  • 21. Data: 2008-09-17 09:02:15
    Temat: Re: Kary dla &TP
    Od: Tomasz Ochal <b...@w...pl>

    futszaK pisze:

    > gdzieś był harmonogram wyłączeń, zresztą jakiś tepsiarz do mnie swego
    > czasu dzwonił żebym zwolnił kanały bo im radiodostępy telefoniczne
    > zakłócam co wywołało moje straszliwe zdziwienie
    Mam nadzieję, że wiesz na jakiej częstotliwości pracuje sieć komórkowa
    NMT dawnego Centertela. Na tej technologii bazuje dostęp radiowy do
    sieci PSTN TP.

    > jeśli nawet pieniądze nie trafiły wprost z budżetu to poprzez na siłe
    > utrzymywany monopol TPSA i będący jego konsekwencją zawyżone ceny za
    > wszelkie usługi telekomunikacyjne

    Co do pieniędzy podatników to wydaje mi się, że Ty także z nich
    korzystasz (programy unijne).

    Pozdrawiam
    TomekO

  • 22. Data: 2008-09-17 09:07:52
    Od: Patryk Włos <a...@o...pl>

    > ta sama TPSA drukując kolorowe foldery na kredowym papierze w którym
    > pisałą, że komputer+telefon to duet przyszłości nie była w stanie
    > przewidzieć, że na tym to działać nie będzie ?

    > nie porównuj GTSu, działającego w miastach na warunkach rynkowych, do
    > &TP,która chce po raz kolejny sięgać do kieszeni podatników, aby
    > zbudować infrastrukture, która za 2-3 lata okaże się przestarzała i
    > znowu będzie lament i zgrzytanie zębów że wieś jest zacofana

    Niczego nie porównuję. Po prostu chcę się dowiedzieć, o co dokładnie
    chodzi od strony technicznej. Dlatego się pytam.

    --
    Wielka kompromitacja w Pekinie:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 23. Data: 2008-09-17 09:18:11
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Wed, 17 Sep 2008 08:35:19 +0200, Patryk Włos <a...@o...pl>
    wrote:

> [...]
    >Aperto - GTS oferował na czymś takim 2 megabity, ale nie wiem, czy to
    >ten sam wynalazek, czy tylko częstotliwość. W każdym razie to się

    Ja mam w jednej lokacji własnie 2 Mb od GTS-u. I te 2 Mb to max dla
    tej technologii. Tylko że nie na 2,4 a na 5,3GHz bodajże. Tylko że te
    radiolinei potrzebują widoczności optycznej końcówek. Nie wyobrażam
    sobie by w tej technologii stawiać np. kilkadzisiąt łączy dla wsi -
    chyba że maszty w kazdej zagrodzie. Tyle że robi się to wtedy trochę
    drogie.

    Zdrówko

  • 24. Data: 2008-09-17 09:48:59
    Od: futszaK <f...@g...com>

    Tomasz Ochal wrote:

    > Mam nadzieję, że wiesz na jakiej częstotliwości pracuje sieć komórkowa
    > NMT dawnego Centertela. Na tej technologii bazuje dostęp radiowy do
    > sieci PSTN TP.

    w przeszłości TPSA używała również innych systemów radiodostępowych w
    tym również tych korzystających z 2.4GHz

    > Co do pieniędzy podatników to wydaje mi się, że Ty także z nich
    > korzystasz (programy unijne).

    bingo, doszliśmy do sedna sprawy, którym jest efektywniejsze
    wykorzystanie w/w środków niż to robi &TP pakując kase w łajmaksy i inne
    ścierwa,które podzielą los promowanego na siłe D2-MAC

    --
    Tomasz Kruk
    http://net.czarne.net

  • 25. Data: 2008-09-17 12:26:26
    Od: Mariusz <m...@n...email.pl>

    Patryk Włos wrote:

> [...]
    > Aperto - GTS oferował na czymś takim 2 megabity, ale nie wiem, czy to
    > ten sam wynalazek, czy tylko częstotliwość. W każdym razie to się

    Aperto GTS'u nigdy nie chodziło na 2.4GHz, tudzież w jakimkolwiek paśmie
    publicznym.

