  • 31. Data: 2008-09-18 23:58:03
    Temat: Re: Kary dla &TP
    Od: Andrzej 'The Undefined' Dopierała <u...@p...org>

    Dnia 17.09.2008 Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> napisał/a:
    > W skrocie, interface w pececie to LAN, Internet to WAN.

    lan, wan - co to za różnica? ;)

    > Zawsze pierwsze bylo duzo szybsze od drugiego.
    Skoro było - to nie znaczy że musi tak być nadal. Prawdę mówiąc
    podejrzewam że za jakiś czas operatorzy zamiast sztucznie przycinać sieć
    zaczną oferować dostęp z predkością medium dostępowego - czy to adsl,
    czy też ethernet... Nie wydaje mi się by grupa przeciętnych użytkowników
    mająca np łącza po 20mbit wygenerowała dużo więcej obciążenia niż ta
    sama grupa użytkowników z łączami 100mbit albo gigabit.

    > Kazdy wspolczesny pecet ma takze szyne np. PCI o przepustowosci 133
    > MB/s albo szyne do RAM o przepustowosci wielu GB/s, moze takie powinny
    > byc szybkosci dostepu do Internetu dla userow?
    no... jak kupuję dysk na usb to chciałbym by chodził z prędkością jaką
    oferuje mi usb ;) Co prawda chcieć nie znaczy móc, ale - oczekuje jak
    najpełniejszego wykorzystania możliwości tego co jest dostepne. Tak samo
    z łączem - mając kabelek od upstreamu 100mbit - dlaczego miałby on być
    ograniczony do 1mbit?

    --
    Andrzej 'The Undefined' Dopierała
    Linux && Unix && Network administrator

  • 32. Data: 2008-09-19 11:48:22
    Od: Matt Rutkowski <m...@g...com>

    Ostatnio bedac w PL mialem okazje byc na spotkaniu organizowanym przez
    poznanski urzad marszalkowski w sprawie rozwoju infrastruktury dostepu
    do internetu na terenach wiejskich.

    W skrocie: panowie z emitela i &tp chca wyszukac grupe malych ISP
    ktorzy wylaza pieniadze i zaczna budowe infrastruktury. &tp zapewni
    okno na swiat via WiMax. Plany siegaja lat 2014-2016.

    Czy trzeba cos wiecej komentowac?

    --
    Matt Rutkowski

  • 33. Data: 2008-09-19 12:26:45
    Od: Patryk Włos <a...@o...pl>

> [...]
    > ktorzy wylaza pieniadze i zaczna budowe infrastruktury. &tp zapewni
    > okno na swiat via WiMax. Plany siegaja lat 2014-2016.

    To dobrze czy źle? Bo na technologiach sieciowych się specjalnie nie
    znam, ale jak dla mnie, to brzmi dobrze.

    --
    Wielka kompromitacja w Pekinie:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 34. Data: 2008-09-19 13:09:38
    Od: futszaK <f...@g...com>

    Matt Rutkowski wrote:

> [...]
    > ktorzy wylaza pieniadze i zaczna budowe infrastruktury. &tp zapewni
    > okno na swiat via WiMax. Plany siegaja lat 2014-2016.

    na razie nie potrafią zapewnić okna na świat via istniejące światłowody

    --
    Tomasz Kruk
    http://net.czarne.net - zapraszamy do współpracy okolicznych operatorów

  • 35. Data: 2008-09-19 14:45:50
    Od: Matt Rutkowski <m...@g...com>

    jesli panstwo macza palce w biznesie to wiadomo, ze na pewno takie
    rozwiazanie jedzie komuna a zarobia tylko uprzywilejowani

    pomijajac ten fakt, sprawe nalezy rozumiec:

    - inwestycje wycenia sie na xx milionow zl ; kto ma wylozyc te sume?
    mali ISP?
    - planuje sie dofinansowanie inwestycji ze srodkow unijnych ; zarobi
    tylko posrednik ktory zalatwi 'formalnosci'
    - niewielka czesc operacji (ciekawe ile %) moze zfinansowac urzad
    marszalkowski - czytaj podatnicy

    - mowi sie o uzyciu WiMax'a w latach > 2014 - do tego czasu WiMax moze
    okazac sie kupa zlomu w najlepszym wypadku technologia wychodzaca z
    uzycia

    - po co pakowac sie w dodatkowe rozwiazania jak nie potrafia zapewnic
    dobrej jakosci ADSL'i & dostatecznego supoortu dla obecnych klientow?

