  • 11. Data: 2010-05-19 15:07:44
    Temat: Re: Karty 3D
    Od: Tomasz Bątor <m...@k...pl>

    Dnia Tue, 18 May 2010 20:54:03 +0200, MAR napisał(a):

    > 120 to tutaj jest podane dla LCD. CRT w ogóle się nie zajmują.
    >
    > Gdyby typowy 60Hz LCD działał jak CRT 60Hz, to nie byłoby efektu smużenia.

    Czyli dobrze rozumiem, że powodem dla którego "nie da się" zrobić 3D na 60
    Hz jest smużenie?

    t.

    --
    _______ _______ ____ ____ _______ _______
    _\__ __/___\ /___\ _\/ /__\ __)___\ __/_

  • 12. Data: 2010-05-19 15:19:32
    Od: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy>

    Proces rageofhonor <w...@w...pl> zwrócił błąd:

> [...]
    > 1920x1080 = max 60 Hz
    > 1600x1200 = max 72 Hz
    > 1600x1050 = max 60 Hz
    > 1600x1024 = max 85 Hz
    > 1600x900 = max 85 Hz
    > 1360x768 = max 100 Hz
    > 1280x1024 = max 85 Hz
    > 1280x960 = max 85 Hz
    > 1280x800 = max 100 Hz
    > 1280x768 = max 100 Hz
    > 1280x720 = max 60 Hz
    > 1152x864 = max 100 Hz
    > 1024x768 = max 100 Hz
    > 800x600 = max 144 Hz
    >
    > Czyli chyba jedynie w rozdzielczości 800x600.

    Powinno działać w tej rozdzielczości jeśli uda się zmusić kartę/stery
    żeby wyświetlało z odp. odświeżaniem. Czasami bywają z tym problemy. Na
    szczęście zwykle z winy sterów, i wtedy wystarczy zmienić na inną
    wersję. Także wizard do ustawiania 3D Vision może sprawiać problemy,
    lepiej z niego nie korzystać.

    --
    Saiko Kila
    Unregistered Windows User #7.29581131e8

  • 13. Data: 2010-05-19 17:34:53
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 18 Maj, 01:56, "rageofhonor" <w...@w...pl> wrote:
    > Jest na rynku technologia kart graficznych 3D która sprawia że można grać w
    > gry i mieć obraz 3D.http://www.nvidia.pl/object/GeForce_3D_Vision_Mai
    n_pl.html

    > Czy jest do tego na prawdę potrzebny monitor LCD taki jak w opisie.
    > Moim zdaniem to nie ma znaczenia. Jestem przekonany że to by też poszło na
    > zwykłym CRT
    > Bo to karta grafiki wysyła specjalny obraz na monitor a okulary sterują tym
    > co widzimy (przyciemniają lub rozjaśniają pole widzenia)

    Nie wierz tym co pisza a nie uzywali takich okularow.
    Ja robilem sobie akwarium z monitora i stwierdzilem ze:
    -wystarczy 85Hz zeby nie mrugalo i bylo widac akwarium.
    -uzywalem do tego jakiejs 15-ki belinea.
    -rozdziałke mialem tam chyba 1024x768.
    -uzywalem okularow elsa erazor na rivach tnt. i na jakichs dawnych
    geforcach.
    -Okropnie duzo trzeba nadlubac w sterownikach bo niby kazda gra DX-owa
    wspiera te 3d na kartach nvidii (sprawa zajmuja sie sterowniki) ale
    kazda inaczej ustawia sobei rendering w rezultacie glebia perspektywy
    i baza musza byc doregulowane dla kazdej osobno.

    Generalnie jesli masz wiecej niz te 85 HZ i nie masz bardzo czulych na
    mruganie oczu to bedzie sie dalo ogladac i nie bedzie meczyc oczu.

    I stwierdze dodatkowo: Chyba zaden popularny LCD nie wyciagnie
    realnego (black to white) odswiezania na poziomie tych 85Hz.