  • 26. Data: 2008-09-17 15:37:42
    Od: Mariusz 'Lesio' Leśnikowski <3...@p...FyMy>

    futszaK pisze:
    > Ja bym przy okazji przypomniał o budowanych pare lat temu za ciezkie
    > pieniądze podatnnika radiodostępach telefonicznych na wsiach,ktore po
    > niecalych 10 latach nie nadaja sie do niczego z powodu ich
    > technologicznego zacofania. Teraz proponuje sie nam powtorke z historii,
    > pakujac ogromne pieniadze podatnika w ADSL na wsiach, ktory za pare lat
    > stanie sie tak samo przestarzaly technologicznie.

    Tepsa miala albo i ma dalej niezle urzadzenia, kazdy lepszy
    krotkofalowiec mogl sobie posluchac rozmowy telefoniczne a nawet dzwonic
    poinnych nr.
    --
    .: Lesio :.
    www.lesio.net

  • 27. Data: 2008-09-17 15:41:21
    Od: Mariusz 'Lesio' Leśnikowski <3...@p...FyMy>

    futszaK pisze:
    > bo działały na 2.4GHz i UKE kazał wyłączyć a klientów przenieść na inne
    > systemy (tam gdzie się da to kable, a tam gdzie się nie da to na GSM)
    > oczywiście Internet na tym dziadostwie zapomnij, pomimo że jak to
    > stawiano to było wiadomo że część usług na tym nie pójdzie, tyle że
    > wtedy mówiono że po co na wioskach Internet albo fax...

    Chyba +- 450 Mhz.

    A co do podsluchiwania:
    http://hacking.pl/pl/news-4812-Rozmowy_telefoniczne_
    w_TP_mozna_podsluchiwac.html

    --
    .: Lesio :.
    www.lesio.net

  • 28. Data: 2008-09-17 16:28:39
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    futszaK <f...@g...com> writes:

    > Skoro dochodza do glosu ludzie uwazający, że neostrada 6/pol megabita to
    > szybki Internet, w czasie kiedy kazdy dzieciak,wie ze lekko podstarzaly
    > pecet ma przylacze 100/100 to moze warto naprostować opinie publiczna
    > wywolujac dyskusje a temat ?

    Najpierw trzeba rozrozniac pojecia, mozesz tez zapuscic google na
    jakas piramide szybkosci/pamieci.

    W skrocie, interface w pececie to LAN, Internet to WAN. Zawsze
    pierwsze bylo duzo szybsze od drugiego. Kazdy wspolczesny pecet ma
    takze szyne np. PCI o przepustowosci 133 MB/s albo szyne do RAM
    o przepustowosci wielu GB/s, moze takie powinny byc szybkosci dostepu
    do Internetu dla userow?
    --
    Krzysztof Halasa

  • 29. Data: 2008-09-17 19:58:33
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl>

    Dnia 17.09.2008 Mariusz 'Lesio' Leśnikowski <3...@p...FyMy> napisał/a:
    > Chyba +- 450 Mhz.

    TP miala rozne rozniste radiodostepy. Od RSLA (160 MHz), przez NMT (450 MHz),
    CDMA (860? MHz), az po dziwolagi na 2,4 GHz.

    2,4 zostalo wylaczone juz dobre pare lat temu. NMT wylaczaja akurat teraz,
    migrujac na GSM4F.

    --
    * Fido: 2:480/124 ** WWW: http://www.frasunek.com ** NICHDL: PMF9-RIPE *
    * Jabber ID: v...@c...pl ** PGP ID: 2578FCAD ** HAM-RADIO: SQ5JIV *

  • 30. Data: 2008-09-17 23:47:59
    Od: Tomasz Śląski <t...@k...org.pl>

    Użyszkodnik Przemyslaw Frasunek napisał:

    > 2,4 zostalo wylaczone juz dobre pare lat temu. NMT wylaczaja akurat teraz,
    > migrujac na GSM4F.

    OIDP ostatnie pozwolenia radiowe na 2,4 GHz wygasły z dniem 31 grudnia 2005.
    Operatorzy eksploatujący graty z pozwoleniami na 2,4 wystękali u Pani Prezes
    okres przejściowy do 31 grudnia 2006, wtedy miały zamilknąć ostatnie tego
    typu instalacje.

    --
    TOM