  • 21. Data: 2009-10-07 13:05:44
    Temat: [ot]
    Od: scooby <s...@g...pl>

    CSM pisze:
    > Siemanko,
    > Dzis moj kumpel nabyl nowke EOSa 50D body (dla ciekawskich za 2900PLN).

    jestem ciekawski - gdzie ?

    pzdr, scby

  • 22. Data: 2009-10-07 13:20:32
    Temat: Re: [ot]
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

    Użytkownik "scooby" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

    > jestem ciekawski - gdzie ?

    Pewnie spadło z tira ;-)

    --
    Yogi(n)

  • 23. Data: 2009-10-07 14:53:20
    Temat: Re: Karty CF SanDisk vs reszta swiata
    Od: "Przemysław Kończak" <p...@v...com.pl>

    > A tak samo sformatowane ? Moze np dlugosc FAT istotna ?

    Formatowałem jako nową w aparacie.
    Zawsze tak robię - w przypadku opisanych kingstonów również.

    Czy mogę jakoś specjalnie sformatować, np. w czytniku w komputerze, żeby
    sprawdzić, czy to coś zmieni?

    p.

  • 24. Data: 2009-10-07 15:18:49
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    de Fresz wrote:

    > A który tzw. "producent" _sam_ produkuje, we własnej fabryce itp?

    Np. Sandisk, Toshiba i paru innych.

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 25. Data: 2009-10-07 17:21:56
    Od: NomaD_FH <n...@g...com>

    On 7 Paź, 14:28, Kell a <k...@n...com> wrote:
    > NomaD_FH <n...@g...com> napisał(a):

    > Zmien czytnik- Ukryj cytowany tekst -
    >
    > - Pokaż cytowany tekst -

    Sprawdzane w roznych czytnikach - nawet tych z wyzszej polki.
    Wszedzie ten sam efekt.
    Karta nie jest zawirusowana etc.

    Zreszta z innymi kartami nie ma problemow na tych czytnikach.
    Ta karta przez prawie 2 lata tez dobrze dzialala.

    Grzesiek "Nomad_FH"

  • 26. Data: 2009-10-07 17:58:02
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 7 Oct 2009 16:53:20 +0200, Przemysław Kończak wrote:

    >Formatowałem jako nową w aparacie.
    >Zawsze tak robię - w przypadku opisanych kingstonów również.
    >
    >Czy mogę jakoś specjalnie sformatować, np. w czytniku w komputerze, żeby
    >sprawdzić, czy to coś zmieni?

    Dawniej to bym radzil wyzerowac kilkaset pierwszych sektorow, ale
    dzisiaj i to jest trudne.

    Tak sie zastanawiam .. czy przypadkiem nie ma jakiegos innego
    mechanizmu, ze np karta rozpoczyna proces sprawdzania, a ze wychodza
    bledy to dokonuje jakiejs naprawy.

    J.

  • 27. Data: 2009-10-07 19:19:25
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    J.F. wrote:

    > Dawniej to bym radzil wyzerowac kilkaset pierwszych sektorow, ale
    > dzisiaj i to jest trudne.

    No jak trudne? dd id=/dev/zero of=/dev/sdX bs=512 count=kilkaset
    ;-)

    > Tak sie zastanawiam .. czy przypadkiem nie ma jakiegos innego
    > mechanizmu, ze np karta rozpoczyna proces sprawdzania, a ze wychodza
    > bledy to dokonuje jakiejs naprawy.

    Wyzerowac karte pare razy, mozna tez puscic na niej badblocksa z roznymi
    paternami i bedzie git ;-)

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 28. Data: 2009-10-08 00:46:40
    Od: vDon <v...@o...eu>

    CSM wrote:

    > I pisze: "Obiektyw
    > juz mam tamron 17-50 F2.8. Tylko troche zaczalem czytac o kartach CF i
    > juz nie wiem co wybrac do tego aparatu. W jakies UDMA SanDiski typu
    > Extreme IV chyba nie ma sensu sie pakowac, bo w serii 50 fotek robic nie
    > bede. Chce cos ok 16GB i widze, ze Pretec x233jest w dobrej cenie
    > 190PLN, a Sandiski i Lexary o podobnej predkosci sporo drozsze. Czemu
    > wiec sa drozsze? Warto brac Preteca czy sa z nimi problemy?" Glownie
    > chodzi mu o niezawdnosc karty... :)

    Jeśli chodzi o serię Pretec Cheetah z indeksem 233x to są to
    najzwyklejsze w świecie budżetowe konstrukcje oparte na tanich
    pamięciach MLC (w przeciwieństwie do reprezentujących nieco inną półkę
    cenową Cheetah 333x, AFAIK na SLC). Mają świetny odczyt (~ 45 MB/s) i
    kiepskawy zapis (~ 12 MB/s) porównywalny z dobrymi pamięciami SLC z
    przynajmniej o połowę mniejszym indeksem. Trwałość mierzona w cyklach
    zapisu też nie będzie więc zapewne zbyt rewelacyjna, ale do amatorskiej
    fotografii powinny spokojnie wystarczyć.

    > Wyjezdza na 2 tygodnie i nie moze
    > sobie pozwolic na pad takowej...

    Gwarancji na brak padu raczej nikt mu nie da, ale zawsze może nabyć cos
    solidniejszego na SLC np. wspomniany już Pretec Cheetah 333x ze
    wzmocnioną metalową obudową.

    > Dzieki z gory za odp.

    Pozdr.

  • 29. Data: 2009-10-08 05:36:12
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 7 Okt., 19:58, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >
    > Tak sie zastanawiam .. czy przypadkiem nie ma jakiegos innego
    > mechanizmu, ze np karta rozpoczyna proces sprawdzania, a ze wychodza

    ale gdzie problem ?
    kupujac karte kup razem z nia program do ratowania zdjec ( bywa w
    cenie karty , choc nie kazdej).
    sa tez w sieci w cenie ok 30 euro.
    jesli zdjec z karty nie odczytasz bedzisz mogl je przywrocic
    wymienionym programem.
    kazdej karcie to sie moze zdazyc . im wieksza pojemnosc tym
    prawdopodobienstwo wieksze.

    zawsze trzeba miec w dluzszej podrozy kilka kart przy sobie . W kazdej
    chwili moze dojsc do jakiegos bledu zapisu , odczytu. Znam z autopsji
    - po recoveringu zdjec i formatiowaniu karta hula nadal bezblednie -
    do pewnego momentu , ktory kiedys moze nastapic.

  • 30. Data: 2009-10-08 08:18:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 7 Oct 2009, Mikolaj Tutak wrote:

    > No jak trudne? dd id=/dev/zero of=/dev/sdX bs=512 count=kilkaset
    > ;-)

    Jeszcze ktoś to na poważnie weźmie :] (mimo znaczków).

    pzdr, Gotfryd