    - wiadomo ile kosztuje stacja abonencka & nadajniki do WiMax'a - kiedy
    niby ma sie ten sprzet zwrocic?

    --
    Matt Rutkowski

  • 36. Data: 2008-09-19 15:08:45
    Od: "apr" <a...@...pl>

    > jesli panstwo macza palce w biznesie to wiadomo, ze na pewno takie
    > rozwiazanie jedzie komuna a zarobia tylko uprzywilejowani

    Uprzywilejowani nie tylko zarobia ale tez dostana ogromna infrastrukture
    w prezencie od panstwa i to w skali calego kraju.
    Zaczynaja po kolei byc realizowane wojewodzkie sieci szerokopasmowe.
    Porozumienie pomiedzy urzedami marszalkowskimi a &tp bedzie wygladac tak:
    http://www.wrotamalopolski.pl/root_bip/bip_w_malopol
    sce/root_um/podmiotowe/zarzad/uchwaly/2007/6194
    Wojewodztwo kladzie kable swiatlowodowe do miejsc wskazanych przez &tp,
    &tp spina te kable swoimi urzadzeniami dostepowymi i wszystko zalatwione.
    Naiwni sie ciesza ze wejda do swiatlowodu bez pominiecia urzadzen
    dostepowych &tp.

    art

  • 37. Data: 2008-09-20 18:12:14
    Od: Grzegorz Janoszka <G...@n...Janoszka.pl>

    futszaK wrote:
    > Ja bym przy okazji przypomniał o budowanych pare lat temu za ciezkie
    > pieniądze podatnnika radiodostępach telefonicznych na wsiach,ktore po
    > niecalych 10 latach nie nadaja sie do niczego z powodu ich
    > technologicznego zacofania. Teraz proponuje sie nam powtorke z historii,
    > pakujac ogromne pieniadze podatnika w ADSL na wsiach, ktory za pare lat
    > stanie sie tak samo przestarzaly technologicznie.

    Taaaak, oczywiście, cała Europa brnie w ślepy zaułek, nikt nie ma racji,
    to na pewno jakiś spisek. Ja mam w domu ADSL2 i 18 Mbps i co - to nie
    jest szybki internet?

    > .i z czyjej strony bije megalomania... :>

    No z czyjej? Na na plnogu nie będę, więc bynajmniej nie piszę o sobie.

    --
    Grzegorz Janoszka

  • 38. Data: 2008-09-20 21:26:37
    Od: Miroslaw Jaworski <m...@i...pl>

    On Sat, 2008-09-20 at 20:12 +0200, Grzegorz Janoszka wrote:

    > No z czyjej? Na na plnogu nie będę, więc bynajmniej nie piszę o sobie.

    A ja tylko dodam, że gdyby plnog to była jakaś inicjatywa-krzak, jak
    to niewypowiedzianie sugeruje jeden z przedmówców, to zapewne ciężko
    byłoby o niej przeczytać na głównej stronie Cisco Polska.

    --
    Miroslaw "Psyborg" Jaworski
    GCS/IT d- s+:+ a C++$ UBI++++$ P+++$ L- E--- W++(+++)$ N++ o+ K- w-- O-

  • 39. Data: 2008-09-21 00:02:50
    Od: Tomasz Śląski <t...@k...org.pl>

    Użyszkodnik Grzegorz Janoszka napisał:

    > Taaaak, oczywiście, cała Europa brnie w ślepy zaułek, nikt nie ma racji,
    > to na pewno jakiś spisek. Ja mam w domu ADSL2 i 18 Mbps i co - to nie jest
    > szybki internet?

    Na przełomie wieków _cały świat_ uwierzył w to, co później nazwano bańką
    dotcomową. Bańka pierdolnęła z hukiem o parkiet.

    --
    TOM

  • 40. Data: 2008-09-21 00:45:42
    Od: Tomasz Śląski <t...@k...org.pl>

    Użyszkodnik Grzegorz Janoszka napisał:
    > Ja mam w domu ADSL2 i 18 Mbps i co - to nie jest szybki internet?

    Generalnie nie lubię się licytować, ale skoro rzucasz rękawicę... Mam w domu
    "radiuffke" i - właśnie zmierzyłem - 30Mb/s down i 20 Mb/s up. Tak słabo to
    wypada z powodu miernego CPE u mnie, który przy 30 Mb/s dogorywa i więcej
    nie poniesie.

    Pozdrawiam!

    --
    TOM