nb wrote:

    > Kiedy dyski jadą w ciężarówce Sovtransavto,
    > te bachy są o wiele większe,

    A gdzie tam.
    Idzie o przyspieszenia przy *małych* ruchach.
    Przy stuknięciu czymś tak twardym jak obudowa harrdysku o bardzo
    twarde podłoże impuls może być naprawdę spory, mała elastyczna
    przeszkoda (typu pudełko z HDD) zmienia sytuację diametralnie.
    "Całki z bachów" ;) są nieporównywalnie większe w ciężarówce, sama
    szczytowa wartość przyspieszenia - wręcz przeciwnie.

    pzdr, Gotfryd