    Dodatkowo: efekt 3d jest raczej w rodzaju patrzenia w pudełko. do tego
    wszystkie obiekty na brzegu obrazu moga powodowac bledne odbieranie
    efektu 3d i oczy i umysł beda sie szybko meczyc. Pomaga zgaszenie
    swiatla i posiadanie czarnej ramki w monitorze.

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 14. Data: 2010-05-19 17:37:21
    Od: ptoki <s...@g...com>

    wiadomościnews:4bf2db9d$1@news.home.net.pl...

    >   Przez kilkadziesiąt lat istnienia TV nie migało nawet 50Hz jednak w drodze
    > ewolucji rynku reklamowego zmieniło się działanie ludzkiego mózgu.

    Pitolisz.
    W telewizorach uzywany jest luminofor o dluzszym czasie swiecenia. A w
    monitorach luminofor swieci krocej.
    Dlatego 50Hz w telewizji nie mruga tak strasznie a w monitorach
    okropnie. Zrob se fotke przy tej samej migawce telewizora i monitora
    CRT. Byle odpowiednio krótka I zobaczysz różnice.

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 15. Data: 2010-05-19 17:42:50
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    > No proszę Ciebie kolego, nie porównuj PALu do VGA. Widziałeś 50Hz na
    > monitorze CRT w VGA? tragedia.

    Owszem. Mój pierwszy monitor miał odświeżanie max. 56Hz - monochromatyczna
    VGA (czarno-biały) - obraz był stabilny jak skała ale było to zasługą nieco
    dłuższych czasów poświaty niż w monitorach CRT z nieodległej przeszłości.

    --
    marfi

  • 16. Data: 2010-05-19 17:45:51
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "Przemek" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
    > marfi nam wczesniej objawił, a ja odpowiadam:
    >
    > A na temat czasu rozświetlenia luminoforu w telewizorach kiedyś czytałeś?
    > Próponuję żebyś obejrzał sobie stary tv ale nie na wprost, a kątem oka,
    > uwierz, zmienisz zdanie na temat migotania.

    Kolego... jedyny telewizor jaki posiadam to wieloletni Panasonic 27" z
    typowym 50Hz kineskopem i nic mi nie migocze.
    Migotanie natomiast często widzę na ekranach w sklepach :)

    --
    marfi

  • 17. Data: 2010-05-19 17:51:29
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Bątor" <m...@k...pl> napisał w wiadomości

    > Czyli dobrze rozumiem, że powodem dla którego "nie da się" zrobić 3D na 60
    > Hz jest smużenie?

    Głównie chodzi o to abyś sprawny sprzęt wymienił na nowy - tzw. koszt
    postępu :)

    --
    marfi

  • 18. Data: 2010-05-19 19:29:53
    Od: Piotr Rezmer <p...@e...net.pl>

    marfi pisze:
    > Kolego... jedyny telewizor jaki posiadam to wieloletni Panasonic 27" z
    > typowym 50Hz kineskopem i nic mi nie migocze.
    > Migotanie natomiast często widzę na ekranach w sklepach :)

    Puść piłeczkę pingpongową przed ekranem telewizora, przy wyłączonym
    świetle, a zobaczysz ją "poklatkowo". Poza tym może wiek nie ten? :)

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 19. Data: 2010-05-19 19:37:51
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "Piotr Rezmer" <p...@e...net.pl> napisał w
    wiadomości news:ht1e7j$f69$1@inews.gazeta.pl...

    > Puść piłeczkę pingpongową przed ekranem telewizora, przy wyłączonym
    > świetle, a zobaczysz ją "poklatkowo".
    Wiem ale nie gram w ping-ponga w świetle TV :)

    >Poza tym może wiek nie ten? :)
    Zgadza się - jestem już uodporniony na reklamy :)

    --
    marfi

  • 20. Data: 2010-05-19 21:42:37
    Od: Maciej Browarczyk <m...@N...org>

    ptoki pisze:

    > I stwierdze dodatkowo: Chyba zaden popularny LCD nie wyciagnie
    > realnego (black to white) odswiezania na poziomie tych 85Hz.

    A to nie jest tak, ze w LCD to przejscie to czas reakcji a jako takiego
    odswiezania to nie ma?

    --
    Pozdrawiam,
    Maciek